۳۹۲۳۷۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

آیا واقعا مرورگر Edge بهترین مرورگر است؟

شرکت مایکروسافت طی آزمایشاتی نشان داده، که مرورگر او در حال حاضر بهترین مرورگر جهان است. اما بررسی های انجام شده نشان از تقلب مایکروسافت در این آزمایش دارد!

وب سایت کلیک: شرکت مایکروسافت طی آزمایشاتی نشان داده، که مرورگر او در حال حاضر بهترین مرورگر جهان است. اما بررسی های انجام شده نشان از تقلب مایکروسافت در این آزمایش دارد!
آیا واقعا مرورگر Edge بهترین مرورگر است؟

همیشه در طول سال های اخیر مرورگر تعبیه شده در ویندوز آماج جک های بدی بوده است که برای آن ساخته می شد. فرقی نمی کند که این مرورگر چه می خواهد باشد، Edge یا Internet Explorer. اما مایکروسافت به این حواشی توجهی ندارد و هدف و آرمان او بسیار بزرگ تر از جک ها و طعنه هایی است که به او می زنند. این شرکت تلاش می کند تا یک مرورگر با کیفیت بسازد تا همه از آن لذت ببرند.
این مرورگر به نحوی طراحی شده است که می تواند به خوبی رشد کند. در واقع کاربر می تواند افزونه های (Extensions) مختلفی به آن اضافه نماید. موتور این مرورگر نیز به شیوه ای طراحی شده است که سریع عمل می کند. تمام این موارد با یکدیگر ادغام شده اند تا بتواند مرورگر Edge را به یک مروگر محبوب تبدیل کنند.

از آن جایی که مرورگر Edge به اندازه کافی سریع نیست، مایکروسافت به طور هوشمندانه ای از نتایج آزمایشات خود استفاده کرده است تا همه چیز طوری به نظر برسد که این مرورگر کاملا یک رقیب جدی برای سایر مرورگرها همچون فایرفاکس و کروم محسوب می شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط Inquirer، بار دیگر مایکروسافت آزمایشات گوگل را انجام داد تا ثابت کند که مرورگر شرکتش نسبت به مرورگر سایر رقبا، مرورگری بهتر برای طول عمر باتری لپ تاپ ها است. البته ناگفته نماند چنانچه بپذیرید که استقاده از آخرین نرم افزار و سخت افزار مایکروسافت می تواند باعث تحریف در نتایج آزمایش شود، در نتیجه وضعیت و جزئیات این آزمایش کاملا استاندارد به نظر می رسد.

آیا واقعا مرورگر Edge بهترین مرورگر است؟

شرکت مایکروسافت درباره این آزمایش خود می گوید: «در حالی که مجموعه ای از کاربران در حال استفاده پرفشار از مرورگرهای Edge، Chrome، Firefox و Opera بودند، تیم ویندوز مایکروسافت میانگین مصرف انرژی CPU و GPU و Wifi را اندازه گیری نمود. این آزمایشات بر روی ۳ Surface Book که بر روی آن ها آخرین نسخه از آپدیت ویندوز ۱۰ (build ۱۴۳۹۳.۱۰۵) نصب شده بود و از طریق Wifi به اینترنت متصل بود، انجام شد. میزان دقیق مصرف انرژی CPU، GPU و Wifi با استفاده از چیپ های Maxim اندازه گیری شد و این اطلاعات از طریق Performance Monitor خوانده شد.»

مشکل اصلی در نسخه مرورگر کروم است که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت. اگر توجه کرده باشید گوگل تغییرات زیادی را در نسخه ای که اخیرا منتشر کرده است (Chrome ۵۳) داده و در این نسخه بهبودهای زیادی دیده می شود. در حقیقت در این نسخه از مرورگر کروم حدود ۲ ساعت در مصرف باتری نسبت به نسخه قبلی صرفه جویی شده است. بنابراین سوالی که در ذهن به وجود می آید این است که مایکروسافت از کدام نسخه کروم استفاده نموده است؟ البته آن چه که در تصویر مشاهده می شود نسخه ۵۳ کروم را نشان می دهد!

همانطور که سایت Inquirer اشاره کرده است، مایکروسافت پیش از این نیز آزمایش هایی را در این رابطه با نسخه های جدیدتر مرورگرها انجام داده است (به جز فایرفاکس). اما آزمایشی که اکنون بسیار سروصدا به پا کرد است، آزمایش اخیر بوده که با نسخه های قدیمی مرورگرها صورت گرفته است.

واقعا شرم آور است. زیرا مقایسه بین جدیدترین نسخه Edge با نسخه قدیمی Chrome نتیجه را به نفع مرورگر Edge تغییر داده است. البته گفتنی است که مرورگر Edge آنقدرها هم بد نیست، اما کلک زدن به این روش می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث شود تا کاربران بیشتر از مرورگر Edge بیزار شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      همه چی عالی........

    • بابا شمل

      عالی بید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج