۴۰۲۹۸۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رای دهندگان آمریکا به هیلاری و ترامپ علاقه ندارند

انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در ایالات متحده آمریکا، یکی از متفاوت‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور خواهد بود؛ زیرا این انتخابات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و مردم آمریکا در کل تاریخ این کشور چنین انتخاباتی را تجربه نکرده‌اند.

مثلث آنلاین: انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در ایالات متحده آمریکا، یکی از متفاوت‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور خواهد بود؛ زیرا این انتخابات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و مردم آمریکا در کل تاریخ این کشور چنین انتخاباتی را تجربه نکرده‌اند.
در این دوره دو نفر از نامحبوب‌ترین کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا حضور دارند که در نگاه افکار عمومی آمریکا چندان اعتباری ندارند. نظرسنجی‌های اخیر حکایت از ‌بی‌علاقگی مردم آمریکا به کلینتون و‌ترامپ ‌دارد، این دو نامزد امیدوارند با برگزاری و حضور موثر در مناظره‌های انتخاباتی انرژی کافی را برای به پای صندوق رای آوردن هواداران جمهوریخواه و دموکرات ایفا کنند.
هیلاری کلینتون که از ۲۵ سالگی وارد عرصه قدرت و نهادهای امنیتی آمریکا شده است‌، در چند سال اخیر سناتور بوده و بعد پست وزارت‌خارجه آمریکا را در دوره اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا داشته اما ‌به‌رغم فعالیت‌های سیاسی‌اش دید منفی نسبت به وی وجود دارد و این مساله به این موضوع باز‌می‌گردد که وی به‌عنوان یکی از اعضای حزب دموکرات دارای دیدگاه‌های نزدیک به حزب جمهوریخواه ‌است. بر همین اساس پایگاه اجتماعی این حزب چندان حامی‌او نیست.
در مقابل حزب جمهوریخواه‌ نیز دونالد‌ ترامپ را به‌عنوان کاندیدای اصلی خود معرفی کرد، این در حالی است که این میلیاردر رسانه‌ای هیچ گونه فعالیت سیاسی جدی تاکنون نداشته ‌و با اظهارات جنجالی خود درباره مسائل مختلف از جمله پناهجویان و مسلمانان حزب جمهوریخواه را با چالش‌هایی مواجه کرده است. در همین راستا برخی از چهره‌های شاخص حزب جمهوریخواه حمایت خود را از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها اعلام کردند که می‌توان به خاندان با نفوذ و پرسابقه بوش در عرصه سیاسی اشاره کرد. چندی قبل «باربارا بوش» دختر «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و «لورا بوش» همسر وی در جلسه‌ای که برای جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در پاریس برپا شد، حضور پیدا کردند. جورج بوش هنوز ‌ترامپ را برای منصب ریاست‌جمهوری آمریکا مورد تایید قرار نداده است. «جب بوش» برادر جورج نیز گفته است که به هیچ یک از دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه انتخابات آمریکا رای نخواهد داد.
همین ویژگی‌ها باعث شده‌ است که این رای‌گیری هشتم نوامبر، انتخاب میان بد و بدتر باشد. این احتمال وجود دارد که برخی از‌ترس شعارهای ساختارشکنانه، هنجارشکن و جنجالی دونالد‌ترامپ به هیلاری کلینتون ‌و برخی نیز به امید تحولات بزرگ در عرصه سیاسی آمریکا و شکستن تابوهای موجود در این کشور به دونالد ‌ترامپ رای دهند.
در این میان در حالی‌که کمتر از دوماه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است و هر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند ‌به هر قیمتی آرای سیاهپوستان را به خود جلب کنند، چندی قبل در پی تیراندازی مرگبار نیروی پلیس به «کیت لامونت اسکات» یک سیاهپوست دیگر در آمریکا، هزاران تن از فعالان و مردم آفریقایی‌تبار این کشور با برگزاری چندین تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی و چندین ایالت دیگر،خشونت‌های پلیس علیه سیاهپوستان را محکوم کردند.
آمارهای یک گروه فعال درباره خشونت پلیس آمریکا نیز نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از هزار و ۱۵۰ نفر که دست‌کم ۳۲۱ نفر از آنها سیاه‌پوست بوده‌اند، به‌دست پلیس آمریکا کشته شدند.
به گفتۀ ناظران در سال جاری میلادی نیز پلیس آمریکا به حدود ۵۵۰ مظنون شلیک کرده است.
در درجه اول در این باره باید گفت که موضوع نا‌امنی، تبعیض نژادی و شکاف میان جامعه سیاهپوستان و سفیدپوستان در آمریکا بحثی است که در هر دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مطرح می‌شود. هر بار کاندیداهای ریاست‌جمهوری وعده‌هایی درباره کاهش خشونت‌ها علیه سیاهپوستان به‌خصوص از سوی پلیس و نهادهاتی امنیتی این کشور می‌دهند اما حتی خود باراک اوباما رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که خود سیاهپوست است، نتوانست درباره تبعیض نژادی اقدامی‌انجام دهد.
در همین راستا به تازگی شاهد تیراندازی یک پلیس به یک فرد سیاهپوست و اعتراضات گسترده در این باره در چندین ایالت آمریکا بوده‌ایم.
در این میان دونالد‌ ترامپ اگر‌چه با مطرح کردن اخراج مسلمانان و یا جلوگیری از ورود پناهجویان و مهاجران تاحدودی چهره خود را مخدوش کرده است‌، اما وی پس از قطعی شدن کاندیداتوری‌اش به‌عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه تلاش کرد با بیان اظهاراتی در راستای بهبود وضعیت معیشتی آنها تا حدودی چهره خود را در میان سیاهپوستان آمریکا‌ ترمیم کند و در همین راستا سعی کرد با تاکید بر فضای ناامنی موجود علیه آنها و انتقاد از فضای امنیتی جامعه سیاهپوستان را به سمت خود سوق دهد. با این حال بر‌اساس ارقام منتشر شده از رای سیاهپوستان در دوره‌های پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا، تاکنون اکثر سیاهپوستانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش داشته‌اند، به نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات رای داده‌اند. به‌طور کلی سیاهپوستان بیشتر به دموکرات‌ها گرایش دارند.
همچنین باید این نکته را یادآور شد که همواره اقلیت‌های قومی‌و مذهبی در آمریکا در انتخابات‌های مختلف به‌خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری به دموکرات‌ها متمایل هستند و در این دور از انتخابات نیز باتوجه اظهارات دونالد ‌ترامپ مبنی بر برخورد جدی با مهاجران غیرقانونی در آمریکا و یا کشیدن دیوار در مرز این کشور با مکزیک، اقلیت‌های قومی‌و مذهبی را نگران کرده ‌و آنها را بیش از پیش به نامزد دموکرات‌ها یعنی هیلاری کلینتون نزدیک کرده است.
همچنین به‌طور کلی در میان ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت برخی ایالت‌ها درباره آرای آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کاملا مشخص است. به‌طور مثال، کالیفرنیا همواره به دموکرات‌ها رای داده است و تگزاس یکی از پایگاه‌های اجتماعی مهم جمهوریخواهان محسوب می‌شود. حدود ۱۰ ایالت وجود دارد که آرای ‌آنها در دوره‌های مختلف ریاست‌جمهوری در نوسان بوده است، در این میان آرای ایالت اوهایو بسیار مهم است زیرا هر نامزدی که در این ایالت آرای بیشتری به دست آورد، معمولا در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی می‌رسد. بر همین اساس رقابت‌های انتخاباتی در ایالت‌ها بسیار شدید است و هریک از کاندیداهای ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند ‌آرای این ایالت‌ها را به سمت خود جلب کنند.
چند روز قبل مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتون و نامزد دموکرات‌ها و دونالد ‌ترامپ نامزد جمهوریخواه‌ها که اولین دور مذاکرات سه‌گانه میان نامزدهای انتخاباتی بود، رکورد بازدید را در تاریخ آمریکا شکاند و به ۸۴ میلیون مخاطب دست یافت. پس از این مناظره براساس نتایج نظرسنجی فاکس نیوز وزیر خارجه سابق آمریکا با کسب ۴۳ درصد سه درصد از دونالد‌ترامپ، رقیب جمهوریخواهش پیش افتاده است.

با این حال هنوز بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی به هیچ یک از این نامزدها علاقه‌ای ندارند و برای انتخابات تصمیمی‌نگرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رای دهندگان کل جهان به هیچ کاندیدی علاقه ندارن وهیچ کس منتخب مردم نیست

    • بدون نام

      ای بابا این که آدم نیست حیوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج