۳۳۴۱۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لغو المپیک برزیل به علت یک ویروس؟

۱۵۰ دانشمند جهان به تازگی در نامه‌ای سرگشاده به دلیل شروع ویروس زیکا خواستار لغو و تغییر مکان المپیک ریودوژانیرو شده بودند اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌ که دلیلی برای این این مسئله وجود ندارد.

خبرآنلاین: ۱۵۰ دانشمند جهان به تازگی در نامه‌ای سرگشاده به دلیل شروع ویروس زیکا خواستار لغو و تغییر مکان المپیک ریودوژانیرو شده بودند اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌ که دلیلی برای این این مسئله وجود ندارد.

لغو المپیک برزیل به علت یک ویروس؟

سازمان بهداشت جهاني در بيانيه خود اعلام كرده كه لغو يا تغيير مكان المپيك ۲۰۱۶ تاثير چنداني در ميزان گسترش بين المللي ويروس زيكا نخواهد داشت. اين در حالي است كه گروهي از دانشمندان جهان اخيرا در نامه‌اي سرگشاده اعلام كرده بودند یافته‌های جدید درباره این ویروس برگزاری المپیک در برزیل را به امری "غیراخلاقی" بدل می‌کنند. در نامه اين دانشمندان تاكيد شده كه برنامه‌های مبارزه با زیکا در برزیل موفقیت‌آمیز نبوده و سیستم درمانی ضعیف برزیل دلیل دیگری برای تغییر برنامه‌های المپیک برزیل است.

کمیته بین‌المللی المپیک هم اعلام كرده که شیوع بیماری زیکا در نقاطی از آمریکایی جنوبی و مرکزی مانع برگزاری بازی‌های سال ۲۰۱۶ در ریو دوژانیرو، برزیل، نخواهد شد. جرقه كشف ويروس زيكا از ماه مي سال گذشته در برزيل زده شد و بسيار سريع اين ويروس به ۲۰ كشور ديگر جهان هم رسيد.

آلودگی زنان باردار به ویروس زیکا باعث تولد نوزادانی با عارضه مغزی "جمجمه کوچک" (میکروسفالی) شود. ویروس زیکا برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا (Zika) در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در اوگاندا شناسایی شد. این ویروس مانند تب دنگی، ویروس نیل غربی و تب زرد یک بیماری گرمسیری منتقل‌شونده به‌وسیله پشه ایجاد می‌کنند. در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در دست نیست. تنها روش برای پیشگیری از عفونت پرهیز از گزیده شدن به‌وسیله پشه‌ها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج