۳۳۹۰۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ابعاد پنهان انتشار عکس کیارستمی

سیف‌الله صمدیان در پی انتشار عکسی از مراحل درمانی عباس کیارستمی نقطه‌نظراتش را مطرح کرد.

خبرگزاری ایسنا: سیف‌الله صمدیان در پی انتشار عکسی از مراحل درمانی عباس کیارستمی نقطه‌نظراتش را مطرح کرد.

انتشار عکسی از دیدار وزیر بهداشت با عباس کیارستمی در بیمارستان در فضای مجازی، با توجه به حساسیت بوجود آمده باعث شد که خبرنگار ما با سیف‌الله صمدیان به عنوان صاحب‌نظر عکاسی در مورد انتشار این تصویر، نقطه‌نظرش را جویا شود.

ابعاد پنهان انتشار عکس کیارستمی

سیف‌الله صمدیان در پاسخ به این پرسش، نقطه نظرش را در قالب یک یادداشت اختصاصی در اختیار ما گذاشت که در ادامه می‌آید:

"چند دقیقه پیش از تماس دوستان ما ، مدیر موزه‌ گالری "جرمدرن" آنکارا با اضطراب و دلشوره غریبی تماس گرفت و جویای سلامتی آقای کیارستمی بود.

او که چند ماهی است، نمایشگاه عکس‌های کیارستمی را در "جرمدرن" ـ به مساحت نمایشگاهی بیش از پنج هزار مترمربع به نمایش گذاشته ـ مثل هزاران هزار نفر بیننده عکس دیدار جناب آقای وزیر بهداشت با آقای کیارستمی در داخل و خارج کشور به شوکی عجیب دچار شده بود!

نمی‌دانم مسوولیت انتشار این عکس با چه کسی بوده است، ولی قطعا نیت‌‌شان، دامن‌زدن به اضطراب و ناراحتی چند ماهه دوستداران بزرگان فرهنگ وهنر ایران نبوده است. ارائه‌ی چنین عکسی در رسانه‌ها، در ادامه عادت‌ها و روش‌های همیشگی بوده است و قطعا کسی نمی‌تواند منکر حضور موثر و عملکرد بسیار قاطع جناب آقای دکتر هاشمی در جلوگیری از یک فاجعه بزرگ باشد.

اشکال اصلی در بنیان‌های غیرحرفه‌ای در عرصه رسانه و به ویژه بی‌در و پیکر بودن فضای روحی و فرهنگی در فضای مجازی است. من با شناختی که از آقای کیارستمی دارم و از تاکید پیدا و ناپیدایش از عدم درگیر کردن ذهن و اعصاب دیگران با مریضی و مشکلات شخصی‌اش، او هرگز راضی نبوده و نخواهد بود که چاپ تصویری اینگونه از او، باعث بالارفتن نگرانی و تشویش حتی یک نفر شود، چه برسد به میلیون‌ها نفری که ناخواسته مجبور به دیدن این تصویر شده‌اند و ناگفته نماند که بسیاری از دوستان فرهنگی‌مان نیز ناخوداگاه و صرفا از سر بی‌مسوولیتی، باعث انتشار چندین‌ باره و دست به دست شدن این عکس شده‌اند!

مشکل عمده‌ی انتشار این عکس، در دامن‌زدن به شایعه بی‌اساسی بود که خبر از ابتلای عباس کیارستمی به سرطان روده بزرگ می‌داد، در حالی که طبق اظهارات صریح و چندباره تیم پزشکی، عمل جراحی اول صرفا برای برداشتن پلیپ غیرسرطانی از روده بزرگ بوده است و ایشان تاکنون تحت هیچ نوع عمل شیمی درمانی قرار نگرفته‌اند ولی متاسفانه عکس منتشر شده به دلیل کوتاه‌بودن موهای سر آقای کیارستمی که چند روز پیش به درخواست خود ایشان انجام شده بود و نیز نوع زاویه و لحظه عکسبرداری، نشان از تشدید شایعه شیمی درمانی می‌داد.

در حال حاضر میزان اطلاعات شخصی بنده، در حد همان اطلاعاتی است که توسط آقای میرکریمی مدیرعامل خانه سینما منتشر شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.»

مدیرعامل خانه سینما به تازگی نوشت: «در پاسخ به تماس‌هایی که دوستان و همکاران در چند روز اخیر داشتند، امروز( ۲۰ خرداد ماه) از طرف خانه سینما و با همکاری سیف‌الله صمدیان و دکتر امید روحانی ارتباطی داشتم با برخی مسئولین وزارت بهداشت و پزشکان معالج استاد کیارستمی و مجموع نگرانی‌های سینماگران را انتقال دادم. حاصل اینکه، اطمینان دادند روند معالجه با توصیه اکید دکتر هاشمی زیر نظر تیم مجربی از پزشکان در حال انجام است وایشان بزودی (سه روز آینده) از بیمارستان مرخص خواهند شد .

خواهش کردم و قول دادند که سخنگوی وزارت یا تیم پزشکی توضیح مختصری در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار دهند. تصور می‌کنم پخش شایعه‌های گوناگون و پیش کشیدن نابهنگام قصوری که در مراحل اولیه معالجه اتفاق افتاده ، فعلا دردی را دوا نمی‌کند و بهتر است مدیریت این امور را به خانواده ایشان واگذاریم که قطعا محق‌تر و دلسوزترند. کمی صبور باشیم و در این شبهای خوب برای همدیگر دعا کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج