۳۶۲۲۸۷
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا مردم برای سفر به ترکیه ولع دارند؟

«خروج میلیاردها دلار ارز از کشور به خاطر سفرهای هموطنان ما به مناطقی مانند شهرهای ترکیه، نتیجه کم‌توجهی به ظرفیت‌هایی مانند بناهای تاریخی است؛ اگر تا پیش از این ظرفیت‌های خود را فعال می‌کردیم، امروز با ولع غیرقابل کنترل هموطنان‌مان برای این دست سفرهای خارجی مواجه نبودیم.»

خبرگزاری ایسنا: «خروج میلیاردها دلار ارز از کشور به خاطر سفرهای هموطنان ما به مناطقی مانند شهرهای ترکیه، نتیجه کم‌توجهی به ظرفیت‌هایی مانند بناهای تاریخی است؛ اگر تا پیش از این ظرفیت‌های خود را فعال می‌کردیم، امروز با ولع غیرقابل کنترل هموطنان‌مان برای این دست سفرهای خارجی مواجه نبودیم.»

«ناهید تاج‌الدین»، عضو هیات رئیسه فراکسیون اجتماعی مجلس گفت: ضعف مهم صنعت گردشگری ایران، عدم توجه لازم به پتانسیل‌های این حوزه است و به همین دلیل هنوز صنعت گردشگری ما نتوانسته در اقتصاد ملی کشور نقش و جایگاه مناسب خود را به دست بیاورد.

نماینده مردم اصفهان افزود: کم توجهی تاریخی ما به زیرساخت‌های گردشگری و جاذبه‌های این حوزه نه تنها باعث شده تا نتوانیم آن طور که لیاقت کشورمان است میزبان توریست‌های خارجی باشیم، بلکه گردشگران داخلی خود را نیز از دست داده‌ایم.

وی با بیان این‌که پس از شرایط وخیم ترکیه و اخطارهای پی در پی مقامات کشور، تقاضای ایرانیان برای سفرهای تفریحی به ترکیه کاهش چندانی نشان نداد، این اتفاق را یک زنگ خطر بزرگ برای صنعت گردشگری و اقتصاد کشور دانست.

تاج‌الدین با اشاره به سیاست‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی و همینطور مقابله با هجوم فرهنگی گفت: فعال‌سازی ظرفیت بناهای تاریخی کشور با اتکاء به توان بخش خصوصی و غیر دولتی مصداق بسیار پر رنگی از اجرای این دست سیاست‌هاست.

وی تاکید کرد: برای موفق بودن در حوزه احیاء بناهای تاریخی و به حرکت در آوردن چرخ های صنعت گردشگری پیش از هر چیز لازم است تا به کم‌کاری‌های گذشته در این حوزه اذعان داشته باشیم تا بتوانیم از آن درس بگیریم و اشتباهات قبلی را در آینده تکرار نکنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء، نماینده مردم اصفهان همچنین بیان کرد: احیاء بناهای تاریخی با سرمایه بخش غیر دولتی، نه تنها می‌تواند اشتغالی پایدار ایجاد کرده و تبعات فرهنگی مثبتی داشته باشد، بلکه باعث می‌شود تا گزینه‌های سفر در کشور، برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • asad

      اخرش نگفتی چرا ؟ برای اینکه انجا ارزانتر است و مردم ازادنه انتخاب خود را دارند .هتل های ارزان وتمیز واز کیش و از مشهد ارزانتر. در ضمن خطر خطوط هواپیمایی ارانی را ندارد

    • بدون نام

      فقط بحث زیر بناها نیست. ............

    • بدون نام

      متاسفانه یک سری برای گرفتن ویزا میروند چرا این پولها نباید برای کشور خودمون صرف بشه چه پول هایی برای هزینه ویزا میره توی جیب ترکیه

    • بدون نام

      یک عده برای کلاس گذاشتن و اکثرا برای عیش ونوش و بی بندو باری

    • سیما

      آخه عزیزه من کسانی که میرن ترکیه میخان راحت باشند تفریح کنند ....

    • بدون نام

      اخه مگه شمافضولیدک میرن.شخص شماهم پاش میفته میرید.تروخدااینقدرمنفی گرانباشید.توخبراخوندیدمرغ های غیربهداشتی رستوران رو.اونم ازوضع هتل هامون وترافیک جاده ای ک رسانه ای شد.اخه چقدربرن کوه ودشت.بزاریدمردم روحیه بگیرن.منفی گرانباشید.کجای دین اسلام گفته هرکس ب سفرخارجی میره میخادعیش ونوش کنه.بسه توروخدا.

    • ایرما کاکاوند

      .. خوشی هست اگر گردشگری ایران را هم تقوییت کنید رغبتی نیست حیف پول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج