اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۱۳۳۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رسوایی‌ها تاثیر چندانی بر آرای ترامپ نگذاشته

اتفاقات اخیر در آمریکا و افشاگری‌هایی که علیه دونالد ‌ترامپ، کاندیدای حزب جمهوریخواه صورت گرفت، تاثیری اندکی روی آرا و نظرات افرادی که پشتیبانی سخت از ‌ترامپ انجام می‎دادند، باقی گذاشته و تا به امروز تقریبا درصد حامیان و پشتیبانان او تغییر خاصی نکرده است.

هفته نامه مثلث: اتفاقات اخیر در آمریکا و افشاگری‌هایی که علیه دونالد ‌ترامپ، کاندیدای حزب جمهوریخواه صورت گرفت، تاثیری اندکی روی آرا و نظرات افرادی که پشتیبانی سخت از ‌ترامپ انجام می‎دادند، باقی گذاشته و تا به امروز تقریبا درصد حامیان و پشتیبانان او تغییر خاصی نکرده است. اما صدمه‎ای که در این رابطه بر کاندیدای حزب جمهوریخواه وارد آمده، به افراد مردد مربوط می‏شود؛ یعنی اغلب افرادی که هنوز تصمیم نگرفته بودند که به کدام کاندیدا رای بدهند و به ویژه رای‌دهندگان زن احتمالا دیگر به ‌ترامپ رای نخواهند داد.
بنابراین آخرین نظرسنجی‎هایی که در آمریکا صورت گرفته(تا سه‌شنبه هفته گذشته) نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون ۱۲‌درصد نسبت به رقیب جمهوریخواه خود جلو افتاده است. البته در برخی ایالات هنوز این رقابت بین دو نامزد بسیار نزدیک است و حتی در ایالت اوهایو ‌ترامپ ‌چهاردرصد از هیلاری جلوتر است. بنابراین شاید بسیاری از افرادی که مردد بودند به کاندیدای حزب دموکرات رای دهند و شاید بعضی نیز برای آنکه به ‌ترامپ رای ندهند به کاندیداهای احزاب کوچکتر رای دهند و بدون شک برخی نیز که هیچ کاندیدایی را نمی‎پسندند اصلا در انتخابات شرکت نخواهند کرد. در نتیجه اتفاقاتی که برای دونالد ‌ترامپ پیش آمده تا به این لحظه به نفع کاندیدای حزب دموکرات تمام شده است.
در این میان اغلب کسانی که داخل حزب جمهوریخواه علیه ‌ترامپ سخنانی به زبان آورده‌اند، می‌خواهند به‌گونه‌ای رفتار کنند که از یک سو نارضایتی خود را نسبت به ‌ترامپ نشان دهند و از سوی دیگر نیز پذیرفته‌اند که ‌ترامپ نامزد جمهوریخواهان است و نمی‌خواهند با خالی کردن پشت او باعث پیروزی رقیب دموکرات در انتخابات شوند. درواقع این افراد هنوز به نوعی دودل هستند.
یعنی از یک طرف صحبت از این می‌کنند که دونالد ‌ترامپ را به نوعی محدود خواهند کرد و از سوی دیگر اعلام می‌دارند که او کاندیدای حزبشان است. این مساله نه تنها در میان رهبران و نخبگان حزب جمهوریخواه بلکه در میان تمام اعضای حزب این رویکرد قابل توجه است. این افراد اکنون در وسط میدان نبرد قرار گرفته‌اند و هنوز مردد هستند که آیا جانب کاندیدای حزب جمهوریخواه را بگیرند یا پشت او را خالی کنند.
بنابراین بحرانی که در حزب جمهوریخواه ایجاد شده، بحران عمیقی است و در کوتاه مدت گریبانگیر حزب خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر ‌ترامپ در انتخابات شکست بخورد، حزب جمهوریخواه با بحران بیشتری مواجه خواهد شد و مجبور است دوباره سیاست‎هایش را بازتعریف کند که در آمریکا می‌خواهد به چه صورتی پیش برود. آیا می‎خواهد یک حزب افراط‌گرا باشد و به این صورت در بازی‎های سیاسی آمریکا حاضر شود یا می‎خواهد به نوع دیگری وارد عمل شود. البته مسئول این صدمه فقط دونالد ‌ترامپ نیست بلکه پایه و اساس این نوع نفرت‌گرایی در داخل حزب جمهوریخواه و ایالات‌‌متحده آمریکا سال‌هاست که بنا شده است. مساله اینجاست که دونالد‌ ترامپ زمانی وارد عرصه سیاست شد که پایه‎های این نفرت‌گرایی بسیار قوی شده بود و او توانست خود را به‌عنوان نجات‌دهنده آمریکا معرفی کند. بنابراین این تضادهای داخلی در حزب جمهوریخواه سال‌هاست که ایجاد شده و از دهه ۶۰ تاکنون شاهد هستیم که در این حزب بر مسائلی همچون نفرت‌گرایی، تضادهای‌داخلی، رویکردهای ضدسیاهپوستی و مهاجرستیزی مانور می‎دهند.
در این میان اگر شخص دیگری غیر از ‌ترامپ از سوی حزب جمهوریخواه در انتخابات شرکت می‌کرد بدون شک احتمال پیروزی او در برابر هیلاری کلینتون خیلی بیشتر از ‌ترامپ بود و دونالد ‌ترامپ را می‌توان شانسی برای کلینتون قلمداد کرد. اگر کاندیدای رقیب هیلاری از حزب جمهوریخواه فردی چون جب‌بوش بود بدون شک شانس او برای پیروزی در انتخابات خیلی کمتر می‌شد. زیرا جب بوش شخصی است که به سیاست آشناست و می‌داند که چگونه باید در رقابت‎های انتخاباتی صحبت کند.
در واقع ‌ترامپ خود را در چاهی انداخته که عمق این چاه هر روز بیشتر می‌شود. در حالی که کمتر از یک ماه دیگر تا انتخابات آمریکا باقی مانده‌، شانس ‌ترامپ برای پیروزی خیلی کمتر از هیلاری کلینتون است.
البته انتخابات پیش رو در آمریکا به‌گونه‌ای است که تقریبا پیش‌بینی در خصوص پیروزی یا شکست کاندیداها بسیار دشوار شده است. اما روند پیش آمده در شرایط فعلی نشان می‌دهد که اگر قرار باشد کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات پیروز شود باید اتفاقات بسیاری همزمان پیش بیاید تا منجر به پیروزی ‌ترامپ شود. درواقع نتیجه نهایی در انتخابات دیگر به حرف زدن و شعارهای ‌ترامپ خیلی مربوط نمی‌شود و او صرفا با صحبت‌هایی که نظر ناراضیان را جلب می‌کند نمی‌تواند پیروز این انتخابات شود.
شاید او در برخی ایالات پیروز شود اما به نظر نمی‌رسد قدرت پیروزی در نبرد نهایی با خانم کلینتون را داشته باشد. من پیش از اتفاقات اخیر همواره در مصاحبه‏هایم می‎گفتم که احتمال پیروزی کاندیدای دموکرات و جمهوریخواه به یک میزان است اما پس از این اتفاقات به نظر من شانس ‌ترامپ خیلی کاهش یافته است.
من پیش‌تر گفته بودم که در عمل اغلب مردم آمریکا نسبت به دو کاندیدای اصلی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نگاهی منفی دارند و تقریبا بیش از نیمی ‌از مردم آمریکا هر یک از این دو کاندیدا را به‌عنوان نمایندگانی غیرقابل قبول درنظر گرفته‌اند. چرا‌که صحبت‌های ‌ترامپ اغلب نژادپرستانه و ضد‌اقلیت است؛ این در حالی است که پیش از این افراد تندرو و حاشیه‌نشین با چنین ادبیاتی صحبت می‌کردند و نه یکی از افراد وابسته به دو حزب اصلی آمریکا. این مساله باعث شده که حزب جمهوریخواه به‌عنوان یک حزب نژادپرست و نیمچه‌فاشیست مطرح شود. بنابراین از این منظر نیز دید منفی نسبت به کاندیدای حزب جمهوریخواه وجود دارد. در خصوص دموکرات‌ها نیز این اشتباه نخبگان دموکرات بود که گمان می‌کردند هیچ نماینده مطرحی به‌جز کلینتون از این حزب وجود ندارد و دیر متوجه این اشتباهشان شدند. بنابراین آنها چاره‌ای جز آن نداشتند که هیلاری کلینتون را به‌عنوان نامزد نهایی حزب با خصوصیات و سیاست‌های خوب و بدی که دارد بپذیرند و از او حمایت کنند.
همچنین به این نکته نیز باید توجه داشت که اگر ‌ترامپ در انتخابات پیروز نشود ناراضیان از وضع فعلی در ایالات متحده آمریکا بیکار نخواهند نشست و احتمالا دست به تحرکاتی خواهند زد و جنبش‌هایی را ایجاد خواهند کرد. یک زمانی حزب تی‌پارتی شکل گرفت و در دوره آتی نیز دور از تصور نیست که در صورت باخت کاندیدای جمهوریخواه، طرفداران او جنبشی برای اعلام نارضایتی‌های‌شان از وضع داخلی کشور شکل دهند که این مساله کار را برای رئیس‌جمهور بعدی تاحدودی دشوار خواهد کرد.
در نهایت باید توجه داشت ‌ترامپ بیش از آنکه یک سیاستمدار باشد یک «شو‌من» است. ‌ترامپ همیشه خواهان آن بوده که از جانب مردم دیده شود و به همین دلیل نیز به اجرای ‌برنامه‌های تلویزیونی روی آورد. همچنین این جمهوریخواه یک میلیارد است و مایل است که همگان نیز دریابند که او چقدر ثروتمند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج