adexo3
۳۶۰۲۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نظارت شورای‌ نگهبان بر انتخابات شوراها؟

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز می‌توان به نهاد شورای نگهبان واگذار کرد.

تابناک: محمدجواد کولیوند اعلام کرد: تاکنون جلساتی را با شورای نگهبان برای واگذاری نظارت بر چهار انتخابات تشکیل دادیم، اما شورای نگهبان با استناد به قانون اساسی و لزوم نظارت بر سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی این موضوع را نپذیرفت.

وی در پاسخ به علت تمایل مجلس برای واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان نیز گفت: ۳۵هزار روستا و هزار و ۲۳۹ شهر در کشور وجود دارد؛ بنابراین مجلس برای نظارت بر روند انتخابات شوراهای شهر و روستا باید حدود ۱۰۰ هزار ناظر تعیین کند. تعیین این تعداد ناظر به همراه مخارج جانبی حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه دارد؛ بنابراین باید برای کاهش این هزینه چاره‌ای اندیشید و توافق شود که دیگر مجلس برای این انتخابات ناظر نگذارد.

وی گفت: این آمادگی در مجلس وجود دارد تا در این زمینه به جمع‌بندی برسیم و کار را پیش ببریم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم‌چنین اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که ممکن است در برگزاری انتخابات دستی بوجود بیاید؛ باید حتما به سمت انتخابات الکترونیکی پیش برویم. اگرچه بعضی از مراحل انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما دو فرآیند شمارش و تجمیع آرا سر صندوق الکترونیکی نیست. اگر این دو فرایند نیز به صورت الکترونیکی انجام شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج