۳۶۱۶۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پیشنهاد جدید برای نام فراکسیون امید

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد اضافه کردن پسوند اعتدال به فراکسیون امید گفت : هفته گذشته در جلسه فراکسیون امید این پیشنهاد را به همراه آقای حاتمان نماینده شهرستان درگز مطرح کردیم که ما پسوند اعتدال را به فراکسیون امید اضافه کنیم، تحت عنوان فراکسیون امید واعتدال.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد اضافه کردن پسوند اعتدال به فراکسیون امید گفت : هفته گذشته در جلسه فراکسیون امید این پیشنهاد را به همراه آقای حاتمان نماینده شهرستان درگز مطرح کردیم که ما پسوند اعتدال را به فراکسیون امید اضافه کنیم، تحت عنوان فراکسیون امید واعتدال و بخشی از نیروهای اعتدال گرا که در بین اصولگرایان هستند را هم به سمت خود جذب کنیم که متاسفانه در جلسه فراکسیون امید این پیشنهاد به رای گذاشته نشد.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی با اشاره به اینکه شکل‌گیری فراکسیونی تحت عنوان مستقلین یا اعتدالگرایان به نظر من امر مبارکی است، اظهار کرد: بعد از اینکه ما وارد مجلس شدیم دو طیف رو در روی یکدیگر قرار گرفتند، طیف فراکسیون ولایت و فراکسیون امید که ما باید یکی از آنها را انتخاب می کردیم که خود من عضو فراکسیون امید شدم.

وی تشکیل فراکسیون سوم در مجلس تحت عنوان اعتدال گرایان یا مستقلین را لازم دانست و افزود: دوهفته پیش در دیداری که با دکتر لاریجانی داشتیم پیشنهاد تشکیل این فراکسیون مطرح شد، ایشان این موضوع را تایید و یا رد نکردند و ما هم در صدد بودیم تا فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون اعتدال گرایان راه اندازی شود.

رحیمی‌جهان‌آبادی ادامه داد : من چون احساس کردم فراکسیون مستقلین به طرقی زیر مجموعه فراکسیون ولایت است در این فراکسیون شرکت نکردم، چون ما وقتی فراکسیون اعتدال و مستقل را می گفتیم واقعا فراکسیون مستقل می‌خواستیم، فراکسیونی که هم روابط خوبی با فراکسیون امید داشته باشد هم با فراکسیون ولایت و هم مواضع خاص خودش را، اما این فراکسیونی که تشکیل شده از بخشی از نیروهای فراکسیون ولایت است که به همین دلیل خود من در آن شرکت نکردم و ترجیح دادم در فراکسیون امید بمانم.

این نماینده مجلس با اشاره به پیشنهاد اضافه کردن پسوند اعتدال به فراکسیون امید گفت : هفته گذشته در جلسه فراکسیون امید این پیشنهاد را به همراه آقای حاتمان نماینده شهرستان درگز مطرح کردیم که ما پسوند اعتدال را به فراکسیون امید اضافه کنیم، تحت عنوان فراکسیون امید واعتدال و بخشی از نیروهای اعتدال گرا که در بین اصولگرایان هستند را هم به سمت خود جذب کنیم که متاسفانه در جلسه فراکسیون امید این پیشنهاد به رای گذاشته نشد .

رحیمی با تاکید بر اثرگذاری فراکسیون مستقلین بر ۲ فراکسیون دیگر تصریح کرد: فراکسیون مستقلین به همان میزان که بر فراکسیون امید می‌تواند اثر بگذارد بر فراکسیون ولایت هم می‌تواند اثرگذار باشد، ولی این جریان اگر شکل بگیرد و تبدیل به فراکسیونی با تعداد بالایی نماینده شود، شاید بخشی از نیروهای رادیکال هر دو گروه را در تنگنا قرار دهد، یعنی نیروهای رادیکالی که در فراکسیون ولایت هستند که عمدتا نیروهای جبهه پایداری‌اند را می‌تواند به حاشیه بکشاند و منزوی کند، از طرف دیگر در فراکسیون امید خوشبختانه نیروهای خیلی افراطی و تندرویی نداریم، نیروهایی که در فراکسیون امید هستند عمدتا نیروهای معتدل و میانه‌رویی هستند.

وی افزود: اگر این فراکسیون شکل بگیرد به هر میزان که تعداد نمایندگان آن از ۱۰۰ نفر بیشتر شود طیف جبهه پایداری در فراکسیون ولایت بیشتر تنها خواهند شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به نمایندگان فراکسیون مستقلین نگاه کنید یا از فراکسیون امید هستند یا فراکسیون ولایت، یعنی نهایتا اگر چالش در تصمیم گیری رخ دهد اینها یا از اصلاح طلبان حمایت خواهند کرد و یا اصولگرایان که به نظر من در تصمیم‌گیری دچار مشکل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی با کمک لیست امید رای آورده و شانس رای‌آوری برایش ایجاد شده اخلاقا الان باید از فراکسیون امید حمایت کند، این کار چندان اخلاقی نیست که کسی با برند اصلاحات و امید رای بیاورد و در مجلس به آن پشت کند.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه مجلس بیش از جناح‌ها نیاز به نیروی متخصص دارد، بیان کرد: فکر می‌کنم این فضای جناحی را در مجلس باید مقداری تعدیل کنیم و به کار گروه‌های تخصصی و نیروهای متخصص مجلس توجه بیشتری کنیم، در این صورت مشکلات بیشتری از جامعه را می‌توانیم درمان کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج