۳۴۸۴۳۷
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

انگیزه کردهای مخالف ایران چیست؟

بیش از دو دهه آتش بس میان حزب منحله دموکرات کردستان ایران با دولت مرکزی تهران پس از حملات اخیر به نیروهای سپاه توسط آن حزب شکسته شد. علت این اقدامات چیست ؟

خرداد نیوز به نقل از المانیتور نوشت: سایت "المانیتور" در این بارهمی نویسد:"رهبر یک حزب کردی اظهار کرده است که به تدریج نیروهایش را وارد ایران خواهد کرد این به معنای پایان تقریبا دو دهه آتش بس آن گروه با ایران است. شاخه نظامی این حزب با نیروهای سپاه دست کم پنج بار در طول هفته های اخیر درگیر شده است درگیری هایی که بیش از ده ها نفر تلفات داشته است. "مصطفی هجری" دبیر کل این حزب به "المانیتور" می گوید:"نیروهای ما در حال حاضر در اطراف نواحی کردنشین در ایران در حال ارتباط گیری با مردم هستند. در مراحل آینده نیروهای ما حملات بیش تری را انجام خواهند داد. این فرایند تدریجی خواهد بود. او مدعی شده که نیروهای تحت فرمانش هنوز حمله ای جدی را آغاز نکرده اند و اقدامات اخیر تنها تدافعی بوده اند !

هجری مدعی شده که حملات حزبش بدین خاطر بوده که به دنیا نشان دهد که ایران آسیب پذیر است. این سایت در ادامه می افزاید"اولین درگیری ها در اشنویه روی دادند این بزرگترین رویارویی میان ایران و حزب منحله دموکرات کردستان از اواسط دهه ۹۰ میلادی به این سو بوده است زمانی که اعضای آن حزب از کوههای قتدیل در مرز ایران و عراق به اردوگاهی در داخل اقلیم کردستان عراق عقب نشینی کردند.

این سایت در ادامه اشاره می کند که درگیری های اخیر نشان دهنده آن است که حزب منحله دموکرات کردستان قصد برقراری مجدد حضور نظامی خود در مناطق کردنشین ایران در کرمانشاه و آذربایجان غربی و ایلام را دارد.

این سایت در ادامه اشاره می کند که سابقه درگیری های قبلی نشان داده است که در نهایت این ایران بوده که دست بالا را پیدا کرده و در این باره می نویسد:"در جولای سال ۱۹۹۶ میلادی ایران با بهره برداری از جنگ داخلی میان احراب کرد عراقی و ارتباط نزدیک خود با اتحادیه میهنی کردستان پایگاه حزب منحله دموکرات کردستان را هدف حمله قرار داد. اخیرا نیز محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه انگشت اتهام را به سوی عربستان سعودی گرفت هرچند که کنسولگری عربستان در اربیل اتهام مطرح شده از سوی او را رد کرد.

المانیتور اشاره می کند که علت حمله نیروهای حزب منحله دموکرات کردستان به مرزهای ایران را باید در رقابت های درون حزبی در آن جریان و هم چنین رقابت میان آن حزب با گروه های دیگری مانند پژاک جست و جو کرد.

این سایت اشاره می کند که در سال های اخیر نیروهای تروریست پژاک با نیروهای ایرانی درگیری های زیادی را داشته اند. حزب منحله دموکرات کردستان نیز دریافته که در صورت انفعال قدرت و توان خود را از دست خواهد داد.

از سوی دیگر المانیتور اشاره می کند که رقابت های منطقه ای بین ایران، ترکیه و عربستان سعودی حزب منحله دموکرات کردستان یاران را بر آن داشته تا از فرصت ایجاد شده به نفع خود بهره برداری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمک نشناسا حقشون بود میذاشتن داعش حسابشونو میرسید

    • بدون نام

      این شورشتون هم سرکوب میشه مثل قبلا هرچی بلا سرتون بیاد حقتونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج