اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۲۰۹۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

اخراج بیش از دو هزار افسر پلیس ترکیه

دولت ترکیه امروز (چهارشنبه) طی دو حکم حکومتی بیش از ۲ هزار افسر پلیس، صدها نظامی دیگر و شمار زیادی از پرسنل شرکت مخابرات این کشور را اخراج کرد.

خبرگزاری ایرنا: دولت ترکیه امروز (چهارشنبه) طی دو حکم حکومتی بیش از ۲ هزار افسر پلیس، صدها نظامی دیگر و شمار زیادی از پرسنل شرکت مخابرات این کشور را اخراج کرد.

جدیدترین برکناری ها شامل ۲ هزار و ۳۶۰ افسر پلیس، بیش از ۱۰۰ پرسنل نظامی و نیز ۱۹۶ نفر از کارکنان شرکت مخابرات بی تی کی است.

افراد اخراج شده مظنون به دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه و ارتباط با فتح الله گولن مخالف مستقر در آمریکا متهم هستند. ترکیه گولن را به رهبری کودتا متهم کرده است؛ اتهامی که گولن آن را رد کرده است.

حکم اخراج این افراد در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد. علاوه بر این، دولت ترکیه دستور داد که شرکت مخابرات این کشور (TBK) تعطیل شود. بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه قرار است فرمانده جدیدی برای نیروهای مسلح این کشور منصوب کند.
به موجب احکام حکومتی قبلی، ترکیه هزاران نیروی امنیتی را اخراج و دستور تعطیلی هزاران مدرسه خصوصی، موسسه خیریه و دیگر نهادهای مظنون به گرایش به گولن را صادر کرده بود.

دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام در این کشور، سیاست حذف مخالفان را از دستگاه ها و نهادهای مختلف در پیش گرفته است که در نتیجه آن دهها هزار کارمند دولتی تعلیق یا اخراج شده اند و بیش از 35 هزار نفر بازداشت شده اند.

امروز وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که 38 هزار زندانی پیش از پایان دوره حبسشان به طور مشروط آزاد می شوند. رسانه ها این اقدام را گامی برای ایجاد فضای لازم در زندان های ترکیه برای بازداشت شدگان مرتبط با کودتا می دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد بعضي ميگويند اردوغان کودتا نکرده!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج