۳۵۳۲۹۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

اسفنانی: استفاده از ماهواره جرم نباشد

محمد علي اسفناني در روزنامه آرمان نوشت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به تازگي در اظهاراتي خواستار اصلاح قانون ماهواره شده است. بر اساس قوانين موجود استفاده از ماهواره جرم است و به نظر مي‌رسد بخشي از تغييرات مد نظر مربوط به برداشتن عنوان مجرمانه براي استفاده از ماهواره باشد.

محمد علي اسفناني در روزنامه آرمان نوشت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به تازگي در اظهاراتي خواستار اصلاح قانون ماهواره شده است. بر اساس قوانين موجود استفاده از ماهواره جرم است و به نظر مي‌رسد بخشي از تغييرات مد نظر مربوط به برداشتن عنوان مجرمانه براي استفاده از ماهواره باشد.

اينكه آيا چنين تغييراتي بايد به وجود بيايد نياز به كار كارشناسي دارد، اما واقعيتي كه اكنون با آن مواجهيم اين است كه شاهد استفاده از ماهواره آن هم در حد بسيار وسيع در نقاط مختلف كشور هستيم. در چنين شرايطي كه افراد زيادي در ايران از ماهواره استفاده مي‌كنند به نظر مي‌رسد برخورد‌هايي كه قبلا براي مقابله با استفاده از ماهواره انجام مي‌شد، كارآيي لازم را ندارد.

برخورد‌ها در اين زمينه عمدتا به جمع كردن ماهواره‌ها از پشت بام منازل بر مي‌گشت، حال آنكه اين برخورد‌ها نه تنها تبعات اجتماعي بعضا سوء داشت كه تجهيزات جمع‌آوري شده هم فايده‌اي براي دولت نداشت. قبلا ماهواره‌هاي جمع‌آوري شده به صدا و سيما تحويل داده مي‌شد تا احيانا از آن استفاده كند، اما اكنون مي‌بينيم اين تجهيزات چندان به كار نمي‌آيد و جمع‌آوري ماهواره‌ها در استان‌هاي مختلف ما را با اين مشكل مواجه ساخته است كه اين تجهيزات را در كجا نگهداري كنيم.

از طرف ديگر، همانطور كه عنوان شد استفاده از ماهواره جرم است، حال آنكه ما در سال‌هاي اخير شاهد استفاده تعداد زيادي از شهروندان از اين تجهيزات بوده‌ايم و اين خود نشان مي‌دهد كه جرم انگاري استفاده از ماهواره رنگ باخته و در نظر بسياري از افراد چنين كاري يك اقدام مجرمانه نيست. حال بر اساس قاعده «قانوني كه قابليت اجرا ندارد بايد تغيير كند» مي‌توان بحث تغيير در قانون ماهواره را مورد توجه قرار داد.

در اين صورت از طرفي بار قانوني اقدامي كه عملا انجام آن امكان پذير نيست از روي دوش دولت برداشته مي‌شود و از طرف ديگر، مي‌توان به موارد ديگري پرداخت كه شايد راهكار‌هاي بهتري براي كنترل و كاهش استفاده از ماهواره در كشور باشد. بايد به اين واقعيت توجه داشت كه تجهيزات ماهواره‌اي از خارج از كشور و به صورت قاچاق وارد ايران مي‌شوند. گذشته از اينكه از نظر اقتصادي چنين نوع وارداتي به زيان كشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان همه دارند،ازاد کنید خیال خودتان ومردم را راحت کنید،.

    • علی

      سلام.اگه ماهواره جمع شه باید.تلفزیونها هم جمع شه..یا توی خانه ها خاک بخوره..اگه ایران 70ملیون مثلآ باشه 35ملیون ماهواره هست. مگه صدا وسیما چه برنامه های داره..هفته 1ساعت فیلم یافوتبال

    • بدون نام

      هفتاد درصد ایرانیا ماهواره دارند و جرمه
      اونوقت مشارکت در انتخابات هفتادو هشت درصده
      گرفتین نکته طنزو خخخخخخ

    • بدون نام

      اگه برنامه های صدا وسیما ارزش دیدن داشته باشند هیچ کس سراغ ماهواره نمیره بزارید ملت حال نفس کشیدن داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج