adexo3
۳۴۹۷۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

سقوط و صعود ستاره ها به روایت اینستاگرام

در فاصله ۶۶ هفته، تعداد دنبال کننده های ترانه علیدوستی ۸ برابر شده، اینستاگرام سحر قریشی و بهنوش بختیاری به ترتیب رشد ۷ و ۶ برابری داشته و مهناز افشار هم با رشد ۵ برابری دنبال کننده های صفحه اش، رتبه خود را در جدول بالاتر برده است.

روزنامه هفت صبح - محمد جواد ترابی: «محبوب ترین ستاره ها به روایت اینستاگرام» به عنوان گزارشی در نخستین شماره نوروزی روزنامه هفت صبح در سال ۹۴ (۱/۱/۹۴) بود؛ دقیقا ۶۴ هفته پیش. آن زمان «کافه بازار» تعداد کاربران ایرانی که اینستاگرام را نصب کرده اند، ۵ میلیون نفر نشان می داد که این عدد پس از گذشت حدود ۵۰۰ روز به ۱۲ میلیون نفر رسیده است.

آن زمان تمام چهره های ایرانی که بیش از ۲۵۰ هزار دنبال کننده (فالوئر) داشتند را در فهرست آوردیم که این گونه فهرست مان محدود به ۲۷ نفر شد. این بار به ناچار عدد یک میلیون دنبال کننده را مرز قرار دادیم. بررسی تغییرات این فهرست ما را به دلایل جذابی کشاند.

۱- بیشترین شیب صعود برای چهره های زن سینما:

در فاصله ۶۶ هفته، تعداد دنبال کننده های ترانه علیدوستی ۸ برابر شده، اینستاگرام سحر قریشی و بهنوش بختیاری به ترتیب رشد ۷ و ۶ برابری داشته و مهناز افشار هم با رشد ۵ برابری دنبال کننده های صفحه اش، رتبه خود را در جدول بالاتر برده است.

۲- کمترین شیب صعود برای چهره های مرد خواننده:

تعداد دنبال کننده های زانیار خسروی، بعد از حدود پانصد روز، فقط ۱.۷ برابر شده. اردلان طعمه (خواننده زیرزمینی) ۱.۹ برابر، سیروان خسروی ۲.۲، محسن یگانه ۲.۴ و نهایتا بنیامین ۲.۹ برابر! امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو هم ۳.۱ برابر. در این بین نام علیرضا حقیقی هم دیده می شود که صفحه اش فقط رشد ۲.۱ برابری داشته است. او که زمانی تنها چهره ورزشی حاضر در این فهرست بود، با پاک کردن عکس های دیگر خود و پرایویت (شخصی) کردن صفحه اش، محبوبیت گذشته را ندارد.

۳- تغییر توازن برترین ها در جذب فالوئر اینستاگرامی:

پانصد روز پیش، به ترتیب از اول تا دهم، بهنوش بختیاری، امیر تتلو، الناز شاکردوست، آرمین زارعی (۲AFM)، مهناز افشار، رضا گلزار، سیروان خسروی، بهرام رادان، حسین تهی (خواننده غیرمجاز) و بهنوش طباطبایی در صدر بیشترین دنبال کنندگان در اینستاگرام قرار داشتند؛ تقریبا نیمی بازیگر و نیمی دیگر خواننده! اما فهرست تا به امروز تغییر زیادی کرده است؛ به ترتیب از اول تا دهم، بهنوش بختیاری، الناز شاکردوست، مهناز افشار، سحر حقریشی، بهنوش طباطبایی، آرمین زارعی، رامبد جوان و مشترکا با تعداد مساوی دنبال کننده، محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی و امیر تتلو، صدر فهرست را از آن خود کرده اند. به نوعی چهره های تلویزیونی و سینمایی، خواننده ها را خیلی زود کنار زده اند.

۴- تعداد کاربران ایرانی دست کم ۲.۴ برابر شده

گزارش ابتدای سال گذشته هفت صبح روایت می کند تعداد کسانی که اینستاگرام را از «کافه بازار» نصب کرده بودند، بیش از ۵ میلیون نفر بود. این در حالی است که کافه بازار این روزها تعداد مخاطب ایرانی اینستاگرام را صرفا از این اپ استور، بیش از ۱۲ میلیون نفر نشان می دهد.

۵- کسی ستاره های ورزشی را در اینستاگرام دوست ندارد.

شاید باورش عجیب باشد که برخلاف ستاره های پر مخاطب ورزشی جهان در اینستاگرام، در ایران چهره های ورزشی خیلی اقبالی در اینستاگرام پیدا نکردند. علیرضا حقیقی که یک زمانی در رتبه ۲۶ محبوب ترین ها بود، حالا فقط ۵۶۲ هزار دنبال کننده دارد اما در این میان علی کریمی و سعید معروف بر محبوبیت خود افزوده اند و تنها چهره های ورزشی دارنده های فالوئر یک میلیون نفری در اینستاگرام به حساب می آیند. باقی چهره های ورزشی مانند علی دایی و سید محمد موسوی و فرهاد مجیدی پشت سر آنها قرار دارند و از باقی بهتر است بپرسید.

۶- خندوانه و شهرزاد، محبوبیت آوردند:

رامبد جوان که حدود پانصد روز پیش جایی در این فهرست نداشت (یا شاید اصلا صفحه ای در اینستاگرام نداشت)، حالا به رقم خیره کننده ۳.۱ میلیون دنبال کننده دست یافته است؛ اتفاقی که بیش از هر چیز مشخصا متاثر از اجرای او در خندوانه است. ترانه علیدوستی در همین زمان از ۳۶۵ هزار فالوئر به ۳ میلیون دنبال کننده رسیده است و پریناز ایزدیار هم که در فهرست جای نداشت، حالا ۱.۳ میلیون دنبال کننده دارد؛ هر دوی آنها در سریال شهرزاد نقش آفرینی کردند و البته هر دو دست پر دیگری در سینما داشتند؛ حضور ترانه علیدوستی در کن به سبب نقشش در فروشنده و پریناز ایزدیار با دریافت جایزه فجر اخیر با نقش آفرینی در فیلم ابد و یک روز را نیز نباید از یاد برد.

۷- چهل چهره با بیش از یک میلیون دنبال کننده:

بهنوش بختیاری با ۴.۹ میلیون، الناز شاکردوست با ۴.۱ میلیون و مهناز افشار با ۴ میلیون دنبال کننده صدر جدول ۴۰ تایی چهره های ایرانی اینستاگرام را از آن خود کرده اند و انتهای جدول با یک میلیون دنبال کننده را به علی کریمی و سعید معروف خشیده اند. در این میان صرفا از دو مدل مشهور زن و چند خواننده لس آنجلسی و مجری تلویزیونی آن ور آبی، صرف نظر کرده ایم.

تبصره اینکه چهره های مهاجرت کرده از وطن، محبوبیت شان به طرز عجیبی پایین تر از ستاره های وطنی است و خیلی هم این فهرست با حضور آنها تغییری نمی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      مهراوه شریفی نیا که به خاطر کیمیا سه میلیون فالوئر داشت صفحشو بست شاید اگه نمی بست الان جز نفرات اول بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج