اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۹۳۴۲
۴۱ نظر
۵۰۰۶
۴۱ نظر
۵۰۰۶
پ

مرگ مرموز زن جوان پس از سزارین

زن جوان که پس از ۹ ماه بارداری بی‌دردسر، در یک عمل سزارین نوزاد پسری به دنیا آورده بود، ساعاتی پس از تولد فرزندش به کما رفت و بعد هم جان سپرد.پرونده مرگ مرموز این زن در حالی در دادسرای نظام پزشکی تهران در دست بررسی قرار دارد که پزشک معالج، سلامت زن جوان را پیش از عمل تأیید کرده است.

روزنامه ایران: زن جوان که پس از ۹ ماه بارداری بی‌دردسر، در یک عمل سزارین نوزاد پسری به دنیا آورده بود، ساعاتی پس از تولد فرزندش به کما رفت و بعد هم جان سپرد.پرونده مرگ مرموز این زن در حالی در دادسرای نظام پزشکی تهران در دست بررسی قرار دارد که پزشک معالج، سلامت زن جوان را پیش از عمل تأیید کرده است.

اول مرداد امسال زن جوانی به نام «خدیجه» در صحت و سلامت کامل به همراه همسر و خانواده‌اش به بیمارستانی درتهران رفت. خدیجه که برای دیدار پسر دوست داشتنی‌اش لحظه شماری می‌کرد خوشحال بود اما نگرانی از بیهوشی او را کمی مضطرب نشان می‌داد.

همه چیز خوب بود و همه خوشحال بودند که زن جوان پس از اقدامات قبل از عمل و خداحافظی با خانواده‌اش وارد اتاق عمل شد. لحظات انتظار برای خانواده خدیجه به کندی می‌گذشت تا اینکه سرانجام در اتاق باز شد و پرستار که نوزادی هم درآغوش داشت با مژده تولد پسر کوچولو، از سلامت کامل مادر و کودک خبرداد.

دقایقی بعد زن جوان که هنوز آثار بیهوشی در وجودش بود به بخش منتقل شد و سراغ نوزادش را گرفت. پسرک سالم و قوی بود و همه از دیدنش خوشحال بودند. خدیجه که درد زیادی داشت کودک را در آغوش گرفت و به او شیر داد. ساعاتی گذشته بود اما درد زن جوان از ناحیه کمر هر لحظه بیشتر می‌شد. با وجود شکایت خانواده خدیجه به وضعیت عجیب زن جوان، پرستار بخش این دردها را طبیعی و از عوارض عمل سزارین دانست و به ناله‌های زن جوان توجهی نداشت. ۳ ساعتی از عمل گذشت اما درد غیرقابل تحمل شده بود.

خانواده خدیجه که ناآرامی‌های او را می‌دیدند بی‌تاب شده بودند اما هیچ راهی برای آرام کردنش نداشتند. این شرایط سخت ادامه داشت تا اینکه حال خدیجه رو به وخامت رفت و پرستاران او را به سی سی یو منتقل کردند. پزشک بیهوشی و پزشک معالج که پس از عمل بیمارستان را ترک کرده بودند خیلی سریع احضار شده و بربالین بیمار حاضرشدند. شوهر خدیجه که از این شرایط به خشم آمده بود و پاسخ درستی از وضعیت همسرش نمی‌شنید، شروع به داد و فریاد کرد.

مسئولان بیمارستان که شرایط را ناآرام می‌دیدند اعلام کردند که باید زن جوان برای ادامه درمان به بیمارستانی که در نزدیکی همان بیمارستان قرار داشت، انتقال یابد.

به این ترتیب خانواده بیمار آمبولانس گرفتند و خدیجه را با یک دستگاه تنفس به بیمارستان دوم منتقل کردند. در آنجا بود که مسئولان بیمارستان پس از پذیرش بیمار با هزینه میلیونی، اعلام کردند زن جوان علائم حیاتی ندارد و تنها با دستگاه نفس می‌کشد. با اعلام این موضوع و تماس خانواده خدیجه با پزشک معالج، اقدامات لازم برای انتقال بیمار به بیمارستان دیگری انجام و سرانجام ساعت ۱۲ شب مرگ زن جوان اعلام شد.

تشکیل پرونده در دادسرای نظام پزشکی

امیر- همسر خدیجه ۲۳ ساله- که پس از ۲ ماه هنوز با آوردن نام زن جوانش صدایش می‌لرزد پس از تشریح اتفاقاتی که برای همسرش رخ داد به خبرنگار «ایران» گفت: «به هیچ عنوان نمی‌توانم آن روز شوم و بلایی که بیمارستان سر همسرم آورد را فراموش کنم. آنها ابتدا سعی می‌کردند مرگ همسرم را به خاطر مشکلات قلبی اعلام کنند اما وقتی مدارک سلامت او در دوران بارداری را ارائه کردم و شکایتی به نظام پزشکی داشتم مشخص شد قصور پزشکی در زمان عمل، مرگ زودهنگام همسرم و تنهایی من و فرزندم را باعث شده است.»

مرد داغدار ادامه داد: «آنچه در این اتفاق هولناک آزارم می‌دهد، بی‌مسئولیتی برخی پزشکان بیمارستان است. زیرا با اینکه می‌دانستند همسر من فوت کرده اما ما را در بیمارستان‌های دیگر سرگردان کردند و دست آخر ساعت ۱۲ شب خبر فوت همسرم را دادند.

مسئولان بیمارستان، فقط برای اینکه گناه خودشان را کم کرده و ما را سرگردان کنند بیمار را با هزینه خودمان به بیمارستان دیگری منتقل کردند. نکته وحشتناک‌تر اینکه وقتی به بیمارستان دوم رسیدیم در حالی که همسرم وضعیت اورژانس داشت اما تا ۳ میلیون هزینه بستری را واریز نکردیم اقدامی نکردند.»

همسر خدیجه که چندی قبل در نخستین جلسه دادسرای نظام پزشکی حاضر شده بود، گفت: «با اینکه پس از مرگ همسرم اعلام شد او بیماری قلبی داشته و سلامت او را زیر سؤال بردند اما من با اطمینان از سلامت او و قصور پزشکی به دادسرای نظام پزشکی و جرایم پزشکی شکایت کردم و اصل پرونده همسرم نیز در کمیسیون پزشکی بررسی شد. در نخستین جلسه رسیدگی در دادسرای نظام پزشکی حاضر شدم که بازپرس پرونده پزشک معالج، پزشک بیهوشی و یکی از پرستاران را احضار کرده بود.

البته پزشک بیهوشی که به ادعای پزشک معالج همسرم در وخامت حال او مقصر بود، به دلیل سفر به خارج از کشور نیامده بود. حالا هم نمی‌دانم اگر او برنگردد چه کسی پاسخگوست. اینها درحالی است که پزشک معالج همسرم سلامت کامل او را پیش از عمل تأیید و به گفته خودش در مدارکی که به دادسرا ارائه کرده نیز قصور پزشک بیهوشی را اعلام کرده است. من حتی پزشک قلب بیمارستان را هم پیدا کردم اما او نیز مدعی شد خیلی دیر به او خبر داده‌اند به همین خاطر نتوانسته کاری برای همسرم انجام دهد.»

امیر که حالا دوماه ونیم است با پسرش تنها مانده‌اند در پایان گفت: «از وقتی همسرم رفته دیگر نمی‌توانم به خانه خودم بروم و با پسرم در خانه پدری زندگی می‌کنم. همسر من هیچ مشکلی نداشت و تولد یک نوزاد سالم نیز این موضوع را ثابت می‌کند. من از هیچ کاری برای اثبات این قصور پزشکی کوتاهی نمی‌کنم. امیدوارم رسیدگی به این پرونده نیز بدرستی پیش برود و عاملان مرگ خدیجه مشخص شوند تا خون همسر جوانم پایمال نشود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از دست این قصورات پزشکان خانما دیگه جرات بارداری ر زایمان ندارن.درست یکی مثل خودم

    • بدون نام

      بخداخیلی نازاحت شدم خیلی دردناکه که سالم بری بیمارستان برای زایمان دیگه برنگردی به خونه زندگیت. از این بدتر شوهرش که هم باید برای زنش عزادار باشه هم بچه ی کوچیک رو بدون مادر بزرگ کنه خدا صبرش بده بخدا اشکم در اومد

    • سمیه

      چه دردناک... این بیمارستانها هم که دیگه شورشو در آوردن. همه چیز شده پول پول پول
      خواهر من، برادر من، دکتر عزیز، رییس محترم بیمارستان... پول که میگیرین ، تا نگیرین هم که کاری نمیکنین محض رضای خدا... لااقل سهل انگاری نکنین.
      بمیرم واسه اون زن که چه ذوقی داشت واسه بچش
      بمیرم واسه اون بچه که بی مادر شد
      بیچاره اون مرد که چه داغی دید
      خدایا بهشون صبر بده و اون زن جوانو رحمت کن.آمین

    • بدون نام

      خدا صبرشون بده ولي بيهوشي يه ريسك خيلي بزرگه حتي بدون عمل بعضي ها مجبورن عمل كنن بخاطر درمان ولي من تعجب ميكنم خيلي ها بخاطر كلي عمل زيبايي حاضرن بيهوش بشن سزارين هم جز عمل هايي كه با اينكه ساده هست ولي ريسكه بالايي داره

    • بدون نام

      خدا پزشکان پل پرستو لعنت کند و به این مرد صبر بدهد .

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه جان مردم مهم نیست براشون فقط پول مهمه

    • سینا یزد

      سلام امیر جان واقعا تسلیت عرض میکنم وانشاالله آن پزشکی که سهل انگاری کرده به سزای خود برسه امیدوارم که روز به روز در زندگیت موفق وپیروز باشی

    • بهار

      خدارحمتش کنه امیدوارم مقصراین واقعه هرچه زودترشناسایی بشه

    • بدون نام

      مسولینی که ادعای رفاه برای مردم را دارید ،به این گزارشات توجه کرده و اگر در درمان ایشان کوتاهی شده رسیدگی کنید.ما که نفهمیدیم چه خاکی باید بر سرمان بریزیم!!!

    • بدون نام

      پارسال هم دختر خاله من سزارین كرد، بعد از عمل گفتن حال بچه خوبه ولی مادر فعلا توی آی سی یو هست، بعد از كلی كش و قوس و دیدن دخترخالم متوجه شدیم كه به علت آسیب مغزی در حین عمل دختر خالم از گردن به پایین كلا فلج شده، یك ساله همینجوری مونده روی تخت و بیمارستان و پزشكها هم گفتن به ما چه!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر وحشتناک........
        بعضی از دکترها قلبشون از سنگه

    • بدون نام

      خیر نبینن. مقصرین این اتفاق .....

    • آرش

      بعد با این شرایط میگن ازدواج کنید بچه بیارید به خدا اگه‌ میتونستم میرفتم خارج زندگی می‌کردم

    • بدون نام

      یه بار که پزشک های متخلف یه جریمه درست و حسابی بشن بقیه پزشک های مشکل دار حساب کار دستشون میاد. اما متاسفانه مسئولین فقط روی مشکلات سرپوش میذارن

    • صدف

      پزشکاهمه پول پرست شدن این همه درس خوندن درسته زحمت کشیدن ولی آدمی راآدمیت لازم است اگه ایناتنبیه شن درس عبرتی میشه واسه بقیه.خیلی خیلی ناراحت شدم خداصبربده به خانوادش

    • ساراازاصفهان

      خدایا خیلی ترسیدم منم سه ماه دیگه سزارین میکنم.خدا خودش به همه کمک کنه.والا مردن اینجوری خیلی بده

    • بدون نام

      ای خدا این پرستارا و دکترا چرا سنگدل شدن

    • حسین پور

      به خانواده این عریز تسلیت میگم

    • اسماعیل

      اینا همون دکتر هایی هستن ک .. هیچ سر رشته ایی ندارن،وگرنه سزارین راحت ترین کار واسه یه پزشک و متخصص بیهوشیه .بعد از عمل هیچ کس دیگه کاری با بیمار ندارد .البته این گفته من شامل همه پزشکان نمیشود.و نسلی ک داره سر کار میاد نسل خطرناکیه .کم کم باید دستب دامن دکتر های هندی به یاد قدیم بشیم

    • احسان حیدری

      اشکم در اومد واقعا خیلی جای تاسف داره ک هیچ ارزشی برا جان ادما قائل نیستن و فقط بفکر پول هستن و بعدش هم که....بمیرم واسه اون بچه ک هنوز هیچی نشده مشکلات زندگی در انتظارش بودن و اولین ضربه رو دنیا با نامردی بهش زد،،این طفل نیاز ب اغوش گرم مادر داره ولی بمیرم براش ک تا اخر عمر این آغوش گرم رو از دست داد،،ایشالا ک همچین بلاهای سر خانواده همین پزشک جانی بیاد بحق خون امام حسین(ع)

    • بدون نام

      اون رفت بهشت...ولی هیچ جای دنیا اینقدر نسبت به زن باردار بی تفاوت نیستن..

    • بدون نام

      بهتر از این نمیشه
      توی بیمارستانهای ایران
      از اول همین بوده

    • بدون نام

      دکتر هايي سهميه ايي بهتر از اين نميشه!!!؟

    • بدون نام

      اخ چرا مسولان چیزی نمیکنن جلوی این قصورپزشکی رابگیرن

    • باران

      پزشک های الان بی سواد هستن هیچی بارشون نیست...حالا به خاطر یه سزارین که نباید یارو بمیره.
      خدا بهشون صبر بده.
      خیلی ناراحت شدم خیلی

    • میرزا

      سلام با تأسف و تاثر به درگذشت خانم جوان و تسلیت به خانواده و شوهر و فرزند نورسیده اون. در این برهه از زمان اعتماد و اطمینان به بعضیها از پزشکان وجود ندارد!! چون این گروه از پزشکان به هیچ تعهدی، به، بیماران و مردم حتی به قسم ناما ای که سوگند یاد کرده اند نیستن فقط آنان که تلف میشوند بازنده این بازی کثیف این جراحان و دکتر بیهوشی هستند واز طرفی هیچگونه مؤاخذه و واخواستی هم نمیشوند، به احتمال قریب به یقین از وابستگان به ردهبالا هستن خدا به شما هموطن عزیز صبر و تحمل و طاقت زیادی عنایت کند واقعاً جانسوز است و سخت،

    • دلسوز

      ضمن همدردی بااین خانواده
      بازم میگم جریمه مالی دردی دوا نمیکنه
      فقط قصاص قصور پزشکی معنی نداره
      اگ هرکس چه رانندگان اتوبوس وپزشکان با کوتاهی موجب مرگ کسی بشن
      همونطور که موقع عمل از بیمار امضا میگرن از پزشکم امضا بگیرن جون در برابر جون

    • حمید

      خدایا خودت صبر بده.چقدر سخته

    • بدون نام

      خدا صبرشون بده بايد اينارو عدام اعدام اعدام كرد پدر سوخته ها ىه مشت پزشک بيسواد جمع كردن خدا ازشون نگذره بحق فاطمه زهرا

    • میلاد

      خدابیامرزش عزیزان این چیزا واسه دکترای ما عادی شده ادم زنده رو راحت میکشن.لعنت به ادم پول پرست

    • بدون نام

      اصلا چرا سزارین این دیگه تو کشور مد شده که همه با سزارین بچه رو به دنیا بیارن چراجلوی این کار گرفته نمیشه در هیچ کشور دیگه مثل ایران هر کسی خودش انتخاب نمیکنه که بچه شو با سزارین به دنیا بیاره سزارین یک عمل برای زمانی هست که جان بچه یا مادر در خطر باشه

    • بدون نام

      من الان ‌پنج ماهه باردارم از وقتی این چیزارو خوندم یه ترسی به دلم نشسته نمیدونم چطور فکرمو راحت کنم

    • بدون نام

      تو رو خدا دکترا فقط در مواقع ضروری عمل سزارین انجام بدن،مگه قدیما سزارین،نمی کردن نمیشد، هفت هشتا هم به طور طبیعی بچه میاوردن هم خودشون سالم بودن، هم بچشون، خدا بیامرزه با چه آرزوهایی 9ماه روگذرونده واقعا خیلی سخته، بهشتزیر پای مادران است وبس.

    • عباس نبرد

      وقتی که در بیمارستان فقط پول حرف میزند دیگر وجدان جای ندارد .وقتی یکسری جوان از دانشگاهی فارغ التحصیل میشوند که روابط غیر اخلاقی جای تحصیل را گرفته جای برای دلسوزی نمی‌ماند.دیگر از دست هیچ کس کاری ساخته نیست.خدا به داد همه برسد

    • یه مـادر خوزستان

      آخ قلبم ..خـــــدا ایخم دق کنــــــــــم

    • بدون نام

      هیی

    • یه خانم عصبانی

      خدا لعنت کنه باعث و بانی شو.اگه اون پرستارهای که میدیدن حال مریض خوب نیست، درست رسیدگی کرده بودن شاید اون بنده خدا هم هنوز زنده بود.

    • بهروز

      خدا روحش شادکنه وخداوند پزشکانی را که به خاطر پول باجون مردم بازی میکنن نیست ونابود کنه بیچاره اونقدر شوهرش الاف کردن چه تو انتقا به بیمارستان دیگه چه تو پرداخت هزینه و تشکیل پرونده تا بیچاره به رحمت خدا رفت .دکترش هم مقصره که بعد عملش ولش کرده به امان خدا خدا ازتون نگذره

    • قاضی

      خدالعنتیان بکه دکترل پیلی کو قسمگه کو ادمیت هریس نقض حقوق بشر

    • بدون نام

      سلام این اولین بار نیست که من این خبرا رو خوندم ولی چرا کسی کاری نمی کند و انتظار دارند نسل تداوم پیدا کند بعد زن باردار میمیره نوزاد میمیره زنی که تازه زایمان کرده میمیره هر کی باشه دیگه از زایمان کردن میترسه

    • بدون نام

      منم پنج سال به صلاح دید دکتر معالجم سزارین کردم ولی با سری از کمر از اون موقع تا حالا بیشتر وقتا پا و کمرم سر و بیحس میشه طوری که قدرت راه رفتن رو از دست میدم وهر چند قدم که میرم بعلت خواب رفتگی نیم تنه ام باید بشینم حتی نمی تونستم بچه ام رو بغل کنم چقدر هزینه کردم چقدر فیزیو تراپی رفتم ولی فایده نداره نخاعم آسیب دیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج