۳۳۶۷۹۸
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رفراندوم سوئیس برای پرداخت پول به مردم

مردم سوئیس برای شرکت رفراندوم در مورد حق دریافت پول از دولت برای همه شهروندان (شاغل و غیرشاغل) به پای صندوق رای می‎روند.

عصر ایران: مردم سوئیس برای شرکت رفراندوم در مورد حق دریافت پول از دولت برای همه شهروندان (شاغل و غیرشاغل) به پای صندوق رای می‎روند.

بی بی سی نوشت؛ این برای نخستین بار در جهان است که کشوری در باره پرداخت پول به شهروندانش رای‌گیری می‌کند.

در این طرح پیشنهاد شده به همه شهروندان بزرگسال سوئیس، فارغ از این که شاغل باشند یا نباشند، ماهانه ۲۵۰۰ فرانک سوئیس (۲۵۵۵ دلار آمریکا) حقوق پرداخت شود.

طرفداران این طرح می‌گویند در قرن بیست و یکم بیشتر کارها به ماشین و دستگاه‌ها سپرده شده و کار کمتری برای آدم‌ها باقی‌مانده است اما با این وجود، نظرسنجی‌ها نشان داده تنها حدود ۲۵ درصد از واجدین شرکت در رای‌گیری از این طرح حمایت می‌کنند.

منتقدان این طرح می‌گویند پرداخت دستمزد پایه ارزش‌گذاری میان کار کردن افراد و بی‌کار ماندن آنها را بی‌معنی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بریم اونجا شهروند شیم.. :دی

      پاسخ ها

      • رسول

        بریم اونجا رو هم خراب کنیم

    • mamali

      میشه ماهی 9 میلیون تقریبا...

    • بدون نام

      آقایان بروند یاد بگیرند. تقریباً ماهی هفت میلیون به مردم می خواهند پرداخت کنند، به فکر مردم هستند. آنوقت اینجا چهل و پنج هزار تومان پنج سال پیش با کلی گرانی در آب، برق و هزار چیز دیگر قطع کردند یا هر روز می گویند یارانه ثروتمندان حذف شد که این ثروتمندان چطور قبلا یارانه تعلق می گرفت که یک دفعه ثرونمند شدند! به هر حال از این کشور ها یاد بگیرند. این در حالی است که این کشور نسبتاً ثروتمند است نه اینکه افراد بسیاری از مردم زير خط فقر باشند.

    • بدون نام

      فکر کنم از ما یاد گرفتن

    • روزی روزگاری

      ارزش شهروندی اینجا مشخص میشود که گذاشته از قبول و یا رد این مسئله صحبت بر سر ماهیانه 9000000تومان پول هست که اگر مردم این پول را رد کنند مشخص خواهد شد که رفا آنها آنقدر هست که نیازی به مبلغ بیشتری ندارند و اگر هم پول را قبول کنند نشان دهنده این هست که یک دولت برای مردمانش چقدر اهمیت و ارزش قائل دار هست ارزش ما برای مملکت و دولت مان با وجود اینهمه نعمتهای خدادادی که در زیر خاک مملکتمان خوابیده 45500تومان هست که آنرا نیز هر روز ببحث میکشند تا ارزش و منزلت ایران و ایرانی بودن را خوب لجن مال کنند!

    • لورا

      سوئیس اولین کشور نیست و این درخواست مردم هست که دولت رو تحت فشار گذاشتند قبلا یک کشور اروپایی این کارو کرده وقتی سوئیسی ها مطلع شدن اونها هم از دولت خواستن که این قانون رو اجرا کنه و الآن دولت داره بررسی میکنه و مطمئناً اجرا هم خواهد شد

    • علیرضا

      ضمنا به کودکان هم 650 فرانک میدن . افراد خارجی هم که پنج سال اقامت داشته باشند شامل این طرح میشوند.حالا ما کجا (45000تومان یا 13 دلار ) اونا کجا 2555دلار به نظر شما بقیه پول ما کجاست ؟

    • ریحانه

      فرق بین فرهنگ و شعور بالای یک ملت و جهل و نادانی ملت ديگرو براحتی در اینجا میشه دید.... که اگر در اینجا و در کشور های جهان سوم بود همه بدون تفکر رای به حقوق بیکاری می دادند ... و همان مردمن که پیشرفت یا عقب ماندگی یک کشور و تضمین میکنند....

    • وحید

      جالبه بدونید که مردم سوییس به این طرح رای منفی دادند. دلیلش هم این بود که می گفتند ما به پول بدون کار عادت میکنیم و دیگر اینکه این طرح باعث سرازیر شدن مهاجران به سوییس خواهد شد.

    • ریحانه

      فرق بین فرهنگ و شعور بالای یک ملت و جهل و نادانی ملت ديگرو براحتی در اینجا میشه دید.... که اگر در اینجا و در کشور های جهان سوم بود همه بدون تفکر رای به حقوق بیکاری می دادند ... و همان مردمن که پیشرفت یا عقب ماندگی یک کشور و تضمین میکنند....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج