adexo3
۳۵۲۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حاشیه‌های نمایشگاه مطبوعات:

هجوم پیامک‌ ها به موبایل خبرنگاران!

شاید با یک حساب سرانگشتی بتوان گفت هر خبرنگار حوزه رسانه روزانه ۶۰ پیامک از ستاد خبری نمایشگاه مطبوعات دریافت می‌‌کند. بدون احتساب بار مالی این کار، پیامک‌های مذکور به یک دردسر جدی برای خبرنگاران تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری مهر: شاید با یک حساب سرانگشتی بتوان گفت هر خبرنگار حوزه رسانه روزانه ۶۰ پیامک از ستاد خبری نمایشگاه مطبوعات دریافت می‌‌کند. بدون احتساب بار مالی این کار، پیامک‌های مذکور به یک دردسر جدی برای خبرنگاران تبدیل شده‌اند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی چهارمین روز خود را در مصلای بزرگ تهران سپری می‌کند که برخی از برنامه‌های اعلام شده در نشست خبری آن در هفته گذشته هنوز محقق نشده است.

در نشست خبری اعلام شده بود که «۵ کیوسک مطبوعاتی در نقاط مختلف شبستان دایر خواهد شد و ‌نحوه برپایی این دکه‌ها و چینش روزنامه‌ها در آنها می‌تواند به الگویی برای دکه‌داری در سطح شهر تبدیل شود». چهار روز از نمایشگاه می‌گذرد و هنوز خبری از این «دکه‌های الگو» نیست.

در آن کنفرانس مطبوعاتی از توزیع نشریه روزانه نمایشگاه و با عنوان «روزنامه» در ایام نمایشگاه سخن رفته بود اما این اتفاق هم هنوز رخ نداده و یا دست کم مشاهدات خبرنگار مهر چنین چیزی را تایید نمی‌کند و به نظر نمی رسد که اگر نشریه منتشر می شود، توزیع گسترده ای ندارد.

رسم مالوف سال های گذشته این بود که همکاران ستاد برگزاری نمایشگاه روزانه نشریه را در غرفه ها توزیع می کردند ولی امسال این اتفاق نیفتاده است.

امروز بالاخره پای اعضای کابینه هم به نمایشگاه باز شد؛ رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولین وزیر کابینه بود که امروز خود را به نمایشگاه رساند.

او در گپی کوتاه با خبرنگار ما دلیل تاخیر اعضای کابینه را برای حضور در نمایشگاه مطبوعات، «گرفتاریها و تراکم کاری آقایان وزرا» عنوان کرد و گفت: آقای رئیس جمهور دیروز در جلسه هیئت دولت تاکید کرد وزرایی که می‌توانند و فرصت می‌کنند، حتماً سری به نمایشگاه بزنند.

از نقاطی که امسال هم تجمع بازدیدکنندگان در آنها زیاد است، دو محلی است که در آنها به بازدیدکنندگان قهوه ارائه می‌شود. مسئول این بخش درباره نحوه ارائه خدمات در آن به بازدیدکنندگان به خبرنگار مهر گفت که روزانه دست کم ۱۸ هزار لیوان قهوه میکس با طعم کارامل به مردم داده می‌شود.

یکی از بخش‌هایی که به نظر می‌رسد بازدیدکنندگان از آن رضایت نسبی دارند، بیرون شبستان واقع شده است که همان شبکه جابجایی مردم از ورودی مترو بهشتی تا جلوی صحن شبستان است. همچنین وجود پارکینگ رایگان با فضای زیاد از دیگر نقاط قوت نمایشگاه است.

در حالی که در روزهای اول تعداد خودروهای ون که کار جابه جایی بازدیدکنندگان را بر عهده داشتند ۲ دستگاه بود، اکنون این تعداد ۱۰ دستگاه خودرو است و بدون توقف در حال تردد در خیابان اصلی مصلی و جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه هستند.

علیرغم حضور تعدادی از مسئولان دولتی و نیز چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی در نمایشگاه طی روز جاری، می‌توان گفت استقبال مردمی از نمایشگاه چندان در خور توجه نبوده است.

این را می‌توان با یک نگاه اجمالی از طبقه دوم شبستان دریافت که حتی آنهایی هم که در حال بازدید از نمایشگاه هستند، در راهرو اصلی شبستان در حال تردد هستند آن هم بیشتر جلو غرفه خبرگزاریها و به وضوح می‌توان خلوتی بخش‌های انتهایی شبستان، بخش بین‌الملل و بخش نشریات دانشجویی و استان ها را دید.

یکی از مسائلی که امسال هم مشکلاتی را برای خبرنگاران به وجود آورده، تعداد زیاد پیامک هایی است که از سوی ستاد خبری نمایشگاه مطبوعات برای خبرنگاران حوزه مطبوعات ارسال می‌شود.

تعداد این پیامک‌ها به حدی است که اگر یک خبرنگار آنها را در همان زمان حذف نکند، بخش دریافتی های تلفن همراهش پُر می‌شود و دیگر حتی نمی‌تواند پیامک جدیدی دریافت کند.

این پیامک‌ها تقریباً در روز در ۶ نوبت به گوشیهای خبرنگاران حوزه مطبوعات ارسال می‌شود و با توجه به تعداد ۱۰ پیامکی که در هر بار ارسال می‌شود، می توان با یک حساب سرانگشتی گفت هر خبرنگار این حوزه روزانه ۶۰ پیامک فقط از ستاد خبری نمایشگاه مطبوعات دریافت می‌‌کند. در اینجا شاید مجال نباشد به بار مالی این کار پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج