اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۱۱۹۸
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

سود وام مسکن تک رقمی شد

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اجرای دستورالعمل تک رقمی شدن سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم، گفت: به طور متوسط میزان اقساط این وام حدود ۳۵ درصد کاهش می یابد.

خبرگزاری تسنیم: محمدهاشم بت شکن؛ مدیرعامل بانک مسکن به فاصله ۵ روز پس از تشریح جزئیات تک رقمی شدن سود تسهیلات مسکن خانه اولی ها یکبار دیگر در نشست خبری حاضر شد.

وی با بیان این که تمام هم و غم ما کمک به مسکن برای فعال شدن آن است، گفت: از سوی دیگر به دنبال پشتیبانی از خانوارهای کشور به ویژه متوسط را برای خانه دار شدن از طریق توانمندسازی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: بانک مسکن در یکسال گذشته سبد خود را برای خانه دار شدن مردم کامل کرده است، در این راستا یکی از محصولات اصلی ما صندوق پس انداز یکم است که با شرط یکسال سپرده گذاری تا سقف ۸۰ میلیون تومان، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی با بیان این که یکی از دغدغه های ما میزان اقساط این وام بود، افزود: سود این تسهیلات ابتدا ۱۴ درصد بود که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته مشخص شد میزان قسط بالاست. در این زمینه روند کاهشی سود تسهیلات آغاز شد و تک رقمی شد.

مدیرعامل بانک مسکن نرخ سود این تسهیلات در بافت های فرسوده را ۸ درصد اعلام کرد و گفت: از امروز دستورالعمل اجرایی سود تک رقمی به تمام شعب برای اجرا ابلاغ شد که میزان اقساط را به طور متوسط ۴۱ درصد کاهش (با نرخ ۸ درصدی) و ۳۲ درصدی برای نرخ سود ۹.۵ درصدی خواهد داد.

بت شکن دوشنبه هفته گذشته درباره تک رقمی شدن سود تسهیلات مسکن گفته بود: به طور متوسط برای تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی سود به ۸ درصد تسهیلات کاهش یافته،‌۴۱ درصد اقساط متقاضیان کاهش می‌یابد. قبلا با نرخ ۱۴ درصد قسط ماهانه ۸۶۰ هزار تومان و امروز با نرخ سود ۸ درصد متقاضی ماهانه ۵۱۲ هزار تومان پرداخت می‌کند.

وی افزود: میزان متوسط قسط وام ۶۰ میلیون تومان به صورت پلکانی در بافت‌های فرسوده ۵۱۲ هزار تومان و با نرخ سود ۹.۵ درصدی حدود ۵۵۰ هزار تومان است. همچنین میزان اقساط ماهانه وام ۸۰ میلیون تومانی در تهران با سود ۸ درصدی (بافت فرسوده) ۶۸۳ هزار تومان و با سود ۹.۵ درصدی ۷۴۲ هزار تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به تاکید دولت در احیای بافت فرسوده،‌به دنبال این بودیم که از چه راهی می‌توانیم با توجه به محدودیت‌های دولت نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده را کاهش دهیم. در این راستا اولویت خاص برای این بافت در نظر گرفتیم و کمترین سود را نیز (۸ درصد) به این بخش اختصاص دادیم.

وی با اشاره به نرخ اوراق حق تقدم مسکن بیان کرد:‌ نرخ این اوراق چندی پیش افزایش یافت که بانک مسکن برای تعادل در قیمت عرضه اوراق را بیشتر کرد به طوریکه نرخ متوسط اوراق الان به ۸۵ هزار تومان کاهش یافته و فکر می‌کنیم روند کاهشی معمول خود را دنبال خواهد کرد.

بت شکن در خصوص کاهش نرخ سود اوراق حق تقدم نیز گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که به محض کامل شدن کاهش سود اوراق حق تقدم در دستور کار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه

    • فرید

      امدوارم مردم محروم صاحب خانه شوند

    • بدون نام

      ای هاشم بت شکن/رکود مسکن بشکن

    • بدون نام

      انشاءاله كه شعار نباشه و در عمل هم تحقق يابد

    • یوسف

      همش کشکه مشکلات مردم که یکی دو تا نیست

    • بدون نام

      خدا کنه این حرف راست باشه..بعدش درحین کار بودجه کم نیاد به تعویق بیفته..این جمله اخری که صدرصد اتفاق میفته همین تعویق یا بودجه..ارزو داریم کشور یه کشور خوب مهربون وشاد وبا محبت باشه

    • مصطفی

      نزدیک انتخاباته ....همش شعاره

    • امیر

      طرح خوبی میتونه باشه اما بیش از نیمی از مردم همون 40 میلیون هم ندارند تا سپرده گذاری کنند، دولت فکری برای همین کرده؟ در ثانی کسی که بتونه 40-50 میلیون برای یکسال سپرده گذاری کنه حتما میتونه در حاشیه تهران، کرج ، شهریار، رباط کریم و ... خونه 50-60 متری بخره و دیگه قسط و وام دیگه نمیخواد

    • عباس

      تمام هم و غم بانكي ها منفعت خودشان است و بس. به حال من و شما دلشون نمي سوزه.

    • بدون نام

      برادرخوب مشکل همین 50ملیونه اگه اینو داشتیم توشهرخودمون خونه میخریم

    • nadi

      دوستان همدرد مشکل همون یکسال انتظاره من دوبار پول جور کردم اولی برای وام 5 میلیونی و دومی برای وام 20 میلیونی اما هر دو بار وقتی موعد وام رسید تو این یکسال کلی رفته بود روی خونه و برنامه ریزی من بهم خورده بود منم نتیجه گرفتم که حداقل یکسال از زندگی عقبم

    • اسفندیار بهاذرپور

      بحال ما چه سود 64دارم 42 سال اجاره نشینم

    • بدون نام

      هر وقت اوراق شد ۴۰ هزار تومن و سود وام شد ۴ درصد واقعی ، اونوقت اعلام کنین که کاری برای مردم کردین

    • پیمان

      به جای غرق کردن مردم زیر بار قسط پانزده ساله, بهتره سیمان, ماسه, آهن,میلگرد, کاشی و سایر هزینه های ساخت ارزون بشه, والی زیاد شدن پول تو دست خریدارا فقط به نفع بساد وبندازها میشه که قیمت رو
      بالا ببرن و پولدار تر بشن.

    • ناصرابراهیمیان

      تمام ارقام و آمار تبلیغ و دروغ کذب است .هرکه شک دارد به نزدیک ترین بانک مسکن مراجعه کند و تقاضای وام بکنه تا شرایط وحشتناک وام را که اصلا با اقشارطبقه پایین که نه با متوسطش هم
      جور نیست را دریابد

    • بدون نام

      حداقل اینها عمل مکنند احمدی نژاد قول میداد عمل که نمیکرد دوبرابر میکرد

    • بدون نام

      کاش طبق درامد مردم قسط بندی میکردن که هر کس چقد میتونه قسط بده الان بخوای یه وام صد میلیون بگیری باید سه میلیون قسط بدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج