۳۶۰۱۷۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای

مورگان در سال ۲۰۱۱ تصمیم به احیای خودروی سه‌چرخ خود گرفت و در همین سال سه‌چرخهٔ جدید مورگان بانام ۳ Wheeler رونمایی شد. خودرویی که ظاهری کلاسیک داشت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

وب سایت پدال - امیر دهقان: خودروهای سه‌چرخهٔ مورگان قدیمی‌ترین ساخته‌های این شرکت هستند به‌گونه‌ای که اولین خودروی مورگان که در سال ۱۹۰۹ ساخته شد، خودرویی سه‌چرخ بود؛ بنابراین مورگان در سال ۲۰۱۱ تصمیم به احیای خودروی سه‌چرخ خود گرفت و در همین سال سه‌چرخهٔ جدید مورگان بانام ۳ Wheeler رونمایی شد. خودرویی که ظاهری کلاسیک داشت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای
پس‌ازاین مورگان در سال 2015 نسخهٔ تمام برقی 3 Wheeler را البته به‌صورت کانسپت در فستیوال سالانهٔ گودوود 2015 معرفی نمود. نسخهٔ برقی 3 Wheeler که EV3 نام داشت در ظاهر کاملاً مشابه نسخهٔ بنزینی بود و فقط موتور 2 سیلندر آن با نمونه‌ای الکتریکی جایگزین شده بود.

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای

سپس در نمایشگاه ژنو امسال مورگان نسخهٔ تولیدی EV۳ را رونمایی کرد که در ظاهر نیز دستخوش تغییراتی نسبت به نمونهٔ کانسپت شده بود. به دلیل اینکه EV۳ موردتوجه قرارگرفته، مورگان با همکاری دپارتمان بریتانیایی Selfridges دست به ساخت نسخه‌ای ویژه و تولید محدود از این خودرو زده است. این نسخهٔ خاص EV۳ UK Edition ۱۹۰۹ نام‌گرفته و دارای ظاهری منحصربه‌فرد و شیک است که به مناسبت جشن بیش از ۱۰۰ سال طراحی، تولید و مهندسی بریتانیا درزمینهٔ خودروهای سبک معرفی‌شده است.

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای

تنها ۱۹ دستگاه از این نسخهٔ ویژه ساخته خواهد شد و مورگان قصد دارد برای اولین بار آن‌را در ماه سپتامبر در سالن Privé به نمایش عمومی درآورد. واضح‌ترین تغییر این نمونهٔ خاص نسبت به نسخهٔ معمولی، چراغ‌های جلو است که بجای ۳ چراغ جلوی نامتقارن نسخهٔ استاندارد، چهار چراغ گرد در طرفین خودرو نصب‌شده است. گلگیرهای نازکی روی چرخ‌های جلو نصب‌شده‌اند و شیشهٔ جلو نیز کمی بزرگ‌تر شده است. چرم و تودوزی داخل نیز مشابه نسخهٔ کانسپت EV۳ هستند.

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای

در این ویرایش ویژه تغییراتی درزمینهٔ فنی و عملکرد خودرو اعمال نشده است بنابراین همچنان حداکثر سرعتی معادل ۱۴۵ کیلومتر در ساعت داشته و برد آن با هر بار شارژ کامل ۲۴۰ کیلومتر خواهد بود. پس از معرفی این خودرو در ۱ سپتامبر، در ۱ اکتبر در مقر Selfridges در بیرمنگام و در ۱ نوامبر در آکسفورد برای فروش با قیمت ۵۲,۵۰۰ پوند (حدود ۶۹ هزار دلار) عرضه خواهد شد.

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای

EV۳ که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، نسخهٔ پیش‌تولید نهایی بوده و کاملاً برای تولید انبوه آمادگی داشت. به همین دلیل مورگان در آن هنگام اعلام کرد که تولید انبوه آن در سه‌ماههٔ چهارم سال جاری آغاز خواهد شد. البته ماه گذشته به‌روزرسانی‌ها و تغییراتی در آن ایجاد شد ازجمله اینکه شرکت Potenza برای تولید پکیج ۱۲۰ ولتی باطری‌ها انتخاب‌شده و همچنین فرآیند صدور گواهینامهٔ جاده‌ای آغاز شد.

معرفی نسخه ای خاص از خودرو افسانه ای

مورگان EV۳ مجهز به یک موتور الکتریکی با ۶۲ اسب بخار قدرت است که تک‌چرخ عقب را به حرکت درآورده و نیروی خود را از یک باطری لیتیومی ۲۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. وزن این خودرو تنها ۵۰۰ کیلوگرم بوده و در حدود ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج