۳۹۰۸۹۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارتش انگلستان به دنبال توسعه سلاح لیزری

پیشرفته، اختصاص مبلغ قرارداد ۳۰ میلیون پوندی را در این زمینه نهایی کرد. بنابراین گزارش، قرار است تا (MBDA) شرکت سازنده موشک درانگلیس تا سال ۲۰۱۹ میلادی، نخستین نمونه از این سلاح لیزری را به ارتش این کشور تحویل دهد.

وب سایت میلیتاری نیوز: وزارت دفاع انگلیس برای طرح توسعه استفاده از توپ های لیزر یپیشرفته، اختصاص مبلغ قرارداد ۳۰ میلیون پوندی را در این زمینه نهایی کرد. بنابراین گزارش، قرار است تا (MBDA) شرکت سازنده موشک درانگلیس تا سال ۲۰۱۹ میلادی، نخستین نمونه از این سلاح لیزری را به ارتش این کشور تحویل دهد.

ارتش انگلستان به دنبال توسعه سلاح لیزری

پایگاه خبری اسکای نیوز افزود: قرار است هدف گیری دقیق این سیستم در هرگونه شرایط آب وهوایی و بر روی خشکی و دریا و میزان دقت و موثر بودن آن، مورد بررسی قرار گیرد. وزارت دفاع انگلیس دراین باره اعلام کرد که این سلاح می تواند در کنار دیگر تسلیحات نظامی مورد استفاده قرار گیرد و یا حتی جایگزین تمامی آنها شود.

بر پایه این گزارش، وزارت دفاع انگلیس افزود که این امر فواید بسیاری همچون محافظت از کشتی ها در برابر موشک هایی که به سوی آنها پرتاب می شود و یا نیروهای زمینی در برابر گلوله های خمپاره دشمن به همراه خواهد داشت. وزارت دفاع انگلیس بودجه ای ۸۰۰ میلیون پوندی را برای تجهیز به فن آوری های جدید توسط نیروهای ارتش طی دهه های پیش رو در نظر گرفته است.

'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس دراین باره گفت که تمامی ارتش های پیشرفته غربی باید به تغییرات فن آوری توجه کنند و به آن واکنش نشان دهند.

روی آوردن ارتش های جهان به فن آوری لیزری بعنوان بخشی از تسلیحات پیشرفته نظامی، فزونی یافته است. در سال های اخیر، نیروی دریایی آمریکا از توانایی توپ های لیزری که قادر به هدف قرار دادن پهپاد و از کار انداختن خودروها است، رونمایی کرد.

سیستم سلاح لیزری (توپ لیزری) موسوم به (XN-1 LaWS) نخستین بار و در سال ۲۰۱۴میلادی بر روی ناو آمریکایی 'یو.اس.اس پونس' (USS Ponce) نصب و به کار گرفته شد. سلاح نصب شده بر روی این ناو، با تولید و هدایت پرتو لیزری 'فرا سرخ' قابلیت هدف قراردادن پهپاد و قایق های کوچک را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج