اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۳۰۶۴
۶ نظر
۵۰۵۴
۶ نظر
۵۰۵۴
پ

معتمدی: خواندن ربنا را در سال ۸۸ نپذیرفتم

محمد معتمدی: یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان سال هشتاد و هشت از سوی یکی از مدیریت های محترم صدا و سیما به بنده پیشنهاد خواندن «ربنا» با شرایط بسیار خوب داده شد که بنده بخاطر شرایط خاص آن سالها و جلوگیری از برداشت های حاشیه ای و احترام به اساتید عزیز این پیشنهاد را نپذیرفتم.

وب‌سایت موسیقی ایرانیان: محمد معتمدی: یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان سال هشتاد و هشت از سوی یکی از مدیریت های محترم صدا و سیما به بنده پیشنهاد خواندن «ربنا» با شرایط بسیار خوب داده شد که بنده بخاطر شرایط خاص آن سالها و جلوگیری از برداشت های حاشیه ای و احترام به اساتید عزیز این پیشنهاد را نپذیرفتم.

معتمدی: خواندن ربنا را در سال 88 نپذیرفتم

محمد معتمدی که در روزهای اخیر به دلیل انتشار بعضی مناجات ها مورد هجمه عده ای از معترضان قرار گرفته است، در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت:

«دوستان عزیز و یاران همیشگی

این مطلب را فقط بخاطر این می نویسم که امروز یکی از دوستان تصویری از یک صفحه اینترنتی را برای بنده فرستادند که در آن برای فحاشی به بنده مسابقهء پرشوری برگزار شده بود.

قبل از هر چیز خدمتتان عرض می کنم که طبق عادتی قدیمی و درخواست هم میهنان عزیزم هرسال برای ماه مبارک رمضان مناجاتی می خوانم که امسال به دلیل عدم داشتن شرایط جسمی ایده آل هنوز موفق به انجامش نشده ام.

اما ذکر دو نکته را الزامی می بینم تا بعنوان اطلاعاتی درست جهت رفع پاره ای سوء تفاهمات بکار آید.

اول اینکه بنده برای خواندن مناجات ها از هیچ رسانه ای سفارش کار نگرفته ام و فقط برای دل خود و حال شخصی خودم آنها را اجرا کرده ام که تماماً از طریق فضای مجازی و بصورت رایگان منتشر شده اند. فقط در سال گذشته از سوی آستان قدس رضوی پیشنهاد ضبط مناجات جهت پخش در حرم رضوی داشتم که با افتخار و اشتیاق بعنوان برگ زرین زندگی هنری خود پذیرفتم و این تنها مناجاتی بود که برای انجام آن به بنده پیشنهاد داده شد.

دوم اینکه یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان سال هشتاد و هشت از سوی یکی از مدیریت های محترم صدا و سیما به بنده پیشنهاد خواندن "ربنا" با شرایط بسیار خوب داده شد که بنده بخاطر شرایط خاص آن سالها و جلوگیری از برداشت های حاشیه ای و احترام به اساتید عزیز این پیشنهاد را نپذیرفتم. لذا اگر بنده قصد جایگزین نمودن صدای خود را داشتم آن پیشنهاد را می پذیرفتم و اتفاقاً این تصمیمی بود که حتی پیشینیان بنده نیز در شرایطی مشابه نگرفته بودند.

متاسفم که در روزگاری زنده ام که خواندن، آن هم خواندن مناجات از نگاه برخی جرم محسوب می شود و دستاویزی برای ترور شخصیت هنرمندان.

امیدوارم روزی به سطحی از فرهنگ برسیم که بپذیریم پاسداشت هیچ حنجره ای در خاموشی حنجره ای دیگر نیست.

امیدوارم اطلاعات فوق هم برای مخاطبین عزیزم و هم برای جریان هایی که قصد تخریب بنده را دارند مفید واقع گردد.

به قول حضرت حافظ:

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در طریقت ما کافریست رنجیدن»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا همه خودشونو از احمدی نژاد و حوادث 88 برائت میجویند
      بچه حبیب میگه بابام به احودی نژاد نامه نداده
      رشید پور میگه من اصلا ارادتی به دولت قبل نداشتم
      سحر قریشی میگه به خدا احمدی نژاد خودش بهم گل داد
      اون یکی میگه احمدی نژاد به زور مدالمو گرفت
      خخخخخخ

    • سعید

      مناجات معتمدی فوق العاده است
      ولی هر کاری میکنم دلم میگه برو این دهان بستی شجریان گوش کن

    • user

      و منم متاسفم که امروزه همه چی رو با سیاست قاطی کردیم و برای هیچ چیزی ارج و غربی قائل نیستیم خواهشا کمی به خودمون بیایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبول دارم

    • بهار

      خسته شدیم از این همه حاشیه، ماها ملت خاله زنکی هستیم، فضول ! سرمون تو کار بقیست، با کلی تهمت و قضاوت ، تازه مسلمونم هستیم برا خودمون.

    • علي اوغلو

      من بعنوان يك شهروند عادي تحريم استفاده صداي استاد محمد رضا شجريان توسط صدا وسيمارا امري مقبول ميدانم جرا كه بفرمايش ايشان اگر موسيقي ملي درنظر اقايان ارزش اينرا ندارد هفته اي يكساعت مشخص بان اختصاص داده شود همان بهتر كه پخش نشود اهل موسيقي وادبيات انچه ر ا كه ميخواهد ازهرراه ممكن بدست مياورد وگوش ميكند اگر ازصدا وسيماي كشورخود نشنود هزاران فرستنده خارجي له له بدنبال جذابيت ميگردند مفت چنگشان بطورمجاني وروزانه درساعات معين ومشخص با تمام مخلفاتش بصورت حرفه اي وتوضيح وتوصيف پخش كرده ولينكهاي دانلودانهارا هم ياداور ميشود 75% علاقمندان موسيقي وادبيات ايران نيازهاي خود دراين زمينه هارا ازهمان منابع بدست مياورند بگذار اقايان دودست دارند دوست ديگر هم قرض كنند وبسر خودشان بزنند كه 25% مخاطب بيشتر برايمان باقي نمانده ان معدودهم مثل بنده نه پاي ايستادن ونه كمرنشستن نه كوش شنيدن ونه چشم ديدن همين فردا پس فردا ناچارميشوندرويت هلال شوال را از راديوهاي بيگانه باطلاع مومنين روزه دار برسانند حالا هم افتاده اند با توزيع سكه وتبلت ومسابقه هاي ابكي مخاطب جمع كنند وامار ميدهد كه ازروزيكه فلاني امده فلان درصد به مخاطبان ما اضافه شده صرف نظر از بي پايه واساس بودن اين امارها براي ديدن ويا شنيدن جغجغه هم سكه طلا شاباش كنند عده اي جمع ميشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج