۳۸۵۳۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آلفرد هیچکاک در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم ˝میم را به نشانه مرگ بگیر˝ به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۵۴ آمریکا، روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

هنرآنلاین: فیلم ˝میم را به نشانه مرگ بگیر˝ به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۵۴ آمریکا، روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه و در بخش سینما ومعماری ، روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۷ فیلم "میم را به نشانه ی مرگ بگیر" به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۵۴ (آمریکا ) به مدت ۱۰۵ دقیقه به زبان اصلی با زیر نویس فارسی، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

"میم را به نشانه‌ مرگ بگیر" در نهایت زیر سایه‌ "پنجره عقبی" (۱۹۵۴) که یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای هیچکاک بود قرار گرفت و چند ماه بعد از آن پخش شد. امروز از "میم را به نشانه‌ مرگ بگیر" به عنوان فیلمی برای آزمودن سیستم سه‌بعدی و به کارگیری خلاقانه‌ی فضا یاد می‌شود. فیلمبردار آن، رابرت بورکس، از فن‌آوری دوربین سه‌بعدی نیچورال ویژن (ابداع میلتون لول گانزبرگ) تصویربرداری آن استفاده کرد‌ه‌ بود. از این دوربین در همان زمان هم برای خیلی از فیلم‌های سه‌بعدی استفاده می‌شد. "میم را به نشانه‌ مرگ بگیر" تمرینی بصری برای کارگردان شد تا شیوه و تکنیک دوربینی را امتحان کند که به‌گفته‌ گریس کلی "به‌اندازه‌ یک اتاق بود" و کیفیت تئاترگونه‌ی فیلم افکتی سینمایی ببخشد.

بیشتر اتفاقات "میم را به نشانه‌ی مرگ بگیر" در یک لوکیشن اتفاق می‌افتد و بازیگرها در برداشت‌های طولانی و بدون کات ایفای نقش می‌کنند؛ به طوری که بین هر دوصحنه به آن‌ها استراحت می‌دادند. تونی (با بازی ری میلاند) از مارگوت (با بازی گریس کلی) می‌خواهد در آنتراکتِ نمایشی که قرار است با مارک به تماشای آن برود، به او زنگ بزند. بعدتر، وقتی مارگو موفق می‌شود کاپیتان لسگیت (با بازی آنتونی داوسن) را بکشد، نوبت استراحت ما می‌شود. فیلم با وجود تئاترگونه بودن‌اش، به خاطر استفاده‌ی خوب از فضا و سه‌بعدی بودنش حال و هوایی سینمایی دارد.

یادآوری می شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم ، روز های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۵ بعدازظهر به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج