اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۶۰۰
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

مسائل اقتصادی مانع اصلی ازدواج نیست!

هر چند که مسایل و مشکلات مختلفی در زمینه ازدواج جوانان مطرح می‌شود، اما بر اساس پژوهشی که انجام شده است مسائل اقتصادی مانع اصلی ازدواج جوانان نیست، هر چند که ممکن است بر تحقق این امر تاثیر داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، گفت: هر چند که مسایل و مشکلات مختلفی در زمینه ازدواج جوانان مطرح می‌شود، اما بر اساس پژوهشی که انجام شده است مسائل اقتصادی مانع اصلی ازدواج جوانان نیست، هر چند که ممکن است بر تحقق این امر تاثیر داشته باشد.

محمد تقی حسن‌زاده افزود: براساس نتایج این پژوهش در سال ۸۹ که روی ۲۸ هزار نفر از جوانان سراسر کشور انجام شد، جوانان در گزینش همسر بیشتر به معیارهای معنوی توجه دارند و همسری هم‌کف و هم‌شأن خود انتخاب کنند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اگرچه اشتغال یکی از عوامل اقتصادی محسوب می‌شود، ولی این مورد نیز مانعی جدی در مسیر تحقق ازدواج نیست.

حسن‌زاده در پاسخ به این پرسش که اگر معیارهای معنوی بر انتخاب همسر حاکم است، پس چرا آمار طلاق در ایران افزایش یافته، اظهار کرد: متاسفانه برخی از زوجین معیارهای اصلی را در انتخاب همسر مد نظر قرار نمی‌دهند و تحت تاثیر احساسات، ازدواج می‌کنند. از سوی دیگر به جوانان در پنج سال آغاز زندگی مشترک باید از نظرفکری، رفاهی و اجتماعی کمک شود.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های قوی پیش از ازدواج نقش مهمی در گزینش همسر دارند، تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر جوانان تمایل دارند که بر اساس نظر خانواده خود همسرشان را انتخاب کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده، اگر آنان بتوانند در چند سال اولیه زندگی مشترک، رابطه خوب و منطقی با خانواده‌ همسرخود داشته باشند، ازدواج آنان به طلاق منجر نمی‌شود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان افزود: ارتباط پیش ازازدواج با جنس مخالف زمینه افزایش سن ازدواج و تأخیر درازدواج را فراهم می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من حرف شما رو قبول ندارم مشکلات اقتصادی عامل اصلی ومانع اصلی ازدواج جوانان است یه جوان موقعی که دلش می خواد ازدواج کنه اول فکر می کنه که خونه نداره بعد کار نداره اگه کار هم داشته باشه درامدش کافی نیست بعد دلش می خواد ماشین داشته باشه خب بگذریم اینها رو نداره ولی بخواد ازدواج بکنه پول ازدواج کردن هم نداره تا بخواد 2یا3 سال کارکنه وپس انداز کنه پول رو جور کنه حالا به من بگید ببینم با این همه گزینه ای که گفتم هی بگید به مشکلات اقتصادی ربط نداره قضاوت شما چیه از این حرف خودتون می دونید

    • محمدجعفری

      با سلام به نظر من این تحقیق دررویا بوده ومحقق آن خواب دهه ی سی این مملکترو می دیده یا تحقیقش رو ازیه تحقیق دهه سی کپی کرده پول نداشته باشی کسی جواب سلامت روهم نمیدن په برسه به زن برو خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه

    • ناشناس

      تحقیق واسه سال 89 بود دقت کنید!!! الان سال 91 اگه مسائل اقتصادی مشکل ازدواج نیست پس چرا من هنوز بعد از 2سال دورهان عقد هنوز نتونستم عروسی بگیرم!!!!!!!!! به کارشناسا بگید دوباره تحقیق کنن

    • سمي

      اين پژوهش هم از همون پژوهشا و كارشناسياس ديگه؟

    • MSM

      خدایا ! مشکلات ازدواج رو آسان کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج