۳۸۷۱۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ساخت نمایشگر قابل انعطاف با استفاده از هیدروژل

به دلیل ماهیت نمایشگر، تصور منعطف بودن آن کمی دشوار است ولی پژوهشگران کره‌ای موفق به ساخت نمایشگر قابل انعطاف با استفاده از ماده هیدروژل شدند.

وب سایت کلیک: به دلیل ماهیت نمایشگر، تصور منعطف بودن آن کمی دشوار است ولی پژوهشگران کره‌ای موفق به ساخت نمایشگر قابل انعطاف با استفاده از ماده هیدروژل شدند.
ساخت نمایشگر قابل انعطاف با استفاده از هیدروژل

این پنل انعطاف پذیری به گونه‌ای ساخته شده‌است که در حالت کشیده شدن هم قادر به نمایش اطلاعات می‌باشد. ماده مورد استفاده در ساخت این نمایشگر هیدروژل است.از این پنل قابل ارتجاع می توان برای نوشتن کلمات یا بازی های کامپیوتری استفاده کرد. البته پیش‌بینی می‌شود که از این دستاورد برای ساخت فناوری‌های پوشیدنی انعطاف پذیر استفاده شود.

برای رسیدن به این فناوری راه طولانی طی شده‌است، در ابتدا لازم است که بدانید انواع مختلفی از مواد رسانا نظیر نانوسیم های فلزی و نانولوله های کربنی برای ساخت پنل های لمسی وجود دارد، اما همه آنها جزء مواد سخت هستند.

برای حل این مشکل محققان دانشگاه ملی سئول از هیدروژل برای تولید این پنل ها استفاده کردند. هیدروژل ها شبکه ای از پلیمرهای آبگریز هستند که دارای ساختار نرم و قابل کشش هستند. این گروه تحقیقاتی از هیدروژل پلی آکریل آمید حاوی نمک کلرید لیتیم برای این کار استفاده کردند که نقش رسانا را ایفا می کند.

شرحی از پژوهش این این گروه تحقیقاتی در مقاله ای که در نشریه Science منتشر کردند آمده است که: الکترودها در دو انتهای پنل هیدروژل، ولتاژ مورد نظر را ایجاد می کند. این الکترودها، میدان الکترواستاتیک یکنواخت در کل سیستم اعمال می کنند. زمانی که انگشت با سطح برخورد می کند، مدار با هیدروژل بسته می شود و جریان از سطح عبور می کند. در هر گوشه از نوار سطحی، گیرنده هایی برای شناسایی جریان وجود دارد.

همچنین این گروه تحقیقاتی کنترل گری ساختند که می تواند ارتباط میان پنل و کامپیوتر را ایجاد کند.با استفاده از این پنل، محققان توانستند داده ها را روی صفحه کامپیوتر نمایش دهند. از این پنل نازک و انعطاف پذیر، می توان برای نگارش کلمات یا نواختن پیانو یا بازی های کامپیوتری استفاده کرد. در رونمایی از این دستاورد این گروه نشان دادند که اگر این پنل کشیده شود، باز هم کار می کند و حتی بعد از هزار درصد کشیده شدن نیز فعالیت اصلی خود را انجام می دهد.

این اختراع پیشرفت بزرگی در زمینه‌ی آینده‌ی فناوری‌های پوشیدنی رقم می‌زند و باید منتظر ورود آن به عرصه‌ی تولیدات فناوری باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج