اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۴۰۶۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

حمله چمران به دولت

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه فاتحه شوراها با تصویب قانون برنامه ششم توسعه خوانده می‌شود، گفت: ماده ۴ بندهای الف، ب و ج این قانون باید حذف شود.

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره با تاکید بر دغدغه‌های کنونی شورائیان اظهار داشت: در حال حاضر مسئله حادی که اعضای شورا بر آن تاکید دارند برنامه ششم توسعه، قانون مدیریت شهری و موضوع درآمدهای پایدار شهرداری‌ها‌ست.

وی با اشاره به اینکه بند چهار قانون برنامه ششم توسعه که برگرفته از بند یک این قانون است نباید اجرایی شود، تصریح کرد: در صورتی که این بند قانونی اجرایی شود فاتحه شوراها و شهرداری‌ها را باید خواند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها و شهرداری‌ها در حال حاضر با مشکل مالی مواجه هستند، ابراز کرد: با تصویب این قانون آب باریکه‌ای که شوراها و شهرداری‌ها در تامین منابع مالی خود دارند نیز قطع می‌شود.

چمران با اشاره به اینکه در حال حاضر مالیات بر ارزش‌افزوده متعلق به شهرداری‌ها که باید به صورت ماهانه پرداخت شود این اقدام صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: با تصویب قانون مذکور مالیات بر ارزش‌افزوده متعلق به شهرداری‌ها خزانه دولتی واریز و از آنجا به منظور توزیع اعتبار بین شوراهای شهرها و شهرستان‌ها در اختیار استانداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این امر توزیع ناعادلانه اعتبارات را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: هدف از تعیین این مصوبه را تمرکززدایی اعلام می‌کنند در حالی که مفهوم دقیق تمرکز‌زدایی به معنای واقعی خود در بین مسئولان جا نیفتاده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از دیگر دلایل عنوان شده برای تعیین لایحه برنامه ششم توسعه وابسته نکردن وزارت اقتصاد و دارایی به درآمدهای نفتی است که برای اجرایی کردن این امر به درآمدهای شورا و شهرداری‌ها چنگ می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس دوست ندارد امپراطوریش کوچک شود، خاطرنشان کرد: همه بر این امر واقفیم که هر چه دولت‌ها کوچک و کم هزینه‌تر باشند چابک شده و بازدهی مطلوبی خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام آقای دکتر چمران شما بابت شهر تهران چه کار های مهم کردیدهنوز معضلات ترافیک.وقت مردم عزیز شهرتهران رامیکیردبایدبر نامه اساسی گرفته شود تا مردم راحت باشد ممنون

    • بدون نام

      فکر می کنید دلش به حال مردم و مملکت سوخته !!!

    • بدون نام

      اگر به خاطر برادرت نبود باید میشدی سوفور شهرداری

    • بینام

      عزیز مگه سوفور چشه روزیش بهتر از حقوق نجومی حرام

    • بدون نام

      مققر دکتر روحانی هست که اجازه انتقاد به همه داده هر کی خودشو مجاز به انتقاد میدونه عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج