adexo3
۳۴۱۳۱۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مسلمانان آمریکا ترامپ را محکوم کردند

رهبران جامعه مسلمانان آمریکا از اظهارات «دونالد ترامپ» علیه جامعه مسلمانان به خشم آمدند و تأکید کردند که این نامزد جمهوری‌خواه تلاش می‌کند تا در راستای پیشبرد منافع سیاسی خود، علیه اقلیت مسلمانان را اهریمن جلوه دهد.

خبرگزاری فارس: قرار بود روز سه‌شنبه این هفته شورای روابط اسلامی آمریکایی طی یک کنفرانس خبری گزارشی در زمینه اسلام‌هراسی منتشر کند که شامل ظهور تجارت بدون حضور مسلمانان، برگزاری راهپیمایی‌های معترضان مسلح علیه مسلمانان، حمله مستقیم به مسلمانان و خرابکاری در مساجد می‌شد.

به نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، با اینحال روز یکشنبه هفته جاری حادثه مرگبار تیراندازی «اورلاندو» در ایالت «فلوریدا» آمریکا به وقوع پیوست و شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) تصمیم به تعویق انتشار این گزارش گرفت. هدف از این تصمیم، تمرکز کشور بر وحدت اعلام شده است.

با اینحال، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز دوشنبه در سخنرانی خود در «نیوهمپشایر»، با الفاظی تند، مسلمانان آمریکا را خطاب قرار داد و آن‌ها را همچون یک دشمن داخلی به تصویر کشید که مستعد ایدئولوژی افراطی هستند و مقصر پناه دادن به تروریست‌ها است.

ترامپ مدعی شد اگر خانواده «عمر متین» عامل تیراندازی اورلاندو، اجازه مهاجرت از افغانستان به آمریکا را پیدا نکرده بودند، هیچ‌گاه حادثه تروریستی اورلاندو به وقوع نمی‌پیوست.

اظهارات تند و ضداسلامی ترامپ موجی از خشم و واکنش‌های رهبران مسلمان آمریکا را به همراه داشت به طوریکه مقامات شورای روابط اسلامی آمریکایی واکنش نشان دادند.

«ابراهیم هوپر» سخنگوی CAIR درباره سخنرانی ترامپ گفت: «این تلاشی برای اهریمن جلوه دادن و لکه‌دار کردن اعتقادات یک مذهب اقلیت خاص است تا بتواند در مقابل رقیب خود، منفعت سیاسی کسب کند. این مسئله نفرت‌انگیز است».

«کوری سیلور» یکی دیگر از سخنگویان CAIR گفت که ترامپ با گفتن اینکه مسلمانان افراد مشکوکی که در بین آن‌ها حضور دارند را معرفی نمی‌کنند، در حال دروغ‌پراکنی است.

وی در توضیح صحبت‌های خود گفت که خود او شخصاً فردی را که ممکن بود افراطی شود به دفتر تحقیقات فدرال یا همان «اف بی آی» معرفی کرد و این فرد سپس دستگیر شد.

«یاسر قاضی» مدیر مؤسسه «المغرب» و استاد دانشکده «رودز» در «ممفیس» هم تصریح کرد: «ترامپ یک نژادپرست است که به صورت خطرناکی با نفرت‌پراکنی تلاش می‌کند تا در انتخابات پیروز شود. او از یک تراژدی در راستای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری می‌کند».

از طرف دیگر طبق این گزارش، عامل تیراندازی اورلاندو ظاهراً فرد مذهبی نبوده است و به صورت مذهبی لباس نمی‌پوشیده و محاسن بلند نداشته است و تنها به صورت پراکنده به مسجد می‌رفته است. حتی برخی از آشنایان او، گفته بودند که او یک همجنسگرا بوده و به صورت مداوم در باشگاه شبانه همجنسگرایان که به آن حمله کرد، رفت و آمد داشته است.

واشنگتن‌پست اعلام کرد که گرچه ترامپ در سخنان خود، مسلمانان را بi عنوان یک اجتماع یکپارچه معرفی کرد، اما حقایقی وجود دارد که نشان می‌دهد مسلمانان پراکندگی جمعیتی متنوعی دارند و در کشورهای مختلفی و از اجداد مختلفی به وجود آمده‌اند.

طبق این گزارش، آمار دقیق مسلمانان آمریکا قابل تخمین نیست اما CAIR برآورد کرده است که حدود ۶ تا ۷ میلیون مسلمان در آمریکا هستند که تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

برآورد موسسه تحقیقاتی «پیو» حکایت از حضور ۳.۳ میلیون مسلمان در آمریکا است. نظرسنجی پیو در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که حدود ۶۱ درصد از مسلمانان آمریکا خیلی زیاد یا تاحدودی از پیدایش افراط‌گرایی در سراسر آمریکا نگران بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج