اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۲۶۳۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش کاخ سفید به فروش هواپیما به ایران

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا دخالتی در صدور مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران نداشته و این صرفاً یک تصمیم کارشناسی بوده است.

خبرگزاری فارس: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب به آشوب خیابانی شهر شارلوت در کارولینای شمالی که پس از تیراندازی مأموران به یک مردم سیاه‌پوست غیرمسلح آغاز شد، واکنش نشان داد.

دختر مقتول می‌گوید پدرش مسلح نبوده و کتاب در دست در حال گذر از خیابان بوده؛ پلیس اما می‌گوید که این مرد مسلح بوده و پلیس‌ها را تهدید کرده است. دستگاه امنیتی آمریکا اعلام کرده که ویدئوی مقابله این مرد سیاه‌پوست با پلیس فقط به خانواده‌اش نشان داده خواهد شد و نه به رسانه‌های جمعی.

ارنست در این خصوص گفت: «رئیس‌جمهور امروز با فرماندار کارولینای شمالی تماس گرفت و از اوضاع باخبر است. رئیس‌جمهور همچنین به جوامعی که عزیزشان را از دست داده‌اند، تسلیت گفت.»

سخنگو سپس به انتقادهای اوباما از تظاهرکنندگان پرداخت و گفت: «رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد که ضمن محفوظ ماندن حق تظاهرات مسالمت‌آمیز، اینگونه اجتماعات نباید بهانه‌ای برای خشونت و تخریب اموال عمومی باشد.»

در ادامه صحبت به صدور مجوز فروش چند فروند هواپیمای مسافربری ایرباس و بوئینگ به ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا رسید.

دیروز این وزارتخانه، مجوز فروش ۱۷ فروند ایرباس و تعداد نامشخصی بوئینگ به ایران را صادر کرد؛ هنوز مشخص نیست مجوز فروش مابقی صدها هواپیمای خریداری شده چه زمانی صادر می‌شود. رسانه‌های آمریکایی با توجه به صدور این مجوز در زمان حضور «حسن روحانی» و «باراک اوباما» روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک، حدس‌هایی زده بودند.

جاش ارنست این حدس‌ها را بی‌پایه و اساس دانست و گفت: «رئیس‌جمهور (اوباما) دخالتی در صدور این مجوزها نداشته و صدور آنها حاصل نظر کارشناسان اداره کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌‌داری (اُفک) بود.»

سخنگوی کاخ سفید در خصوص شرایط این مجوزها گفت: «این مجوزها به صورت محدود و برای صادرات هواپیماهای مسافربری غیرنظامی صادر شده و انتقال این پرنده‌ها به نهادهای تحریمی را ممنوع کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی هالا مملکت وملت ما هیچ مشکل وکمبودی ازلحاظ اقتصادی ندارند،فقط کم وکسرمون همین چند صد هواپیماست،یکم بحال ملت بنگرید وببینید چطور با گرانی و نداری دارن میسوزن،اقلا باپول این چند هواپیما که خدامیدونه چند هزار میلیارد پوله،به پروژه های عقب مونده،به قشر زیرخط فقر ،به جوانانی که بدنبال یک وام ناچیز ازدواج میگردند بدین،ولله ملت خواهان رفاه دیگه نیست،خواهان یلقمه نون حلال و تهیه حداقل امکانات زندگی خودهستن،آخه تاکی ازاین تصمیمای غلط و افراطی راباید دنبال کرد،وآخرش سود و استفاده این همه ولخرجی درجیب حضرات وآقا زاده هاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج