جاباما
۴۱۹۵۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مذاکره سفیر ایران با رهبر جدید حزب سعادت ترکیه

ثبات و توسعه ترکیه به نفع ثبات و امنیت ایران است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیداربا رهبر جدید حزب سعادت ترکیه گفت : معتقدیم ثبات و توسعه ترکیه و همسایگانمان به نفع ثبات و امنیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیداربا رهبر جدید حزب سعادت ترکیه گفت : معتقدیم ثبات و توسعه ترکیه و همسایگانمان به نفع ثبات و امنیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکار با تمل کاراملا اوغلو رهبر جدید حزب سعادت دیدار و گفت و گو کرد.
وی با اشاره به این که در هنگام وقوع کودتای نافرجام 15 جولای گذشته، جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت و دموکراسی جمهوری ترکیه حمایت کرد، افزود: حزب سعادت می تواند نقش مهمی در جهت تحکیم و توسعه مناسبات بین ایران و ترکیه ایفا کند.

وی افزود مرحوم نجم الدین اربکان برای توسعه و تحکیم وحدت میان ایران و ترکیه ،کشور های مسلمان منطقه و جهان اسلام تلاش های بسیاری انجام داد و رهروان ایشان در حزب سعادت نیز همان مسیر را دنبال می کنند. بر این اساس ارزیابی ما این است که این حرکت منطبق با خط مشی، جهت گیری و دیدگاه فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سفیر کشورمان گفت: ایران همواره مخالف حرکت های فرقه گرایانه بوده است. معتقدیم راه نجات جهان اسلام در گرو ایجاد اتحاد و همدلی میان مسلمانان است. با همین نگاه موضوع تاسیس سازمان دی هشت برای توسعه همکاری میان جوامع و کشور های اسلامی مطرح شد.

** همه مسلمانان با هم برادریم

کاراملا اوغلو در این ملاقات با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات میان دو کشور گفت: همه مسلمانان با هم برادریم و برقراری وحدت و همبستگی میان مسلمانان در شرایط بغرنج کنونی منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است و مرحوم اربکان این مسیر را هدفی مهم و چراغ راه قرار داده بود.

رهبر جدید حزب سعادت افزود: جنگ و خونریزی در خاورمیانه بنفع مسلمانان نیست وامیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک نسبت به برقراری صلح و ثبات مشکلات را پشت سر بگذاریم.

در پایان وی ابراز امیدواری کرد حزب سعادت همانند گذشته نهایت مساعی خود را در جهت تحکیم برادری میان ایران و ترکیه به کار ببندد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج