۳۴۸۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

موبایل تان را قطع می کنیم، ممنوع الخروج و جریمه می شوید!

قضیه بازیگران مالیاتی!

تماس اداره مالیات با تعدادی از هنرمندان برای دریافت مالیات های سنگین معضل تازه این قشر شده است. گویا ماجرای معافیت هنرمندان از پرداخت مالیات، صحت ندارد و این اداره با تماس با این چهره ها، آنها را به پرداخت مالیات های شان دعوت می کند.

قضیه بازیگران مالیاتی!

تماشا: تماس اداره مالیات با تعدادی از هنرمندان برای دریافت مالیات های سنگین معضل تازه این قشر شده است. گویا ماجرای معافیت هنرمندان از پرداخت مالیات، صحت ندارد و این اداره با تماس با این چهره ها، آنها را به پرداخت مالیات های شان دعوت می کند.

چندی پیش خبری اعلام شد که طبق آن هنرمندان از پرداخت مالیات معاف شده بودند. طبق این خبر، تاریخی جهت تشکیل پرونده در اداره مالیات برای هنرمندان اعلام شده بود تا بتوانند با ثبت در این فهرست از پرداخت مالیات، معاف شوند اما رویا تیموریان، سخنگوی خانه تئاتر، اعلام کرد این ماجرا صحت نداشته و اداره مالیات تصمیم گرفته از همه هنرمندان مالیات های شان را دریافت کند.

او در این مورد به تماشا می گوید: «از سال 86 به ما اعلام کردند که معاف از مالیات هستیم. تا پیش از آن در هر قراردادی که امضا می کردیم، بندی وجود داشت که طبق آن، پولی خود به خود از قرارداد ما کسر می شد حکم مالیات را داشت اما سال 86 به ما اعلام شدکه اگر اظهارنامه های مالیاتی را پر کنیم، دیگر نیازی به پرداخت مالیات نیست. به این ترتیب همگی جمع شده و به اداره دارایی رفتیم و آن اظهارنامه را پر کردیم. بر اساس بند قانونی بخشودگی مالیاتی هنرمندان که در آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 129 آمده است، معافیت بند لام شامل حال ما می شود. از آن سال به بعد هم این موضوع اجرایی شد اما حالا مدتی است به یکباره زیر این قانون زده اند.»

تیموریان توضیح می دهد: «با لحنی زننده و نامتناسب با شئون بازیگر به ما می گویند باید این مالیات را بپردازید و این یک حکم قطعی است. وقتی به آنها می گوییم قانون ما را از پرداختن مالیات معاف کرده، می گویند قانون بی خود کرده است. خب ما الان دیگر چه حرفی می توانیم بزنیم؟! با بازیگران کاملا سلیقه ای برخورد می شود. به خاطر مناسباتی دیگر ما هم باید تحت فشار قرار بگیریم و با زور پولی را از ما بگیرند که قانونا نباید آن را بدهیم.»

تیموریان که از این وضعیت به شدت گلایه مند است، اضافه می کند: «این اصلا برای من قابل درک نیست. حالا مبلغ مالیات نجومی نیست چون من بازیگر پرکاری نیستم اما بازیگرانی که پرکارند با مبالغی روبرو شده اند که اصلا قابل تصور نیست.»

طبق اعلام تیموریان به خبرگزاری ایلنا، حامد بهداد برای حضور در کشور آفریقای جنوبی به خاطر بازی در فیلم «فرزند چهارم» مبلغ 70 میلیون تومان برای خروج از کشور پرداخت کرده است. تیموریان در ادامه می گوید:«به ما گفته اند اگر این پول ها را نپردازید موبایل تان را قطع می کنیم، ممنوع الخروج و جریمه می شوید! این برخوردی است که با یک بازیگر توسط مامورین دارایی انجام می شود! من که از این به بعد به همان روال قبلی رجوع می کنم. به بقیه همکارانم هم گفته ام وقتی می خواهند قرارداد امضا کنند، بند مالیاتی را هم لحاظ کنند تا از دستمزدشان، مالیات کم شود و این دردسرها در ادامه برایشان مشکل ایجاد نکند. ما که از همه لحاظ تحت فشار و بی احترامی و خوار و کوچک شمرده شدن هستیم، این بار باید به خاطر مالیات هم تحت فشار قرار بگیریم.»

امیرحسین رستمی: اگر مالیات ندهید، ممنوع الخروج تان می کنیم

یکی از بازیگرانی که رویا تیموریان از او به عنوان کسی نام برده که برای پرداخت مالیات احضار شده، امیرحسین رستمی است. رستمی در این مورد می گوید: «من بعد از اعلام معافیت از پرداخت مالیاتّ به اداره مالیات رفتم تا پرونده تشکیل بدهم اما این دوستان به من گفتند قانون برای خودش گفته که نباید مالیات بدهید. من نامه از طرف وزارت ارشاد را هم نشانشان دادم اما گفتند اعتباری ندارد و شما معاف از مالیات نیستید. به این ترتیب و با احتساب مدتی که فکر می کردیم معاف از مالیات هستیم و مالیات نداده ایم، من حدودا باید 15 میلیون مالیات بدهم!»

رستمی همچنین می گوید: «به ما گفته اند اگر مالیات ندهید، ممنوع الخروج تان می کنیم.»


کامران تفتی: سنگ همیشه بر پایه عدالت می چرخد

کامران تفتی هم یکی دیگر از آن بازیگرانی است که این موضوع برایش دردسرساز شده و آنطور که می گوید رقمی نزدیک به ۲۰ میلیون مالیات برای او بریده اند.

تفتی می گوید: «به نظر من سنگ همیشه بر پایه عدالت می چرخد و اگر قرار است اتفاقی به ناحق برای ما بیفتد حتما کسانی هستند که صدایشان اینقدر بلند است که جلوی این اتفاق را بگیرند اما خوشبختانه قانونی در حال تدوین است که از بروز این اتفاق جلوگیری کند.»

تفتی همچنین تاکید می کند که هیچ صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ندارد و اینکه از این طریق او را به خاطر مالیات بازداشت کرده اند، کاملا کذب است. او ادامه می دهد: «به نظرم بخش فرهنگی یک جامعه نباید مالیات بدهد و این را مقامات بزرگ کشور هم تایید کرده اند حالا چرا این اقدام دارد صورت می گیرد فکر می کنم به خاطر خاصیت نسبی این روزگار است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج