adexo3
۳۷۰۲۶۹
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شرط کاهش ساعت‌ کار زنان شاغل

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل رفع و تصویب شد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل رفع و تصویب شد.

سلمان خدادادی در توضیح جلسه کمیسیون اجتماعی گفت:‌کمیسیون اجتماعی در جلسه‌ای به بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه کاهش ساعات کاری بانوان پرداخت. اشکال و ایراد شورای نگهبان ناظر بر این بود که در مصوبه مجلس بخش خصوصی و غیردولتی نیز ملزم به کاهش ساعات کاری زنان شاغل در شرایط خاص شده بود که چون این بانوان از قبل قرارداد بسته‌اند نمی‌توان بخش خصوصی را ملزم کرد که برای آن‌ها کاهش ساعت کاری کمتر از هشت ساعت با دریافت مزایا و حقوق هشت ساعت را اعمال کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی برای رفع ایراد شورای نگهبان مصوب کرد که این کاهش ساعت کاری برای بانوان شاغل در بخش خصوصی و غیردولتی مشروط به رضایت این بخش انجام شود و اگر کارفرما رضایت داشته باشد کاهش ساعت صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم‌چنین گفت که در این جلسه لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد که این جلسه تا پایان هفته ادامه دارد.

هم‌چنین خدادادی گفت: دو کارگروه بررسی دو طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد و بررسی طرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای عمومی ویژه مقامات و مدیران نیز بعد از جلسه کمیسیون با حضور طراحان و نمایندگانی از وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها برگزار شد و در آن موارد پیشنهادی طراحان مورد بررسی قرار گرفت و این جلسه نیز در هفته‌های آتی برای رسیدن به نتیجه مشخص ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      و بازهم ظلم به مردها ، و بازهم زن سالاری ، ایران سرتاسر زن سالاری و مرد ستیزی شده است، به نظر من مرها و جنس مذکر در ایران مورد تبعیض جنسیتی قرار گرفته که در گذشته چنین نبود اما متاسفانه اکنون دخترها بسیار بی شرم و خودسر شده اند و کم کم چهره واقعی زنانگی و مکاریشان را رو می کنند ، پسرها معصوما همش باید برن سربازی و کار کنند و زندگی آماده کنند واسه زنای امروزی که فرداش برن خیانت کنند به آنها ، مواظب باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه نظر عجیبی!!!!
        متاسفم برای سطح فکر پایین شما در مورد وجود زن و یک مادر.....

      • بدون نام

        یعنی تو همه خبرا تو فقط نظر میزاری از خانوما بد بگی
        یعنی انقدر حالتو گرفتن که آروم و قرار نداری؟

      • شادی

        من یک زن هستم و با نظر شما موافقم
        البته شما آقایون هم بدونید یکی مثل من حاضر دوش به دوش شما کار کنه مهریه نخواد و کاملا مساوی. ولی آیا شما حاضری آزادیهایی که برای یک مرد در ذهنتون به تصویر میکشید برای یک زن هم قایل باشید؟

      • بدون نام

        وای.چه تفکر خطرناکی داری اقا

    • بدون نام

      واقعا دست گلشون درد نکنه! اگر کارفرما رضایت داشته باشد کاهش ساعت صورت گیرد.!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا کارفرما رضایت نمیده.البته منطقی هم بنظر میاد چون از دولت بودجه ای نمیگیرند ولی مگه چند درصد خانمها تو بخش دولتی اند؟

    • بدون نام

      واقعا دست گلشون درد نکنه! اگر کارفرما رضایت داشته باشد کاهش ساعت صورت گیرد.!!!!!

    • بدون نام

      عججججب!!!رئیس شرکت خصوصی ام حتما رضایت میده
      اشتغال تو کار دولتی که منحصرا در اختیار یه سری افراد خاص شده...!حالا قوانینم دیگه منحصر به اونا شده خیلی جالبه

    • mehran

      مسئولین محترم، زن سالاری تا چه حد، اولا چرا وقتی که تو کشور این همه مرد که باید هزینه زندگی (همسر و فرزند) را بپردازند بیکار هستند، زن را بعنوان نیروی کاری مورد پذیرش قرار دهند؟ آیا نگاه مدیرانی که زن را مورد پذیرش در شرکت یا اداره قرار می دهند فقط نگاه کاری است یا بازاریابی؟؟؟!!! ضمنا وقتی که زن بعد از مدتی کوتاه، به دلیل ازدواج و بعد هم بچه داری نمی تواند کار کند آیا انصاف است که بدون سرکار آمدن حقوق (حتی پایه) را بگیرد؟ چه برسد به اینکه 6 ساعت کار کند و 8 ساعت مزد بگیرد؟ چرا زن سالاری؟ مردها واقعا مظلوم واقع شده اند. زن ها نه سربازی دارند و نه باید خرج و هزینه زندگی را بدهند. پس چرا؟؟

    • علي علي اوغلو

      اي خر برفت آي خربرفت .
      لابد خواهران غزيز كارمند وانهائيكه دراينده ميخواهند كارمند بشوند ازشنيدن تصويب اين قانون خوشحال ميشوند وهمچنين برخي ازبرادران تصويب اين قانون را تبيض ويا باصطلاح بعضي ازانها زن سالاري ميدانند بايد با كمال احترام بعرض هردوطايفه برسانم اگر قرارباشد براي خانمها امتيازات اينچنيني كه گفته ميشود قائل شو ند هيچ ديار بشري حاضر به استخدام كارمند زن براي كارواقعي نخواهد شد زيرا با توجه به بيكاري گسترده پسران جوانان كه حاظرند با نصف حداقل دستمزد قانوني هم شده حتي پاره وقت كاري براي خود دست وپاكنند فكر ميكنيد بازهم فرصت شغلي براي دخترانمان باقي ميماند كارفرمائيكه واقعا قصد وهدفش توليد وكسب وكارباشد طبيعي است كه كاركر ارزان قيمت را درشرايط ومنضورهاي مشخص ترجيح بدهد مگر حساب دو دوتا سرش نشود يا ناراحتي قلبي داشته باشد پس نتيجه ميگيريم بايد پسران قند عسل وجوانان عزيز بجاي ابراز حسادت كوركورانه جشن هم بگيرند ودرعوض دختران گل وخواهران گرامي حواسشان جمع باشد كه كلاه يارانه سبد غذائي وتبديل ان به يارانه نقدي وحذف ان با لطايف الحيل عليرغم خوشحالي خوش باورانه جمع كثيري از هموطنان داستان اي خر برفت اي خر برفت دوباره تكرار نشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج