۳۳۷۳۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

تویوتا می‌خواهد با همکاری بی ام و، سوپرای افسانه‌ای را دوباره به خط تولید بازگرداند. کانسپتی که با نام FT-۱ توسط شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۴ دیترویت به نمایش درآمد، این احتمالات را قوی‌تر می‌کند.

وب سایت پدال - مهرداد خیاط محمدی: تویوتا سوپرا زمانی یکی از نمادهای اصلی این خودروساز ژاپنی به شمار می‌رفت و شاید بیشتر از هر خودروی دیگر، نمادی برای تویوتا به شمار می‌رفت. پس‌ازاینکه دو سال پیش تویوتا نام تجاری مبهمی را در سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده آمریکا ثبت کرد، چند روز پیش و در سوم ژوئن دوباره نام تجاری جدیدی این بار با نام «سوپرا» به ثبت رساند. این می‌تواند نشانه‌ای جدی برای بازگشت دوباره این خودرو افسانه‌ای باشد و شاید هم این خودرو حاصل تلاش مشترک بی ام دبلیو و تویوتا باشد.

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

در اوایل سال ۲۰۱۳ این دو کمپانی آلمانی و ژاپنی برای کار روی خودروی اسپرت، به یکدیگر پیوستند. درحالی‌که احتمالاً خودروی اسپرت بی ام دبلیو جانشین جدید Z۴، یعنی خودرو Z۵ خواهد بود؛ به نظر می‌رسد در این سمت نیز تویوتا می‌خواهد سوپرا افسانه‌ای را دوباره به خط تولید بازگرداند. از طرفی کانسپتی که با نام FT-۱ توسط شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۴ دیترویت به نمایش درآمد، این احتمالات را قوی‌تر می‌کند.

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

آخرین شایعات مبنی بر این است که حاصل تلاش‌های مشترک بی ام دبلیو و تویوتا در سال ۲۰۱۸ و در کارخانه ماگنا استیر در گراتس اتریش تولید خواهد شد. کارخانه‌ای که با احتساب محصولات هر دو شرکت، سالانه ۶۰ هزار خودرو تولید خواهد کرد. اگر تولید این خودروها از سال ۲۰۱۸ شروع شود، بعید نیست که در سال ۲۰۱۷ منتظر رونمایی رسمی از تویوتا سوپرا و بی ام دبلیو Z۵ باشیم.

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

اطلاعات در مورد مشخصات فنی خودروها بسیار اندک است؛ اما تصاویر جاسوسی از بی ام دبلیو یک خودرو با سقفی سافت تاپ یا سقف پارچه‌ای را برای ما نمایان می‌کند، البته گفته می‌شود که نسخه کوپه نیز در دستور کار قرار دارد. هر دو خودرو قرار است از موتورهای بی ام دبلیو استفاده کنند؛ به‌جز نسخه‌های هیبریدی قوی که قرار است از مهندسی تویوتا بهره ببرد. پلتفرم خودروها نیز مشترک خواهد بود؛ اما طراحی داخلی و خارجی دو خودرو قرار است کاملاً متفاوت باشد.

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

بنا بر برنامه‌های بی ام دبلیو، خودرو Z۵ (اگر نام واقعی آن همین باشد) دیفرانسیل عقب بوده و از موتور ۶ سیلندر با ۴ توربوشارژر استفاده خواهد کرد. البته با صرف هزینه بیشتر می‌توان نسخه چهارچرخ محرک xDrive را خریداری کرد.

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

البته تمام اطلاعات مذکور با توجه به شایعاتی است که این روزها در این مورد به گوش می‌رسد و نمی‌توان در مورد آن‌ها قاطعانه سخن گفت؛ اما با ثبت ‌نام تجاری «سوپرا» توسط تویوتا، به نظر می‌رسد باید منتشر اخباری هیجان‌انگیز از سوی بی ام دبلیو و همکار ژاپنی‌اش باشیم.

بازگشت سوپرای افسانه‌ای تویوتا +عکس

بازگشت دوباره تویوتا سوپرا خبر شگفت‌انگیزی است؛ به شرطی که بتواند درخشش نسل قبلی را تکرار نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج