اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۸۹۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تایید مرگ سرکرده داعش در افغانستان

سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعه در مصاحبه ای، کشته شدن &#۰۳۹;حافظ سعید خان&#۰۳۹; سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان را تایید کرد.

خبرگزاری ایرنا: سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعه در مصاحبه ای، کشته شدن 'حافظ سعید خان' سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان را تایید کرد.

'عمر زاخیلوال' در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پشتو زبان 'مشرق' گفت: کشته شدن حافظ سعید خان را در جریان حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با پشتیبانی نیروهای عملیاتی افغانستان در خاک این کشور تایید می کنم. وی گفت: حافظ سعید خان روز پنجم مرداد ماه جاری کشته شده است.

پیش از این نیز خبرهایی از کشته شدن حافظ سعید خان منتشر شده بود اما این بار، سفیر افغانستان در پاکستان رسما مرگ این سرکرده داعش در افغانستان و پاکستان را تایید کرده است.

* حافظ سعید خان یک طالبانی بود

گروه تروریستی در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ اعلام کرد که فرماندهی داعشی ها در مناطقی از جنوب آسیا و آسیای میانه شامل پاکستان و افغانستان، به 'حافظ سعید خان' سخنگوی سابق طالبان پاکستان واگذار شده است.

'حافظ سعید خان' در میان شش نفر از اعضای اصلی طالبان پاکستان است که آبان ماه سال ۱۳۹۳ از این گروه جدا شدند و اعلام کردند که به داعش ملحق شده اند.
در بهمن ماه سال 1393، حافظ سعید خان در یک پیام ویدیویی بهمراه 10 سرکرده طالبان از جمله طالبان افغانستان دیده شد که برای همکاری با گروه تروریستی داعش آمادگی خود را اعلام کردند.

افرای که در این فیلم ویدیویی مشاهده می شدند با حافظ سعید خان اعلام وفادای کردند که این موضوع نشان دهنده حرکت حامیان داعش در دو کشور پاکستان و افغانستان است.

همچنین 'ابو محمد العدنانی' سخنگوی گروه تروریستی داعش با انتشار پیام ویدیویی انتخاب حافظ سعید خان را تایید کرد.
سعید خان یکی از سرکرده های تندروی این گروه بشمار می رفت که رویکرد فرقه ای و ضد شیعی را دنبال می کرد.

* روایت های مختلف از حضور داعش در پاکستان

پاکستان که سال ها است با تروریسم و حضور گروه های مختلف شبه نظامی و تروریستی مواجه است، به صورت بالقوه از پتانسیل بالایی برای حضور عوامل داعش برخوردار است.

عبدالمالک بلوچ سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان که عالی ترین مقام دولتی در این ایالت است، در مهر ماه سال ۹۳ برای نخستین بار اعلام کرد که نمی توان احتمال حضور عناصر گروه تروریستی - تکفیری داعش را در این ایالت جنوب غربی پاکستان رد کرد.
در دو سال اخیر، بار ها و بارها اخباری در رسانه های پاکستان منتشر شد که افرادی از گروه تروریستی داعش به مناطقی از پاکستان نفوذ کرده اند.

در دو سال اخیر، گروه تروریستی داعش مسئولیت تعداد قابل توجهی از حملات تروریستی از جمله انفجار مرگبار روز دوشنبه گذشته در بیمارستان کویته را برعهده گرفته است.

با وجود تمام این گزارش ها و هشدارها، مقامات دولتی پاکستان همچنان حضور داعش در این کشور را رد می کنند و می گویند داعش حضور سازمان یافته در پاکستان ندارد. فرمانده ارتش پاکستان بارها تاکید کرده است که نیروهای این کشور حتی اجازه ورود سایه داعش به خاک پاکستان را نخواهند داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج