۳۳۱۴۹۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ دولت به ادعای تخلف در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به ادعاهایی درباره وجود تخلف در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است تخلفاتی در حین برگزاری انتخابات انجام شده باشد ولی اگر این تخلفات در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار بود، شورای نگهبان نتیجه انتخابات در تمام ۲۰۷ حوزه را تایید نمی‌کرد.

خبرگزاری ایسنا: علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ برگزاری انتخابات در کشور، نتیجه انتخابات در تمام حوزه‌ها تایید شده است، اظهار کرد: وزارت کشور و شورای نگهبان به شکایات مستند در طول انتخابات رسیدگی کردند. سیاست وزارت کشور هم در این دوره از انتخابات رعایت بی‌طرفی، قانونمداری و رعایت حق‌الناس بود.

وی همچنین مهم‌ترین مشکل انتخابات را قانون انتخابات دانست و گفت: وزارت کشور به دنبال تهیه یک قانون برای همه انتخابات کشور است.

اگر تخلف سرنوشت‌سازی در انتخابات رخ می‌داد حتما شورای نگهبان متوجه می‌شد

وی همچنین با اشاره به اینکه برای اولین بار نتیجه انتخابات در هر ۲۰۷ حوزه تایید شد، اظهار کرد: این اتفاق در انتخابات گذشته رخ نداده بود. ما در جلسات آموزشی فرمانداران را به قانون مسلط کردیم و از آنها هم آزمون گرفتیم.

اگر تخلفی در انتخابات بود که سرنوشت انتخابات را تغییر می‌داد حتما هیات‌های نظارت و شورای نگهبان متوجه می‌شدند. در مرحله دوم انتخابات، صندوق‌های تبریز، سلماس، ممسنی، رشت و مرند بازشماری شد. در مرحله اول هم بسیاری از صندوق‌های حوزه‌ها بازشماری شد.

البته وقتی تعداد زیادی صندوق داریم ممکن است شمارش برخی از صندوق‌ها اشتباه شود ولی مهم این است که اشتباه برای همه رخ داده است نه برای یک فرد خاص.

در هیچ حوزه‌ای پس از بازشماری آرا ترتیب منتخبین تغییری نکرد

پورعلی مطلق در پاسخ به این پرسش که آیا در بازشماری که رای صندوق‌ها، منتخبین تغییر کرده‌اند، گفت: در هیچ حوزه‌ای این اتفاق نیفتاد. تعدادی از صندوق‌های آرای حوزه‌هایی مثل کرمان با کهنوج ابطال شد اما این صندوق‌ها در سرنوشت انتخابات تاثیری نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه تخلف کردن ولی شانس داشتن فقط گناه بیچاره مینوخالقی ازهمه بیشتربودکه مظلوم واقع شدخیلی براش ناراحتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج