۴۱۲۶۷۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

روسیه: فیلم بمباران مدرسه ادلب جعلی است

روسیه: فیلم صحنه های بمباران مدرسه ادلب در رسانه های غربی جعلی است

خبرگزاری ایرنا: ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: فیلمی که از صحنه های بمباران مدرسه در ناحیه حاس در شهر ادلب سوریه در برخی رسانه های غربی منتشر شده دسیسه است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه به نقل از بیانیه کوناشنکوف گفت: فیلم بمباران مدرسه در ادلب از چندین تکه تشکیل شده که در زمان های مختلف روز گرفته و به یکدیگر وصل شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیماهای روسی روز ۲۶ ماه اکتبر (روز چهارشنبه) در منطقه ادلب پروازی نداشته اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پهپاد روسی پس از ادعای مربوط به بمباران مدرسه، بر فراز منطقه ادلب به پرواز در امده و در تصاویری که گرفت مشخص شد که پشت بام مدرسه ای که بر اساس ادعای رسانه ها بمباران شد، آسیبی ندیده و هیچ نشانه ای از حفره ناشی از بمباران هوایی در منطقه دیده نمی شود.

وی ادامه داد: تمام این وضعیت حاکی از آن است که مدیریت یونیسف قربانی یک فریبکاری بزرگ شدند. به همین دلیل سران این سازمان در آینده قبل از این که چنین اظهارات پر سر و صدایی بیان کنند باید به راستی آزمایی اطلاعات بپردازند تا وجهه و اعتبار این سازمان بین المللی را مخدوش نکنند.

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف روز چهارشنبه در بیانیه ای از حمله به مدرسه ای در شهر ادلب سوریه خبر داد.

در بیانیه گفته شده است: حمله روز چهارشنبه در شهر ادلب سوریه که به ویرانی یک مدرسه و مرگ دست کم ۲۲ دانش آموز و ۶ آموزگار منجر شد، محکوم است.

انتونی لیک مدیر اجرایی این صندوق مرگ این کودکان و آموزگاران را زخم دیگری برپیکر آینده جامعه سوریه خوانده و از این که نفرت و انزجار جهان از چنین سبعیت هایی هنوز به پافشاری و تلاش لازم برای خاتمه بخشیدن به این جنایت ها منجر نشده، ابراز تاسف شدید کرده است.
برخی رسانه های غربی ادعا کرده اند که بمباران مدرسه ادلب توسط هواپیماهای سوریه و روسیه صورت گرفته است.

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل ضمن رد این ادعا گفت: در سوریه هیچ مدرسه ای را بمباران نکرده ایم. این خبری وحشتناک است.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، چورکین گفت: برای من نه گفتن آسان است اما به عنوان فرد دارای مسئولیت اعلام می کنم که باید ببینیم وزارت دفاع روسیه که مسئول می باشد چه خواهد گفت.

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه خواستار انجام تحقیقات بین المللی در مورد این واقعه شد.

خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سازمان های بین المللی باید فورا تحقیقات در باره حادثه بمباران مدرسه ادلب را شروع کنند.

وی در جمع خبرنگاران با بیان این که روسیه هیچ ارتباطی با بمباران مدرسه در ادلب سوریه ندارد، گفت: برخی رسانه ها بلافاصله پس از حمله به مدرسه ادلب، نیروی هوافضای روسیه را عامل این حادثه دانستند در حالی که این ادعا کاملا نادرست است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جعلی تر از روسها خودشون هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج