۳۳۸۷۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پس از ۱۴ سال کشور خاموش می‌شود؟

هر سال در اوایل فصل تابستان موضوع خاموشی در محافل مسوولان کشور مورد نقد و بررسی قرار می گیرد اما امسال گویا این مساله از هر سال داغ تر است و پیش بینی هایی جدی‌تر مبنی بر خاموشی کشور پس از گذشت بیش از یک دهه روشنایی در دوران اوج مصرف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: هر سال در اوایل فصل تابستان موضوع خاموشی در محافل مسوولان کشور مورد نقد و بررسی قرار می گیرد اما امسال گویا این مساله از هر سال داغ تر است و پیش بینی هایی جدی‌تر مبنی بر خاموشی کشور پس از گذشت بیش از یک دهه روشنایی در دوران اوج مصرف می‌شود.

اگر نگاهی به آمار بیندازیم درمی‌یابیم که بر اساس پیگیری های انجام شده ۱۴ سال است که شبکه برق کشور بدون خاموشی سراسری به کار خود ادامه داده است . اما به نظر می رسد که شرایط امسال تابستان مانند سال های دیگر نباشد چراکه پیش بینی وزارت نیرو پیک (اوج) ۵۳ هزار مگاوات را نشان می دهد که مدیریت این پیک نیز جز بسیج همگانی سازمان ها و مردم امکان پذیر نیست.

اما این موضوع که آیا سیاست مدیریت مصرف بتواند پاسخگو باشد جای بحث دارد، در شرایط فعلی اکثر کشور های دنیا برای ایجاد تعادل در مصرف از سیاست های تعرفه ای استفاده می کنند و با ایجاد تعرفه‌های مناسب، مردم را مجاب به صرفه جویی در مصرف انرژی می کنند.

البته در ایران نیز تعرفه های پلکانی برای مشترکان خانگی وجود دارد اما به دلیل عدم وجود فاصله مناسب هیچ مشترکی تشویق به رعایت مصرف انرژی نمی شود.

در هر حال وزارت نیرو این سیاست را پیش نگرفته و مدیریت مصرف را بهترین راه حل مشکل خاموشی عنوان کرده است اما برای ثبت رتبه ۱۵ کشور در تابستانی بدون خاموشی باید منتظر ماند و دید که این سیاست تا چه حد می تواند پاسخگو باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج