۳۶۴۹۸۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ساخت باتری با استفاده از ویتامین B۲!

محققان موفق به تولید باتری پیشرفته و البته متفاوتی با سایر نمونه های مشابه شدند که در آن از ویتامین B۲ به عنوان کاتد استفاده شده است.

وب سایت تک شات: محققان موفق به تولید باتری پیشرفته و البته متفاوتی با سایر نمونه های مشابه شدند که در آن از ویتامین B۲ به عنوان کاتد استفاده شده است.

ساخت باتری با استفاده از ویتامین B2!

سالهاست که پژوهشگران سراسر جهان تحقیقات گسترده ای را در زمینه دستیابی به تکنولوژی تولید قطعات و تجهیزات الکترونیکی که از بیشترین میزان سازگاری با محیط زیست برخوردار باشند، آغاز کردند و اکنون به نظر می رسد که گامی مهم در این عرصه برداشته شده است.

دوایت سفروس، از اساتید و پژوهشگران دانشگاه تورنتو در این خصوص عنوان کرد:"چند وقتیست که ما بر روی طبیعت متمرکز شدیم تا بتوانیم مولکول های پیچیده ای را بیابیم که قابل استفاده در قطعات و تجهیزات الکترونیکی باشد. زمانی که شما قطعه ای را با کمک گرفتن از طبیعت تولید می کنید، می توانید به میزان قابل توجهی از هزینه ها و زمان صرف شده برای تولید قطعات کاهش دهید."

در توضیح کاتد نیز باید گفت که بخشی از باتری محسوب می شود که الکتریسیته آزاد شده در هنگام اتصال به یک دستگاه را ذخیره سازی می کند.

اگرچه پیش‌تر محققان دیگر مراکز تحقیقاتی، نمونه هایی از قطعات باتری را با الهام از ساختارهای زیستی تولید کرده اند اما این برای اولین بار است که پلیمرهایی با ساختار زیستی برای یکی از الکترودها تولید شده است. در واقع، این الکترودها این امکان را فراهم می کنند تا انرژی باتری در نوعی پلاستیک ساخته شده از ویتامین ذخیره شود، تا این که از طریق روش های دیگر ذخیره سازی بر روی موادی همچون کبالت ذخیره شود.

محققان این ماده را با استفاده از ویتامین B۲ که از طریق نوعی قارچ اصلاح شده ژنتیکی و با استفاده از فرآیند نیمه مصنوعی ایجاد شده، تولید کردند. این شیوه منجر به تولید باتری خواهد شد که از ظرفیت و ولتاژ بالایی برخوردار است. این دستاورد می تواند کاربردهای متفاوتی در فناوری اینترنت اشیا و استفاده در دستگاه های قابل حمل مبتنی بر باتری داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج