۳۴۰۸۰۸
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

بازگشت خودرو افسانه ای شلبی +عکس

GT۳۵۰-H که به یکی از خواستنی‌ترین موستانگ‌های تمام دوران تبدیل شد، بار دیگر بازگشته تا تولد ۵۰ سالگی خویش را با مدلی بسیار خاص جشن بگیرد.

zoomit.ir - سعید ضیاء: شلبی GT۳۵۰-H دقیقاً ۵۰ سال پیش برای اولین بار معرفی شد. این محصول نتیجه‌ی همکاری فورد، شلبی و شرکت اجاره‌ی اتومبیل هرتز بود. GT۳۵۰-H که به یکی از خواستنی‌ترین موستانگ‌های تمام دوران تبدیل شد، بار دیگر بازگشته تا تولد ۵۰ سالگی خویش را با مدلی بسیار خاص جشن بگیرد.

بازگشت خودرو افسانه ای شلبی +عکس

همانطور که در تصاویر می‌بینید این مدل مخصوص بر اساس فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶ ساخته شده که همراه با پکیج‌های ارتقاء و تیونینگ شرکت شلبی، شلبی GT-H نام گرفته است. از این مدل تعداد ۱۷۰ دستگاه ساخته خواهد شد که تنها ۱ دستگاه از آن برای فروش در حراجی برت-جکسون در آمریکا به فروش خواهد رسید!

بازگشت خودرو افسانه ای شلبی +عکس

بازگشت خودرو افسانه ای شلبی +عکس

احتمالا حالا از خود می‌پرسید که اگر قرار است تنها ۱ دستگاه از این مدل به فروش برسد پس فایده‌ی تولید ۱۶۹ دستگاه دیگر چیست؟ باید گفت شرکت هرتز از سال ۱۹۱۸ در کسب و کار اجاره دادن اتومبیل‌ها است و بسیار خوب می‌داند که با تقسیم این ۱۶۹ دستگاه در تمامی شعبه‌های خود، کاری کند که تقریبا همه بتوانند حتی یک بار، تجربه‌ی سواری با این خودرو را داشته باشند.

طراحی این مدل نیز از جَد کلاسیک آن الهام گرفته شده است. بدنه‌ای عضلانی مشکی رنگ همراه با ۲ نوار طلایی که رنگ رسمی شرکت هرتز است، همکاری آن را با فورد و شلبی فریاد می‌زند.

بازگشت خودرو افسانه ای شلبی +عکس

زیر بدنه‌ی زیبای این پونی‌کار (به خودروهای عضلانی آمریکایی گفته می‌شود)، پیشرانه هشت سیلندر وی‌شکل ۵ لیتری با توان ۴۳۵ اسب‌بخار آماده است تا آرامشِ شما را در چشم به هم‌زدنی بگیرد. تمامی قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار به لاستیک‌های میشیلن و چرخ‌های ۱۹ اینچی آن راه پیدا می‌کنند. متخصصان شلبی برای جای دادن این پیشرانه‌ی بزرگ درپوش موتور را از نو طراحی کرده و قسمت‌ میانی آن را مقداری برجسته‌تر ساخته‌اند.

از دیگر خصوصیات GT-H سیستم اگزوز سفارشی، تودوزی داخلی و لوگو‌های سفارشی آن است. فورد ریسینگ یا دپارتمان مخصوص خودروهای مسابقه‌ای فورد نیز با همکاری در قسمت‌های مختلف خودرو نقش بسزایی در تولید این مدل داشته است. به طور مثال این بخش از فورد با پیاده‌سازی پکیج هندلینگ و تنظیم سیستم تعلیق، استفاده از کمک فنرهای کاملا جدید و کاهش ارتفاع خودرو در بهبود خوش‌دستی و فرمان‌پذیری GT-H نقش بسیار موثری داشتند.

بازگشت خودرو افسانه ای شلبی +عکس

در زیر سپر جلو نیز استفاده از دیفیوزر فیبرکربنی و وجود اسپویلر بر روی لبه‌ی بالایی صندوق عقب و همینطور دیفیوزر زیر سپر عقب پایداری این خودرو در سرعت‌های بالا را تضمین خواهند کرد.

دیدن مدل‌های بروز اتومبیل‌های خاص و کلاسیک همیشه برای علاقمندان به خودرو جای مقداری بدبینی و شک را همراه خود داشته اما این‌ بار همکاری فورد،شلبی و هرتز به ‌قدری کامل و درست بوده که جای هیچ‌گونه انتقادی باقی نمی‌گذارد. تنها جمله‌ای که می‌شود در مورد این زیبای عضلانی گفت این است که ای کاش تعداد بیشتری از آن به فروش می‌رسید تا افراد بیشتری شانس خرید آن را داشتند.

تمامی سود حاصل از فروش این خودرو به موسسات خیریه که در زمینه‌های سلامتی، بهداشت، تحصیل و حمایت از کودکان بی‌سر‌پناه فعالیت می‌کنند اختصاص خواهد یافت. انتظار می‌رود GT-H با قیمتی در حدود یک میلیون دلار در این حراج به فروش برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nima

      با سلام،برنامه ی خوب و کاربردی ساخته شده ولی متاسفانه عکسهای مربوط به خبر نمایش داده نمیشه و این یکی از نقطه ضعف های این نرم افزار است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج