۳۹۱۴۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

علت دریافت های نجومی پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: آنچه به عنوان دریافتی نجومی پزشکان یاد می‌شود در واقع کارانه است که کمبود پزشک باعث افزایش درآمد برخی پزشکان شده است.

خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: آنچه به عنوان دریافتی نجومی پزشکان یاد می‌شود در واقع کارانه است که کمبود پزشک باعث افزایش درآمد برخی پزشکان شده است.
بهروز بنیادی در واکنش به نامتناسب بودن شیوه پرداخت به پزشکان، افزود: کمبود پزشک از جمله مشکلی است که در حوزه سلامت به چشم می خورد و به جهت این معضل، میزان مبالغی که به پزشک تعلق می گیرد چشمگیر است به عنوان مثال زمانی که پزشکی در شهرستان کوچکی فعالیت می کند به جهت کمبود نیرو ناچار است شبانه روز به ارائه خدمت بپردازد که در چنین شرایطی مبالغ دریافتی وی نیز به ازای خدمات ارایه شده افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این مبالغ تحت عنوان کارانه به پزشکان پرداخت می‌شود و زمانی که کمبود پزشک در حوزه سلامت وجود داشته باشد مبلغ پرداختی بین تعداد محدودی پزشک توزیع می شود که همین امر باعث شده شائبه دریافتی نجومی بین پزشکان قوت گیرد.

بنیادی تصریح کرد: زمانی که در بیمارستانی، چهار متخصص ارتوپد وجود داشته باشد، میزان پرداختی به این ۴ متخصص متفاوت تر از دستمزد به یک ارتوپد است.

وی یادآور شد: اکنون وزارت بهداشت سیاستی را در پیش گرفته که بر اساس آن سرانه متخصصان به جمعیت کشور را مطالعه کند، اگر این مهم رخ دهد بسیاری از سوالات موجود پیرامون دریافتی های نجومی پزشکان نیز رفع می شود.

بنیادی تاکید کرد: امروزه پایه حقوق پزشکان بسیار پایین است به گونه ای که پزشکان عمومی بین یک و نیم میلیون تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند و حقوق یک فوق تخصص حدود ۳ میلیون تومان است.

به گزارش خانه ملت،وی تصریح کرد: از سویی دیگر بسیاری از پزشکان هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی کار می‌کنند که این مهم اعتراضاتی را ایجاد کرده؛ متاسفانه در دولت نهم و دهم دچار یک بی نظمی و بی قانونی شدیم و شاهد بخشنامه های خلق الساعه بودیم که همین امر کشور را دچار اغتشاش مدیریتی کرد اما به نظر می رسد در دولت یازدهم تا حدودی بازگشت به قانون را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: همچنین وزیر بهداشت نیز به همین سمت حرکت کرده و به دنبال ایجاد نظم و انضباط در سیستم سلامت است این درحالی است که مجلس نیز در تلاش است تا از اهرم های نظارتی خود برای رفع معضلات حوزه سلامت استفاده کند تا دغدغه های مردم نیز در این حوزه برطرف شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كارانه فقط مال پزشكان بيمارستان هاي دولتي هست خصوصي ها هيچوقت اينقد درآمد ندارن همه پولي كه مريض برا بيمارستان خصوصي ميده گيره بيمارستان مياد كه اونم سهامداراش پزشكاي پولداره قديمي هستن كه هم بيمارستان دولتي هم خصوصي كار ميكنن

    • عاطی

      پزشک متخصص تو بیمارستان ما بیش از 50 میگیرن ، نه 3تومن

    • فروشگاه

      کاش سلامتی وبهبودی دربیماران شفاعت شود ،دردوبیماری درکنش وواکنش درمان میشود .....لعنت به مادیات وحریص بودن ودکترهای ...

    • گیل

      عضو کمیسون بهداشت خودش هم پزشک است وبا بحث می خواهد که ذهن مردم را منحرف کند بنده به شخصه که نزد پزشک رفته بودم و در روز مقرر حدود دو ساعت در مطب منتظر ماندم و با یک حساب سر انگشتی متوجه شدم که پزشک فقط با ویزیت خود ماهیانه چهل میلیون تومان بعدظهر در مطب خود بغیر از موضوع بیمارستان و اتاق عمل ،درآمد دارد .بنده درطول سال اینقدر درآمد ندارم. درآمد زیاد برای خود فرد و کشور فسادآور می باشد.و اینقدر این موضوع را با کارانه توجیه نکنید.

    • بدون نام

      همه اش پرستارها ازشدت حسودي درامد خودشونو با پزشك مقايشه ميكنن رشته اول تجربي كجا و انتخاب ١٢-١٣ رشته پرستاري تو كنكور كجا ٤ سال درس خوندن پرستار كجا ١٤ سال پزشك كجا هم تو دوره دانشگاه پزشكا بايد صبح تا ظهردانشگاه برن عصر شيفت بيمارستان شب هم درس بخونن
      بعد از فارغ التحصيلي دو شيفت كار ميكنن مطب و بيمارستان پرستار فقط موظفي ٤٠ ساعت در هفته داره مسءوليت مريض هم با پزشكه ميخوايد اندازه پزشك بگيريد در ضمن توهم داري ٥٠ ميليون؟؟؟

    • بدون نام

      به نظر من جون مردم ببشتر از این می ارزه اگه منصفانه باشه
      یه دفتر خونه با پاک نویس کردن چیزی که خودم نوشتم سیصد هزارتومن میگیره توی ده دقیقه یه دکتر که حداقل یک چهارم عمرش رو صرف یادگیری کرده همچین ارزشی نداره

    • بدون نام

      يه لباس فروشي در روز بيشتر ٤٠-٥٠ ميليون درامد داره تو تهران نه سواد ميخواد نه مسءوليت داره از ٢٠ سالگي هم ميتوني مغازه بزني ولي پزشك از ٣٥ سالگي كه دوره تخصص تموم شه با تمام بدبختي ها كه سربارخانواده بودي ايران هم اززمان دانشجويي زندگي پزشكا رو تامين كنه مثل ارپا و امريكا پرداختشم مثل اونجا باشه پزشكا همه كاراشون خوب انجام ميدن قبوله . پزشكاي قديمي فقط پولدارن اينو يادتون باشه

    • بدون نام

      آنچه به عنوان دریافتی نجومی پزشکان یاد می‌شود در واقع کارانه است که کمبود پزشک باعث افزایش درآمد برخی پزشکان شده است...............این یارانه نجومی دادن به یک عده پزشک از اشتباهات فجیع وزارت بهداشت است که در تاریخ ثبت خواهد شد!

    • حرف دل

      اقایون پزشکهای هرچی میگیرن نوش جونشون اما وضعیت خرابه تو بیمارستانهای دولتی با طرح سلامت حجم کارچندبرابر شده اما نه حقوق انچنانی اضافه شده نه پرسنل اش افزایش پیدا کرده. بخداقسم بخاطر دومیلیون تومن ماهفته ای دوشب میریم خونه.تازه اگه نیرو باشه نه کسی رسیدگی میکنه نه کسی گوش میکنه بعدشم همه قرار دادی هستیم یاشرکتی ،اعتراضی میکنی میگن خوش اومدی اخه این انصافه ،یه پزشک هرچقدرمیگیره نوش جونش اما یکی نمیاد بگه ما قشر کارگر که ۴۸ساعت یه کله سرپایم چطورباید زندگی کنیم، اینا درددل خیلی از ماست که اینجا نوشتم شاید به گوش مسولین برسه ماتو جوانی خودمون هزارتا مریضی گرفتیم دیسک کمر. پادرد. دیسک گردان.امیدوارم امام زمان زودتر پرچم عدالت خواهی شو برافراشته کنه.

    • بدون نام

      علت دریافت نجوم پزشکان .
      همسرهای گرانقیمت و پولکی است
      ۲۰دقیقه لذت جنسی برای یک پزشک ۸۰تا۲۰۰میلیون تمام بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج