۳۹۰۳۵۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب با موضوع شهریار

به مناسبت بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی، شب شعر « شهریار شعر ادب» با حضور پرشور شاعران و علاقمندان به شعر و ادبیات در محل موزه قاجار تبریز برگزار شد.

خبرآنلاین: به مناسبت بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی، شب شعر « شهریار شعر ادب» با حضور پرشور شاعران و علاقمندان به شعر و ادبیات در محل موزه قاجار تبریز برگزار شد.

حسن میلانی در این مراسم گفت: فعالیت های بین المللی حوزه هنری آذربایجان شرقی در چند وقت اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و در این عرصه هم تبریز میزبان حضور اشخاص و آثار هنرمندان کشورهای دیگر است و هم هنرمندان و آثار فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی بیش از گذشته فرصت عرضه شدن در خارج از مرزهای کشور را پیدا کرده است.

وی دیپلماسی فرهنگی هنری را یکی از سیاست های اصولی نهاد انقلابی حوزه هنری عنوان کرد و افزود: برگزاری کنگره و اعطای نشان بین المللی شهریار در همین راستا قابل ارزیابی است.

میلانی ادامه داد: استاد شهریار حتی در زمان حیاتش نیز در عرصه جهانی شناخته شده بود و هم اکنون دامنه شناخت او در سایر کشورها به ویژه کشورهای ترک زبان بسیار گسترده است که در سایه برگزاری همین بزرگداشت ها حاصل شده و لذا می توان استاد شهریار را شاعری ملی و بین المللی دانست.

گفتنی است در شب شعر « شهریار شعر ادب» شاعرانی چون محمد سعید میرزایی از تهران، استاد محمد سلمانی شاعر از تهران، امیرحسین اللهیاری از زنجان، ودود دوستی از مراغه، صالح سجادی، استاد محمود میلانی، مهدی مهدوی، فرهاد عیار و مهران عباسیان از تبریز و بسیاری دیگر از شاعران محلی به خوانش شعر پرداختند.

همچنین حسن ختام شب شعر « شهریار شعر ادب» با موسیقی موغام بود که استاد ناصر عطاپور آن را اجرا کرد.

۱۳ عنوان کتاب با محوریت استاد شهریار رونمایی شد

همزمان با برگزاری دومین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار، ۱۳ عنوان کتاب با محوریت شهریار، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی رونمایی شد.

کتاب هایی که رونمایی شده؛ شامل تالیف، ترجمه به زبان فارسی و آذری می باشندکه در راستای اهداف و محورهای کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار، تالیف و پژوهش شده است.

گزیده آثار مکتوب حوزه شهریارشناسی از جمله «نگاهی به دریا»، «10 نامه به شهریار»، «آزاد و اتحاد»، «بخشی از قرآن با محوریت سوره مائده»، «فصلی از آثار منصور»، «دنیا ایشی» مجموعه آثار ترکی منتشر نشده استاد شهریار، «دوری و دیری‌ها» اشعار منتشر نشده استاد شهریار، «برگزیده کتاب شناسی استاد شهریار»،«سروده های آّبشار» ترجمه استاد شهریار از انگلیسی به فارسی،«مجموعه مقالات کنگره»، «نگاهی تحلیلی به شعر ترکی آذربایجان» رونمایی شد.

تمامی کتاب های فوق توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری منتشر شده است.

گفتنی است، با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، شاعران و چهره‌های علمی‌و‌ادبی، مراسم بزرگداشت بیست‌و‌هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب، با عنوان دومین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار در محل سالن کنفرانس بین المللی لعل دانشکده برق برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج