۳۵۷۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

چه کسی اردوغان را از کودتا مطلع کرد؟

رئیس جمهور ترکیه هنگامی از خبر کودتا در کشورش مطلع شد که در تعطیلات به سر می برد؛ اما نخستین بار چه کسی خبر کودتا را به او اطلاع داد و واکنش او به این خبر چه بود؟

پایگاه خبری شبکه العالم: رئیس جمهور ترکیه هنگامی از خبر کودتا در کشورش مطلع شد که در تعطیلات به سر می برد؛ اما نخستین بار چه کسی خبر کودتا را به او اطلاع داد و واکنش او به این خبر چه بود؟

اردوغان در مصاحبه ای تلویزیونی گفته است: من شب هنگام و زمانی که در هتلی در شهر مرمریس تعطیلاتم را می گذراندم، از آغاز کودتا مطلع شدم.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان افزود: اولین کسی که خبر کودتا را به من داد، دامادم بود؛ من ابتدا این خبر را باور نمی کردم ولی گذشت زمان صحت خبر را تأیید کرد.

اردوغان گفت: کودتاچیان رهبر خود گولن را در حد خدا می پرستند، و دولت ترکیه مدارکی به آمریکا درباره دست داشتن گولن در کودتا ارائه کرده و خواستار تحویل دادن وی شده است.

اردوغان درباره سرنگونی جنگده روسی سو - ۲۴ روسیه در سال ۲۰۱۵ به ادعای ورود به حریم هوائی ترکیه نیز گفت : هنوز معلوم نیست که آیا کودتاچیان در سقوط جنگنده روسی دست داشته اند یا نَه.

رئیس جمهور ترکیه در همین راستا افزود: دو خلبان ترکیه ای که متهم به سرنگون کردن جنگنده روسی هستند ، هم اکنون تحت بازجویی هستند و در آینده واقعیت ها فاش خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيلي پستي!!؟

    • بدون نام

      اردوغان هر زودتر از قدرت کنار گیری کند بهتر است در غیر اینصورت ترکیه همانند سوریه خواهد شد، زیرا نمی توان مردم یک کشور را بخاطر قدرتطلبی قصاص کرد،

    • صدرا

      اقا من مطلعش کردم گفتم رجب بدو بیا که بر علیهت دارن کودتا میکنن

    • ایلامی

      کودتا نبود یه نمایش از طرف اردوغان بود که به این بهانه مخالفان را قلع و قم کنه.

    • بدون نام

      اقای اردوقان حداقل دوماه قبل از کودتا خبر داشتن . این شبه کودتا با همکاری آمریکا وروسیه طراحی شده علت آن سیاست های افراطی اردوغان در منطقه وافزایش محبوبیت گلن درترکیه بوده وچنانچه گلن به قدرت میرسید ترکیه عملا تبدیل مرکز خلافت اسلامی می شد واین برای غرب وآمریکا بسیار خطر ناک بود. گرایش اردوغان درایجاد ارتباط بااسراییل،عذر خواهی اردوغان ازپوتین بابت سرنگونی جنگنده روسی ،تغیر سیاست ترکیه نسبت به حکومت سوریه ،ازتوافقات اولیه کودتا بود درعوض آمریکا وروسیه وغرب حداقل 10سال دیگرحکومت اردوغان را تضمین گردید،دستگری های گسترده بعدازاولین ساعات کودتا نشان تهیه این لیست ازماها قبل حکایت دارد. حرکت بعدی اردوغان بگردن انداختن هدف قرادان هواپیمای روسی توسط طرفداران گولن وتحویل خلبان ترک به روسیه خواهد بود .درمقابل آمریکا گولن را به جرم دست داشتن در کودتا تحویل ترکیه خواهد داد.

    • ناجی

      کودتاکارخودش بوده که مسله جنگنده روکارکودتاچیان بندازه تارابطش باروسیه وایران ودیگران خوب بشه وخودش روتبرعه کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج