۳۵۳۶۸۹
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

یارانه نقدی تا مرز ۳ میلیون تومان پیش رفت

دولت در حالی به زودی حساب یارانه‌بگیران را شارژ می‌کند که دریافتی هر نفر که از ابتدا در لیست قرار داشته، در مرحله شصت و پنجم به حدود سه میلیون تومان خواهد رسید.

خبرگزاری ایسنا: دولت در حالی به زودی حساب یارانه‌بگیران را شارژ می‌کند که دریافتی هر نفر که از ابتدا در لیست قرار داشته، در مرحله شصت و پنجم به حدود سه میلیون تومان خواهد رسید.

یارانه نقدی تیرماه هم ساعت ۲۴ فردا (شنبه) برای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و پرداخت رقم حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومانی ماهانه برای بار شصت و پنجم نیز ثبت خواهد شد.

گرچه از آذر ۱۳۸۹ و با شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا کنون همواره نحوه توزیع یارانه نقدی مورد انتقاد بوده و تاییدی بر پرداخت تمامی درآمد ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به صورت نقدی وجود نداشته است ولی با این حال عمدتا حدود ۷۶ میلیون نفر در هر ماه متقاضی دریافت یارانه بوده اند، حتی زمانی که دولت فعلی طرح ثبت نام مجدد از متقاضیان نقدی را به با هدف کاهش تعداد یارانه بگیران و انصراف پردرآمدها به اجرا در آورد.

با این حال قانون بودجه ۱۳۹۴ رسما دولت را مکلف به حذف یارانه‌بگیران پردرآمد کرد و در نهایت از بین جمعیت یارانه‌بگیر، حدود سه میلیون نفر حذف شدند. اما قانون بودجه ۱۳۹۵ فضای سخت‌تری پیش روی دولت قرار داده و تاکید دارد که باید مجموع گروهی که تعداد آنها از نظر نمایندگان به ۲۴ میلیون نفر می‌رسد از لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها کنار گذاشته شوند.

هر چند که از سوی سازمان مدیریت و برنامعه ریزی و یا وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هیچ گاه برنامه غربالگری یارانه‌بگیران و معیار حذف شفاف سازی نشده است، اما طبق قانون بودجه ۱۳۹۵ دولت باید تا تیرماه نسبت به حذف کردن گروه‌های تعیین شده اقدام می‌کرد. تکلیفی که از همان روزهای بحث در مجلس برای گنجاندن آن در بین بندهای تبصره هدفمندی مشخص بود که حداقل تا زمان تعیین شده اجرایی نخواهد شد.

این در حالی است که از سویی دولت معتقد است حتی اگر قرار باشد تمامی گروه‌های مد نظر مجلس در بودجه کنار گذاشته شوند بازهم تعداد به حدود هفت میلیون نفر بیشتر نخواهد رسید، نه ۲۴ میلیون نفر. از سویی دیگر تجربه حذف سه میلیون نفری و میزان خطای شناسایی یارانه‌بگیران این اجازه را نمی‌دهد که به یکباره دولت برای حذف ۲۴ میلیون نفر اقدام کند.

به هر صورت واریز یارانه تیرماه می‌تواند با تغییراتی در تعداد یارانه‌بگیران همراه بوده و تعداد قابل توجهی از لیست سازمان هدفمندی کنار گذاشته شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ده برابرش رو روی قبض آب و برف و گاز پس گرفتن . اون رو هم بگین. یارانه نخواستیم . همون اندازه هم بهتون دسنی میدیم فقط قیمتها برگرده به قبل . آخه مردم رو چی فرض کردین

    • حسین مراغه

      سلام دولت تاحالا به هرنفر سه میلیون داده .درست
      عوض سه میلیون چقدر پول قبض وارزش افزوده و.......ازمردم گرفته ..راست وحسینی

    • محمد

      با این مبلغ می توان حداقل 5 میلیون بیکار را مشغول کرد

    • صفدر حسيني

      يارانه ي اقاي صفدر حسيني ودخترش فراموس نشه

    • بدون نام

      طرف فیش حقوقیش از میلیارد گذشته.چشم اینا به 45تومن پول مردمه.اونم قطع کنین تا جیب مدیران عزیز بی پول نمونه.والا ما که خجالت میکشیم بعضیا واقعا چه رویی دارن

    • بدون نام

      کل یارانه پرداختی به اندازه ده فیش حقوقی مدیران نیست واین همه سرو صدا

    • بی نام

      قیمتهارا به قبل ازیارانه دادن برگردانید بعدیارانه ها را قطع کنید. باتشکر.

    • مهدی

      تمام این پولایی که به مردم دادن به اندازه دزدی یک نفر از گردن کلفتای این مملکت هم نمیشه.در ضمن سه تومن دادن ده برابرش رو پس گرفتن.

    • بدون نام

      خدا وکیلی باید خجالت بکشید که این قدر در مورد این یارانه منت سر مردم بزارن این قطعه کنید شما سیر نمی خورید بنزین 80تومانی شده 1000تومان کمه فیش گاز برق آب اینها ده برابر شده یک کار کنید بیاید یک مرطبه سرمان ببرید تا خیال همتان راحت باشه ولا خجالت داره

    • امیر

      واقعا هرکسی صبری داره بابا خون مردمو کردین تو شیشه هرچی بدبختیه سر آدمه فقیره انصاف داشته باشید

    • چ چ

      این مسیولین دولتی چیزی بنام شرم وحیا سراغ ندارند خجالتی هم نمیکشند ازهمان اول پرداخت یارانه هدفشان باپرداخت چندرغاز یارانه وبازگشت میلیونی ان ازطریق هزینه تصاعدی اب وبرق وگاز وتلفن وکلیه اجناس واقلام مصرفی بجیب دولت خواستند با همین حربه .......... سه سال است که دولت کاسه چه کنم قطع ووصل یارانه را درپیش گرفته..........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج