جاباما
۳۵۰۷۵۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دستکش فضایی برای کارکنان جنرال موتورز

سازمان فضایی ناسا در سال ۲۰۱۲ و با همکاری شرکت جنرال موتورز از دستکش منحصر به فردی به نام RoboGlove رونمایی کردند که امکان برداشتن و یا انجام بسیاری از کارها را با کمترین میزان فشار وارده به عضلات دست را برای فضانوردان فراهم می کرد.

وب سایت تک شات - مرتضی یعقوبی: سازمان فضایی ناسا در سال ۲۰۱۲ و با همکاری شرکت جنرال موتورز از دستکش منحصر به فردی به نام RoboGlove رونمایی کردند که امکان برداشتن و یا انجام بسیاری از کارها را با کمترین میزان فشار وارده به عضلات دست را برای فضانوردان فراهم می کرد.

دستکش فضایی برای کارکنان جنرال موتورز

در این دستکش که هم اکنون تحت لیسانس شرکت سوئدی Bioservo Technologies تولید می شود، از چندین تاندون، سنسور و دیسک مصنوعی استفاده شده که می توانند عملکردی دقیقاً مشابه با عضلات دست را برای فردی که از آن استفاده می کند، به ارمغان بیاورد.
چنین قابلیتی مسئولین کمپانی جنرال موتورز را بر این داشته است تا این دستکش ها را در اختیار افراد شاغل در کارخانه های خود قرار دهد و اثربخشی آن را برای مدت زمانی مشخص مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
به گفته مسئولین جنرال موتورز، این دستکش ها به زودی در اختیار کارکنان کارخانه های این کمپانی قرار خواهد گرفت و می توانند به میزان قابل توجهی از خستگی ناشی از انجام کارهای تکراری و خسته کننده بکاهند.
کورت ویز، نایب ریییس بخش مهندسی تولید این شرکت در این خصوص عنوان می کند:"قطعاً این دستکش ها می توانند برای کارکنان مفید واقع شوند چرا که می توانند از میزان فشار و نیرویی که این افراد برای انجام کارهای خود به اجسام و یا دستگاه های وارد می کنند، بکاهد و از خستگی آن ها جلوگیری کند."
گفته می شود که تولید این نسخه از دستکش روبوگلاو، توسط جنرال موتورز و تحت لیسانس Bioservo انجام خواهد شد و این دو کمپانی امیدوارند که بتوانند با تولید انبوه این دستکش ها، آن را وارد سایر کارخانه های فعال در ایالات متحده و یا سراسر جهان کنند.
هنوز هیچ کدام از این دو شرکت اطلاعاتی را در خصوص زمان دقیق تولید و عرضه این دستکش ها منتشر نکردند اما اظهار امیدواری کردند که شاهد تولید محصولی ایمن و با کارایی بالا خواهیم بود. ناگفته نماند که شرکت هایی همچون بی ام، هیوندای و پاناسونیک نمونه های مشابهی را برای کارکنان خود تولید کرده اند و به نظر می رسد که روبوگلاو نیز بتواند مفید واقع شود.

دستکش فضایی برای کارکنان جنرال موتورز

دستکش فضایی برای کارکنان جنرال موتورز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج