۳۸۴۷۵۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نخست وزیر انگلیس حامی سعودی ها شد

نخست وزیر انگلیس ادعا می کند فروش تسلیحات به عربستان سعودی به امنیت مردم انگلیس کمک می کند.

واحد مرکزی خبر: نخست وزیر انگلیس ادعا می کند فروش تسلیحات به عربستان سعودی به امنیت مردم انگلیس کمک می کند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، ترزا مِی از روند فروش تسلیحات به عربستان سعودی دفاع کرد. این در حالی است که عربستان سعودی با اتهامات مرتبط با ارتکاب جنایات جنگی رو به رو است. می تأکید می کند داشتن روابط نزدیک [با عربستان سعودی] «به امن نگه داشتن مردم کوچه و خیابان های انگلیس کمک می کند.»

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس از نخست وزیر این کشور خواست روند فروش این تسلیحات به عربستان سعودی را به سبب «فجایع انسانی» ناشی از جنگ ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه شورشیان در یمن، متوقف کند.

رهبر حزب کارگر انگلیس پس از آن این سخنان را مطرح کرد که کمیته پارلمانی انگلیس -که مسئول تحقیقات در ارتباط با صادرات تسلیحات است- اعلام کرد این احتمال وجود دارد که از تسلیحات انگلیسی در نقض قوانین بین المللی استفاده شده باشد.

سعودی ها به بمباران چندین بیمارستان بین المللی تحت مدیریت پزشکان بدون مرز و همچنین مدارس، مراسم عروسی و کارخانه های تولید مواد غذایی متهم هستند.

کوربین در مجلس عوام موضوع فروش تسلیحات را به بحران کنونی پناه جویان ربط داد و گفت این موضوع باید «نگرانی شماره یک انگلیس باشد.»

او افزود: «به همین دلیل من همچنان در این باره نگران هستم که ظاهرا صادرات فزاینده تسلیحات به همه بخش های جهان در کانون این راهبرد امنیتی دولت قرار دارد و این موضوع است که فوری ترین تهدید امنیتی برای ما محسوب می شود. دولت انگلیس همچنان به فروش تسلیحات به عربستان سعودی ادامه می دهد و از آنها برای ارتکاب جنایت علیه بشریت در یمن استفاده می شود و سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مستقل نیز به صورتی واضح به این موضوع اشاره کرده اند.»

اما ترزا می در واکنش به این اظهارات خاطرنشان کرد او در دیدار با جانشین ولیعهد عربستان سعودی در نشست اخیر گروه بیست در چین از او خواسته است در ارتباط با ادعاها درباره یمن تحقیقاتی انجام دهد.

نخست وزیر انگلیس سخنان آقای کوربین را در این باره رد کرد که «آنچه که در ارتباط با عربستان سعودی رخ داده است تهدیدی برای امنیت مردم انگلیس محسوب می شود.»

او گفت: «در واقع، آنچه که اهمیت دارد تقویت روابط ما با عربستان سعودی است. زمانی که موضوع مبارزه با تروریسم و برخورد با تروریسم مطرح می شود، داشتن این گونه روابط است که به امن نگه داشتن مردم کوچه و خیابان های انگلیس کمک کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      هر جا اثری از جنایت است اسم لجن انگلیس می درخشد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج