adexo3
۴۱۹۹۰۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آخرین آمار از سرشماری ۹۵

به گفته معاون مرکز آمار ایران، میزان مشارکت مردم در سرشماری ۱۳۹۵ در کشور حدود ۶۴ درصد است.

خبرگزاری ایسنا: به گفته معاون مرکز آمار ایران، میزان مشارکت مردم در سرشماری ۱۳۹۵ در کشور حدود ۶۴ درصد است.

محمد صادق علیپور در نشست با خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به آخرین آمار از سرشماری ۱۳۹۵ در کشور و اینکه این آمار به حدود ۶۴ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل این میزان به ۳۵ درصد رسید که با توجه به ضریب نفوذ اینترنت نشان از همکاری خوب مردم دارد.

وی گفت: امیدواریم در زمان باقی مانده که تا ۲۸ آبان است جمع آوری اطلاعات با همکاری بیشتر خانوارهای غایب تکمیل شده و تا پایان سرشماری نتایج کامل اعلام شود.

علیپور وضعیت همکاری همه مردم در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ را تا این لحظه خوب ارزیابی کرد و گفت: این سرشماری تا پنج سال آینده مبنای برنامه‌ریزی در کشور، استان‌ها، شهرستان‌ها و ... خواهد بود، بطوری که لازم است برای جمع آوری درست و صحیح اطلاعات تلاش شود.

وی با بیان اینکه در سرشماری حضوری تا ۶۰ درصد اطلاعات تاکنون جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم خطاهای آماری را به حداقل برسانیم سعی کردیم تا از ظرفیت اطلاعات و آمارهای ثبتی سایر نهاد استفاده کنیم تا خطاهای سرشماری خوداظهاری را به حداقل برسانیم.

علیپور با بیان اینکه این سرشماری اطلاعات پایه را شکل می‌دهد، اضافه کرد: میانگین مشارکت مردم در مرحله سرشماری حضوری اردبیل ۵۷ درصد است که بدلیل شرایط نامناسب جوی حاکم در روزهای آغازین سرشماری، کمتر از میانگین کشوری است که البته در شهرستان‌های خلخال، پارس آباد و گرمی مشارکت برابر میانگین کشور است.

معاون مرکز آمار ایران میانگین خانوارهای غایب در کشور را ۶.۸ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها در برخی استان‌ها مانند تهران، سمنان و یزد آمار غایبان ۲ رقمی است و به ۱۳ درصد می‌رسد و در استان اردبیل آمار غایبان پنج درصد است که کمتر از متوسط کشور است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۳ هزار نفر از جمله ۲۵ هزار نفر آمارگیر برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ همکاری می‌کنند، یادآور شد: سرشماری اینترنی سال ۱۳۹۵ به دلیل حذف کاغذ و استفاده از تجهیزات الکترونیکی (تبلت) و کاهش نیروی انسانی نسبت به سال ۱۳۹۰ برتری دارد که در اکثر موارد هزینه‌ها نصف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج