۳۵۲۴۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ساخت تاتوهای نانویی برای درمان ماهیچه

محققین اروپایی دستگاهی را ساخته اند که به کمک آن می توان ماهیچه های صورت افرادی که دچار سکته مغزی شده اند را ترمیم کرد. استفاده از تجهیزات نانو فناوری در قالب محصولات الکتریکی می تواند کاربرد پزشکی داشته باشد.

خبرگزاری مهر - علیرضا کمندی: محققین اروپایی دستگاهی را ساخته اند که به کمک آن می توان ماهیچه های صورت افرادی که دچار سکته مغزی شده اند را ترمیم کرد. استفاده از تجهیزات نانو فناوری در قالب محصولات الکتریکی می تواند کاربرد پزشکی داشته باشد.

از این رو محققین با استفاده از الکترود کربن، یک محصول نانو فناوری تولید کرده اند که شبیه تاتو بر روی صورت قرار می گیرد تا فعالیت رشته های عصبی و ماهیچه ها را اندازه گیری کند. از این دستاورد می توان برای ترمیم بافت های آسیب دیده صورت استفاده کرد.

ساخت تاتوهای نانویی برای درمان ماهیچه

در واقع این محصول جدید جایگزینی برای دستگاه سنجش میزان برق در بافت عضلات یا همان «برق نگار مایچه» است که به منظور ترمیم بافت های آسیب دیده به کار گرفته می شود و یک فرآیند پزشکی سخت برای بیماری محسوب می شود.

این نانوفناوری جدید شرایطی را برای بیماری فراهم می کند تا بدون دردسر به کارهای روزمره خود ادامه دهد و نیازی به بستری شدن برای انجام «برق نگار ماهیچه» نداشته باشد.

کاربرد دیگر این دستاورد، مطالعه بر روی پاسخ های احساسی در صورت افراد است که می توان با بررسی حالات چهره اشخاص به وسیله انتقال سیگنال های الکتریکی در داخل ماهیچه های صورت این کار را انجام داد.

به عبارت دیگر با این وسیله می توان واکنش احساسی افراد را در موقعیت های مختلف تشخیص داد. هدف اصلی از ساخت این فناوری درمان ماهیچه های از کار افتاده افرادی است که دچار سکته مغزی شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج