adexo3
۳۸۳۸۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«ملیحه»؛ قرار بود نخستین فیلم اصغر فرهادی باشد

ایرج تقی‌پور که تهیه‌کنندگی دو فیلم اول اصغر فرهادی را بر عهده داشت، در گفتگویی با ما از اولین قصه‌ای می‌گوید که فرهادی به او می‌دهد.

وب‌سایت آی سینما: ایرج تقی‌پور که تهیه‌کنندگی دو فیلم اول اصغر فرهادی را بر عهده داشت، در گفتگویی با ما از اولین قصه‌ای می‌گوید که فرهادی به او می‌دهد، فیلم‌نامه‌ای با نام «ملیحه»: «داستان درباره دختری بود که نیمی از صورتش به خاطر اسید سوخته بود و پدرش می‌خواست او را به عقد یک حاجی‌بازاری دربیاورد. مشغول چانه زدن بر روی آن بودیم که فرهادی فیلم‌نامه دیگری آورد و گفت یک قصه دیگر هم دارم (رقص در غبار با همکاری فاضلی و بذرافشان)، فیلم‌نامه را خواندم و گفتم بد نیست. آن را به فارابی بردیم، در آن زمان محمود اربابی معاون فرهنگی بنیاد فارابی بود از ما پرسید چقدر برای فیلم دارید که گفتیم ۱۲۰-۳۰ میلیون تومان داریم و به دستور او ۵۰ میلیون دیگر نیز به صورت وام از فارابی دریافت کردیم.» به گفته او بخش سرمایه شخصی این فیلم نیز از راه درآمد سریال «چراغ جادو» تامین شده بود و فرهادی دستمزد خود را از این فیلم شریک شد.

از نظر او با این‌که فیلم به توفیق تجاری دست پیدا نکرد (فروش۲۰ میلیون تومانی)، اما مورد توجه قرار گرفت و در جشنواره‌ها نیز حضور موفقی داشت.

تقی‌پور دوباره به ماجرای فیلم‌نامه اول فرهادی باز می‌گردد و می‌گوید: «همچنان سر «ملیحه» بحث می‌کردیم و من به آقای فرهادی گفته بودم تابستان در حال تمام شدن است اگر می‌خواهی کاری بکنی باید زودتر انجام دهی که یک روز با یک فیلم‌نامه به دفتر من آمد و گفت هر چه بلدم همین است، در واقع «ملیحه» با تغییرات به «شهر زیبا» تبدیل شده بود. فردای آن روز زنگ زد تا نظر من را بپرسد به او گفتم آن‌قدر تحت تاثیر فیلم‌نامه هستم که نمی‌خواهم چیزی بگویم و تا یک هفته دیگر نظر می‌دهم و بالاخره این همکاری شکل گرفت و فیلم ساخته شد.» به گفته او گرچه هزینه دو فیلم اول فرهادی از درآمد آن‌ها بیشتر شد، اما هردوی آن‌ها فیلم‌های مهمی در سینمای ایران هستند. (فروش «شهر زیبا» نیز بیشتر از ۷۵ میلیون تومان نشد.)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج