adexo3
۳۹۸۲۶
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

در حادثه شین آباد کسی مقصر شناخته نشد!

رییس دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد که با کارشناسی‌های انجام شده در حادثه‌ی آتش سوزی در مدرسه «شین‌آباد»، تاکنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد که با کارشناسی‌های انجام شده در حادثه‌ی آتش سوزی در مدرسه «شین‌آباد»، تاکنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.

توکل حیدری در خصوص جزییات قضایی پرونده‌ی آتش سوزی مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد اظهار کرد: تاکنون طبق نظر کارشناسان و تحقیقات به دست آمده، شخص یا نهاد خاصی مقصر شناخته نشده است.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه بیان شده است که اگر مستخدم مدرسه به جای این‌که بخاری را بیرون اندازد، دانش آموزان را به بیرون هدایت می کرد شاهد تلفات کمتری بودیم. یا این که اگر در مدرسه کپسول آتش نشانی وجود داشت با استفاده از آن می‌شد جلوی این حادثه را گرفت. چنین تقصیراتی مطرح است که البته این گونه تقصیرات، تقصیرات قضایی محسوب نمی‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در خصوص این‌که سازمان هلال احمر یا معلم مدرسه مقصر باشند نیز هیچ شکایت و گزارشی دریافت نکرده‌ایم. البته معلم یا مدیر مدرسه نیز خدایی نکرده به عمد دراین حادثه سهل انگاری نکرده‌اند. در خصوص اینکه آیا بخاری مدرسه نیز از رده خارج یا فرسوده بوده است نیز کارشناسان اظهارنظری نداشته‌اند.

رییس دادگستری آذربایجان غربی افزود: در این حادثه و گزارشات آن «تقصیر» به معنای قضایی که کسی یا سازمانی مقصر باشد، بیان نشده است و با این‌که متاسفانه دومین دانش آموز نیز فوت کرد تاکنون کسی شکایتی انجام نداده است، البته این عدم شکایت شاید به این دلیل باشد که وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اعلام کرده‌اند که تمام خسارت‌ها و تضمین‌های مربوط به جراحی زیبایی دانش آموزان را می‌پردازند.

وی بیان کرد: همان طور که قبل‌تر هم گفته‌ بوده‌ام، دیه این عزیزان در حال پرداخت است که با این پرداخت نیازی به طرح شکایت در مراجع قضایی نباشد و تاکنون نیز در این باره فردی برای شکایت به دادسری پیرانشهر مراجعه نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      به نظر من مقصر اصلی این بخاری نفتی بوده که نشتی داده و زیاد داغ شده وگرنه مدیر و معاونین مدرسه که گناهی ندارن.کبسول آتش نشانی هم واسه فیلمهاست،اینجور اتفاقها اگه ده بار دیگه هم رخ بده باز اتفاقیه که افتاده و مقصر کسی نیست.مثل کبک سرمونو زیر برف کردیم...

    • babak

      فرض براین که مقصرهم شناخته شد مگه زیبایی وجون اونها برمی گرده؟ این بچه های معصوم که رفته بودند درس بخونند تا باری ازدوش مملکت بردارند حالا معلم مسئولان ماشدندکاش درس بگیرند دست اندرکاران که لااقل درآینده ازاین حوادث بوجود نیاد...به خدا یک کپسول آتش نشانی یا آموزش مربیان ودانش آموزان خرج زیادی نداره... لااقل بخاری های نفتی رودورترازمواد اشتعال زا نصب کنید

    • هرکی

      به نظر اینجانب هم مقصر اصلی این اتفاق هم خود دانش اموزان هستند.چرا باید با یک اتش سوزی ساده همه انها بسوزن .در پایان ا زحمات وزیر کاربلد و محترم اموزشو پرورش نهایت قدردانی را دارم

      پاسخ ها

      • هر کی

        انشالاه خودت مثل این بجه ها بسوزی

    • رضا از مشهد

      پس بخاري هم تبرئه شد !!!

      پاسخ ها

      • نازی

        من در یک واحد تولیدی کار میکنم .واسه گرفتن یک پروانه ساخت یا مجوز بهره برداری یا صدور یک بیمه نامه ادارات مربوطه صد جور بازدید و بخشنامه ردیف میکنن یکیش ایمن سازی و اطفا حریق است اونوقت در مدرسه ای که پر از بچه های بی دفاع است و بخاری نفتی دارد هیچکس مقصر نیست که کپسول آتش نشانی نداشته؟؟؟؟ویا اینکه شاکی نداشته است....واقعا با دیه سیران و دوستش چند تا کپسول آتش نشانی میشه خرید ونصب کرد؟؟؟؟؟

    • amin

      یکی نیست که از ایشان بپرسند
      کدام کارشناس ؟
      وقتیکه این مطالب را میخوانیم از خودمان خجالت میکشیم نقل این حادثه نقل کارشناسی فوتبال است به محض برد یا باخت صدها کارشناس داشته ونداشته را جمع میکنند وبا اتوبوس وقطار به مقصد میفرستند !
      مرد حسابی شما اگر کارشناس دارید چرا قبل از حوادث به این نقاط نمی فرستید ؟ حتما با تلفات دهیم تا درک کنیم با مشکل مواجه هستیم ؟
      مگر مسائل پیشگیرانه حوادث از این دست پیچیده تر از بررسی خود حادثه هستند که زحمت آنرا نه بخود میدهید ونه مشاور میگیرید ؟ ومتعتقبا بعد از حادثه کلی کارشناسی وفوق کارشناسی ودکترای کارشناسی بخرج میدهید
      ومعلوم که چقدر کارشناسی بلدید لااقل بخاری را ( نه بخاری ساز ) را مقصر میکردید تا دلمان خوش که چیزی کشف کرده اید !!!!!!!!!
      امیدارم مطلبی که همین دیروز فهمیدم ( از برادر زاده ام که معلم یکی از روستاها دور افتاده است فهیمدم ) حتما چاپ کنید
      طی یک ماه گذشته به تعداد بسیار زیادی از این مدارس کپسولهای آتش نشانی تحویل داده واز تک تک معلمان تعهد گرفته اند که با توجه به دریافت کپسول اتش نشانی بروز هر نوع حادثه به عهده متعهدین میباشد - وقعا مضحک
      وقتی از ایشان پرسیدم که نحوه استفاده را آموزش دادند یا نه ؟ جواب که کاملا نه بود ولی جالب اینجا که کنجکاوی و آشنایی با نحوه آن باعث باز کردن پلمب کپسول وبه حساب خودشان خالی کردن قسمت کوچکی از کپسول میگردد درحالی اصلا خبر نداشتند که نباید گاز را حتی به اندازه یک ذره خالی نمایند واگر به هر دلیل باز شد بایدپودر را تا آخر تخلیه نمایند
      سوال اینجاست که این تعهد واین کپسولهایی که به این شیوه از کار می افتند ومعلمی که اصلا کار با آن را بلد نیست آیا میتواند جان دانش آموزان نگون بخت را نجات دهد

    • حسن

      عمه من مقصر بوده پس؟

    • بدون نام

      امیدمون به محکوم شدن بخاری بود...الان فقط میتونیم رو محکومیت خود آتش حساب کنیم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج