adexo3
۳۷۳۵۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رباتی که ۱۰ برابر وزنش را حمل می کند

گروهی از مهندسین رباتیک لهستانی موفق به ساخت ربات نرمی شده‌اند که می‌تواند تا ۱۰ برابر وزن خود را حمل کند.

وب سایت سایبربان: گروهی از مهندسین رباتیک لهستانی موفق به ساخت ربات نرمی شده‌اند که می‌تواند تا ۱۰ برابر وزن خود را حمل کند. پژوهشگران ربات‌های بسیاری را با الگوبرداری از حرکات حلزون، سوسمار و چند جانور دیگر ساخته‌اند که می‌توانند حرکات حیوانات را با دقت بالایی تقلید کنند. این ربات‌ها دارای انعطاف بالایی بوده و می‌توانند به راحتی در محیط حرکت کنند.
رباتی که 10 برابر وزنش را حمل می کند
تا کنون محصولات تولید شده در رباتیک نرم1 (Soft Robotics)، بسیار بزرگ بوده و اندازه‌ی آن‌ها به ده‌ها سانتیمتر نیز می‌رسد و به همین علت مصرف انرژی بسیار بالایی دارند.
به تازگی گروهی از مهندسین رباتیک دانشگاه ورشو لهستان (University of Warsaw)، اعلام کردند در حال تولید یک کرم کاترپیلار (Caterpillar) رباتیک هستند که تنها چند میلی‌متر طول دارد. این ربات می‌تواند در سطوح صاف حرکت کرده و از شیب‌های تند بالا برود. همچنین این ربات می‌تواند از شکاف‌های باریک عبور کرده و تا برابر وزن خود بار حمل کند.
پژوهشگران برای ساخت ربات کاترپیلار از ماده‌ی هوشمند جدیدی به نام « بلور الاستمر مایع» (Liquid Crystalline Elastomers) که به نور واکنش نشان داده و تغییر شکل می‌دهند، استفاده کردند. ربات نرم یاد شده با کمک این ماده می‌تواند در جهت نور -در این مورد نور سبز- به جلو حرکت کند.

مهندسین دانشگاه ورشو کاترپیلار را شروعی بر ساخت ربات‌های نرم اعلام کردند و معتقدند در آینده‌ی نزدیک می‌توان ربات‌هایی که توانایی پرواز یا شنا داشته باشند نیز تولید کرد.

________________________________
۱- رباتیک نرم زیرمجموعه از علم رباتیک است که به جای ساخته شدن با مواد سخت، از مواد نرم و شکل‌پذیری مانند سیلیکون، پلاستیک، پارچه و لاستیک ایجاد می‌شود. این نوع ربات‌ها می‌توانند با محیط تعامل کرده، با توجه به شرایط اندازه‌ی خود را تغییر داده یا تغییر شکل دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج