adexo3
۴۱۹۱۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ظریف امشب سفر دو روزه به لبنان را آغاز می‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز راهی بیروت خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز راهی بیروت خواهد شد.
محمد جواد ظریف، اولین وزیر امور خارجه‌ای است که برای دیدار و گفت‌وگو با سیزدهمین رئیس‌جمهوری لبنان عازم این کشور می‌شود.
انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهوری فته گذشته پس از آن صورت گرفت که این کشور در دو سال و نیم گذشته رئیس جمهوری نداشته است.
روزنامه السفیر امروز با اعلام این خبر که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نخستین مقام بلندپایه جهان است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به لبنان سفر و با رئیس‌جمهوری ژنرال میشل عون ملاقات می‌‌کند، نوشت: «ظریف قرار است عصر امروز در چارچوب سفری دو روزه وارد بیروت شود و با دیگر مقامات ارشد لبنانی هم از جمله نبیه بری، رئیس مجلس و تمام سلام، نخست وزیر دولت عهده دار امور جاری لبنان ملاقات کند.»
این روزنامه تأکید کرده است که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران هم نخستین مقام ارشد جهان بود که با رئیس‌جمهوری جدید لبنان تلفنی تماس گرفت و انتخابش را تبریک گفت.
به گزارش این روزنامه لبنانی، ظریف حامل پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ژنرال عون است.
این روزنامه لبنانی به نقل از منابع دیپلماتیک خاطرنشان کرد که دو هیات بین المللی دیگر به‌زودی به لبنان سفر می‌کنند که یکی از آنها هیات بلندپایه چینی است.
رسانه های لبنانی اعلام کرده‌اند که یک هیات روس هم به لبنان سفر کرده است تا مقدمات سفر یک مقام ارشد روسیه به لبنان را فراهم کند.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه با اعلام خبر سفر ظریف به لبنان گفته بود که با توجه به نوع روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان و تأثیری که این کشور در صلح و ثبات منطقه دارد، رایزنی‌های دوره‌ای بین دو طرف وجود داشته و دارد و این سفر به زودی انجام خواهد شد.

برخی احتمالات درباره سفر ظریف به لبنان حاکی از آن است که وزیر امور خارجه در این سفر علاوه بر دیدار با میشل عون با سید حسن نصرالله و سعد حریری،‌ نخست وزیر احتمالی این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج