۳۷۲۹۴۶
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

نوبخت:

برنج ارزان می شود

سخنگوی دولت درباره تدابیر اندیشیده شده برای کاهش قیمت برنج در کشور گفت: برنج‌های داخلی تا ماه آینده وارد بازار می‌شود که همین عرضه فراوان قیمت برنج را دربازار تعدیل می‌کند.

خبرگزاری فارس: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با تأکید بر این که مهار قیمت کالاهای اساسی در جریان است گفت: درخصوص برنج در حال برداشت این محصول هستیم و حداکثر تا ماه آینده برنج های داخلی وارد بازار خواهد شد و عرضه فراوان برنج از سوی برنجکاران قیمت را در بازار تعدیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته خیلی تلاش داریم که دست به واردات برنج نزنیم؛ ولی درصورت لزوم برای تنظیم بازار با رعایت حقوق کشاورزان به رعایت حقوق مصرف کنندگان نیز خواهیم پرداخت و با واردات کالاهای اساسی تنظیم بازار را به دست خواهیم گرفت.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اینکه خرید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با اعتبار ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دستور کار دولت است گفت: منابع دولت به صورت تدریجی در طول سال به دست می آید ولی مطالبات گندمکاران در همین چند ماه اول است بنابر این تلاش کردیم بخشی از مطالبات گندمکاران را از طریق خزانه عمومی پرداخت کنیم.

* پرداخت مطالبات کشاورزان تا یکی، دو ماه آینده

نوبخت تصریح کرد: بخش دیگری نیز از یک خط اعتباری که طبق قانون از بانک مرکزی گرفتیم به صورت کوتاه مدت از محل تسهیلات بانک مرکزی پرداخت خواهیم کرد تا به جای اینکه گندمکاران منتظر باشند ما به بانک ها بدهکار شویم و مطالبات آنها را پرداخت کنیم و تا پایان سال که پول های ما می رسد بدهی خود به بانک ها را پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مصوبه ای هم در بررسی اصلاح قانون بودجه ۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و به ما اجازه داد تا بتوانیم از محل ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبه ای که از مجلس گرفتیم مطالبات گندمکاران را بپردازیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ان‌شاءالله ظرف یکی، دو ماه آینده همه مطالبات گندمکاران را می توانیم به صفر برسانیم.

وی ضمن قدردانی از کشاورزان افزود: واردات به مراتب برای ما ارزان‌تر تمام می شود ولی ما هیچ وقت راضی نمی شویم کالای راهبردی گندم را از طریق واردات تأمین کنیم و ما حاضریم این کالا را به صورت گران‌تر ولی از کشاورزان بخریم هر چند این رقم گران نیست و زحمات کشاورزان بیشتر از اینها برای ما ارزش دارد.

نوبخت تأکید کرد: انتظار داریم کشاورزان عزیز ما را درک کنند و ان‌شاءالله تمام مطالبات آنها را ظرف یکی، دو ماه آینده پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب لایحه برنامه ششم توسعه درکمیسیون تلفیق مجلس گفت: مطالبات گندم کاران و بازنشستگان کشور به زودی پرداخت خواهد شد.

* پرداخت مطالبات بازنشسته های کشوری در دستور کار دولت

نوبخت از تلاش مسئولان برای پرداخت مطالبات کارکنان بازنشسته دولت خبرداد و تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان دولت در بودجه سال ۹۵ اعتبار در نظرگرفته شده و از مردادماه هم پرداخت‌ها شروع شده و درحال حاضر بیش از هزار میلیارد تومان نیز در دو یا سه مرحله تخصیص داده شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: سبد امنیت غذایی در ماه رمضان بیش از ۱۷۰ میلیاردتومان پرداخت شده و برای نیمه دوم هم ارایه این سبد را در دستورکار داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا جاویدپور

      مسعولین محترم کمی بفکر ان دسته از هموطنانی باشید که از نداری دست بکارهای میزنند که در.دین ما حرام میباشد فقط بدانید یک روز بدون مال وثروت این دنیارا مگذارید و میروید به فکر پست ومقام نباشید گرانی بیداد کرده وهمینطو ر فقر.کمی بفکر مستاجرین باشید بااین اجاره های سنگین چه کنیم شما از دل ما مردم خبر دارید ما چه باید بکنیم .

    • شیرین الفتی

      مطمعن باشید وهستم قیمت برج گرانتر مشود

    • بدون نام

      الکـــی میگــه

    • کتی

      همه که نمی تونن برنج ایرانی بخرن بس که گرونه

    • بدون نام

      امان از این گرانی که یک قشر جامعه دارن باهاش میجنگن

    • بدون نام

      چقد میخواد ارزون شه مثلا؟
      لعنت بهشون
      مملکت به فنا رفته

    • محمد نصیری

      ایول ازفردا صبحانه هم برنج میخوریم.دولت برنج هم سر سفره آوورد.دیگه مشکلاتمون حل شد.شکر هم که تکلیفش معلوم شد .مدال برنز تکواندو هم گرفتیم.حالا کجارو دولت میخواد گند بزنه خدامیدونه که اینجوری سرمردم را داره گرم میکنه.

    • هادی

      نوبت برنج که میشه همه داد از گرانی میزنند اما نمیدانند که کشاورزان شمالی با چه مشقتها و هزینه های سر سام آور از جمله هزینه کارگر ،ماشین آلات کشاورزی ، گرانی کود و...،وآب مصرفی زراعی روبرو هستند و هیچ اعتراضی به این موارد ندارند اما گرانی برنج برایشان درد آور است .همین امسال جدای از اضافه شدن هزینه های مرتبط با کاشت برنج فقط در یک مورد 50% هزینه مصرفی آب زراعی در هر هکتار اضافه شده و داد کشاورز به هیج جا نمیرسد .ما کجا باید شاهد حمایت واقعی از مسئولین نسبت به کشاورز و کشاورزی باشیم . همه آنهائی که فریاد گرانی برنج را میزنند فقط 1 روز تقاضا داریم خود و خانواده اشان بدون اینکه کار کنند در زمینهای گلی و تابستان داغ با هزینه ما بیایند ودر کنارمان به تماشا بنشینند و آنوقت پیش وجدان خود قضاوت کنند که این همه سختی برای درآمد خالص حداکثر 10 میلیونی در سال که به اندازه حقوق 2 ماه مدیران و کارشناسان دولت هم نیست ارزش دارد یا خیر .ما هم بر این امر واقفیم که به جهت درآمد کم اکثریت مردم تهیه برنج ایرانی سخت است اما واقعا اینقدر که برای قیمت برنج حساسیت است برای تهیه دیگر لوازم مورد نیاز زندگی و گرانی آنها حساسیتی وجود داشته و توجه میشود .اگر کاشت برنج توجیه اقتصادی و ارزش افزوده برای کشاورز داشت این همه جوانان روستایی به شهرها مهاجرت نمیکردند تا برای تهیه لقمه نانی این همه سختی بکشند .و...

      پاسخ ها

      • کتی

        شما راست می گین حرف شما رو قبول داریم چون همین برنامه تو آذربایجان هم هست الان نزدیکای برداشت انگور تو ارومیه هست بابام پارسال به خریدارای انگور کیلویی 800 تومن داد پول کارگرهزینه ی داشت و برداشت خیلی بیشتر از فروش محصول بود این قیمت برنج بیشتر به چشم میاد چون هر روز تو سفره های مردم هست ولی ارزانی محصول ما که مفت هست تقریبا به چشم هیچکس نمیاد ما چیکار کنیم البته انگور رو مثال زدم میوه های دیگه هم همینطور شلیل و هلو رو که نگو بهترین و درجه یک ترین اینا الان تو بازار ارومیه فقط 2000 تومن هست وقتی 2000 هزار هست ببین از کشاورز چند خریدن گندم هم همینطور وسایر محصولات آذربایجان با کمبود آب که بعیا برای آبیاری آب رو ساعتی 30 هزار تومن خریدن وباغاتشون رو آبیاری کردن کی جواب ماهارو میده

    • مشتری خرید برنج

      برنج تازه چیده شده ارزان نیست چون به اندازه ارزانی قیمت دارای نم ورطوبت(آب ) دارد

    • حسن بلفکه

      مگرتوخواب ببینیم ارزون شده مثله مرغاشون خخخخخخ

    • بدون نام

      به خدا بر نج را ارزون کنید ما بد بخت بیچارها نمتو نیم برنج بخوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج