اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

صرافان شمش‌ طلا ذوب می‌کنند!

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شمش‌های طلایی که در بانک کارگشایی حراج می‌شود را معمولا طلافروشان و صرافان برای ذوب کردن خریداری می‌کنند، گفت: بسته‌بندی سکه‌هایی که در بانک کارگشایی حراج می‌شود، در دستور کار بانک مرکزی نیست.

محمود بهمنی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای بسته بندی انواع سکه بهار آزادی، گفت: بسته بندی سکه ها در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد، عرضه سکه های گرمی به بازار هم در همین راستا صورت گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در حراجهای بانک کارگشایی، سکه هایی که عرضه می شوند بسته بندی نمی شوند، تصریح کرد: شمشهای طلایی که در بانک کارگشایی حراج می شود، معمولا توسط طلافروشان و صرافان برای ذوب کردن خریداری می شود.

وی افزود: براین اساس اگر قیمت سکه ها کمتر از قیمتهای جهانی تعیین شود، انگیزه سودجویان برای ذوب سکه ها افزایش می یابد و در ضمن ضربهای جعلی، سوری و تقلبی سکه ها افزایش می یابد.

بهمنی با اشاره به ضرب سکه های پارسیان و هخامنشی توسط برخی از طلافروشان با عیار پائین و غیراستاندارد اظهارداشت: برای از بین بردن این موضوع بود که بانک مرکزی ضرب سکه های گرمی را آغاز و آنها را روانه بازار کرد.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: برخی از افراد سکه های پارسیان را با قیمت بالا خریداری می کردند و در زمان فروش بسیار ضرر می کردند، بانک مرکزی برای از بین بردن این حالت، سکه های گرمی را ضرب کرد.

بهمنی با بیان اینکه سکه های گرمی به هیچ عنوان ارزش ذوب کردن ندارد و به هیچ وجه قابل جعل نیست، افزود: بسته بندی آنها به نحوی است که برای افراد مختلف قابل تشخیص است، این سکه ها هم بسیار مورد استقبال مردم بود و در زمان بسیار کوتاهی که وارد بازار شده بود، فروش رفت.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: سکه های گرمی برای افرادی که نمی خواهند سکه های دیگر بهار آزادی را خریداری کنند، ضرب شده تا به سراغ سکه های پارسیان و هخامنشی نروند.

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

صرافان شمش‌ طلا ذوب می‌کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج