۴۱۳۱۴۳
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

پراید و تیبا در برزخ!

نماینده رنو در ایران در حالی اخیرا از احتمال تولید خودروی ارزان قیمت کوئید در ایران خودرو خبر داده که تحقق این موضوع عرصه را بر سایپا برای فروش محصولاتی چون پراید و تیبا تنگ خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده رنو در ایران در حالی اخیرا از احتمال تولید خودروی ارزان قیمت کوئید در ایران خودرو خبر داده که تحقق این موضوع عرصه را بر سایپا برای فروش محصولاتی چون پراید و تیبا تنگ خواهد کرد.

کوئید خودروی ارزان قیمت رنو است که این شرکت هم‌اکنون در هند و برزیل آن‌ را تولید می‌کند. قیمت این خودرو در هند ۴۵۰۰ یورو و در برزیل ۶۰۰۰ هزار یورو است. کوئید در چند سال اخیر گزینه اصلی رنو برای در اختیار گرفتن بازار خودروهای ارزان قیمت ایران بوده است.

ضعف خودروسازان ایرانی در تولید خودروهای ارزان و البته با کیفیت در سطوح قیمتی کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان موجب شده که هم ایران خودرو و هم سایپا مشتاق و به دنبال در اختیار گرفتن تولید این خودرو در ایران باشند.

ایران خودرو می‌خواهد با تولید کوئید وارد بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان شود و سایپا نیز می‌خواهد با تولید این خودرو از تبدیل شدن آن به رقیب پراید جلوگیری کرده و کوئید را نیز به سبد خودروهای ارزان قیمت خود اضافه کند.

هم‌اکنون در سطح قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان تنها دو خودروی پراید و تیبا در ایران تولید می‌شود و به گفته نماینده رنو در ایران، کوئید در صورت تولید در ایران قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان (بسته به‌ آپشن‌های آن کمی کمتر و کمی بیشتر) خواهد داشت.

در این شرایط تنها ابهام باقی مانده در مورد کوئید، چگونگی و محل تولید این خودرو در ایران است که در این زمینه نیز اخیرا نماینده رنو اظهار کرده مذاکراتی در این زمینه با ایران خودرو در جریان است. پیمان کارگر صراحتا گفته که نظر شخصی وی "تولید کوئید در ایران خودرو است".

بنابراین در صورت تحقق این موضوع و تولید کوئید در ایران خودرو، عرصه بر سایپا برای ادامه تولید و فروش دو خودروی پراید و تیبا به‌ویژه تیبا (با توجه به نزدیک بودن قیمت تیبا با کوئید) تنگ خواهد شد. با توجه به ظاهر به‌روز و مناسب کوئید در مقایسه با پراید و تیبا مطمئنا با تولید این خودرو بخشی از مشتریان پراید و تیبا جذب این خودروی فرانسوی خواهند شد.

البته پیش از این کوئید درگیر حاشیه‌ای در رابطه با کیفیت این خودرو شده بود. موسسه گلوبال ان کپ چندی پیش در گزارشی اعلام کرد تست سه نمونه خودروی کوئید نشان دهنده پایین بودن کیفیت و ایمنی این خودرو است به‌گونه‌ای که کوئید در تست‌ها نتوانسته حتی یک ستاره از پنج ستاره ایمنی را کسب کند.

طبق اعلام گلوبال ان کپ، کوئید در تست تصادف حتی نتوانسته یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. البته در پاسخ به این گزارش نماینده رنو در ایران اظهار کرد که کوئیدی که برای تولید در ایران انتخاب شده متفاوت از کوئید تولیدی در هند بوده و در تست تصادف سه ستاره کیفی را کسب خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس از شادگان

      نه فقط پراید و تیبا بلکه کل ماشین های ایرانی بدرد بخور نیستن و امنیت زیر صفر ه و کسی که میخره از اجبار هست و نه از روی علاقه ضمنا من رفیق دارم در کشور عراق که میگفت سایپا (به پراید میگن سایپا) تو عراق ارزانترین ماشینه و حدود3 هزار دولار قیمتشه و ما فقط چونکه ارزانه میخریم وگرنه نمیخریدیم

    • ایرانی

      خودروسازان داخلی محکوم به نابودی هستند
      رنو کوئید مزخرف ترین خودروی دنیاست می خوان قالب کنن به ما
      بدترین خودروی دنیا رو می خوان بفروشن به ما

    • بدون نام

      این ماشینو اوایل میخواستن 24میلیون بفروشن الان میگن 30میلیون معلوم نیست موقعی که بیاد بازار چند میلیون بیشتر میشه. مثل تندر نود

    • بدون نام

      یه جور میگن ستاره ایمنی نداره حالا انگار برا ما خیلی مهمه،نکه سلامتی مهم نباشه ولی هر چی باشه از پراید و تیبا قطعا ایمن تر دیگه

    • بدون نام

      ما چقدر بدبخنیم که باید اینجور ماشینارو سوار شیم

    • بدون نام

      همون 30 میلیون هم که نمی ارزه

    • بدون نام

      سازندگان پراید وتیبا با حضرت عزرائیل قرارداد"ابدی" بسته اند وحالا حالا ها ازکشته شدن مردم دست نخواهند کشید ومطمئنا راضی به تولید خودروی دیگری نخواهند شد مگر این که دلسوزان واقعی مردم به داد ما برسند .

    • امین

      آپشن ؟!!!آخه گنجشک چیه که کله پاچه اش چی باشه ! رنو کوئید کدوم آپشن رو داره ! اصلاٌ به عنوان خودرو چی داره ؟! کدام مشخصه فنی مثبت رو داره که باید در ایران تولید بشه ؟! رنو 5 رو اسمش رو گذاشتن کوئید میخوان به ملت بفروشن ! هدف اصلی ایران خودرو و سایپا افزایش قیمت خودورهاشون هست وگرنه به فکر امنیت و رفاه مردم که نیستن !!

    • بدون نام

      چقد ما مردم بدبختيم, چقد كشورهاي ديگه به ما ميخندن فقط ما رو داريم

    • بدون نام

      چرا دولت نمیخواد که بخش خصوصی وارد تولید خودرو بشن؟اگه منتاژ میخوان،چرا از تولید کننده هایی مثل تویوتا،فولگس واگن،فیات،فورد،مزدا،جی ام،اپل و...که ماشین برای قشر متوسط به پایین تولید میکنن،استفاده نمیشه؟؟؟

    • امین

      اگه کسی اندازه پشه عقل داشته باشه با این پول یا پژو میگیره یا رانا نه این قوطی کبریت رو پژو حداقل یه موتور نسبتا خوب داره اینکه هیچی نداره

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره..
      همون ۳۰ میلیون کمه؟؟
      میدونین برای مردم نیازمند ایرانی کلی پوله ....
      حالا بابته چه ماشینی ام.....

    • بدون نام

      آخه چرا کسی به فکر مردم نیست؟دیگه تا کجا باید پیش بریم؟نه شغلی نه اقتصادی نه رفاهی نه هیچی .واقعا چرا ؟؟؟

    • مهران

      من موندم این چماق حمایت از صنایع داخلی رو تا کی بر سره مردم میکوبن ... پیر شدیم رفت ..پولدار ها که تعرفه بشه 1000 درصد هم پرداخت میکنن و میخرن هر چی بخوان بیچاره قشره متوسط و ضعیف ...

    • بدون نام

      آسوده بخواب بنز و بی ام و زیرا که سایپا و ایران خودرو بیدار است.

    • بدون نام

      از 20میلیون و بیست و چهارو و....گذشت حالا شد 30تومن اگر کمی قابل سوار شدن باشه ،مثل ال لگن به 50هم میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج